ایرنا نوشت: نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی به ترامپ توصیه کرد که به برجام بازگردد و گفت: اگر قصد دارید با ما مذاکره کنید با زبان گانگستری نمی‌شود.

رمضانعلی سبحانی فر در نطق میان دستور جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس خطاب به کشورهایی همچون آمریکا که خود را قیم سایر کشورهای جهان می‌دانند، اظهارداشت: ایران یک سرزمین بزرگ با پیشینه و فرهنگ غنی است که ملت قهرمان آن در فرازها و فرودهای تاریخ همچون حمله مغول به این کشور غیرتمندانه مبارزه کرد و حتی سربدار شد ولی تن به ذلت نداد.
وی افزود: بدانید با ایران با صلابت بر اساس قانون اساسی با همه کشورهای دنیا با حفظ حقوق و احترام متقابل ارتباط داشته و اگر قصد دارید با ما مذاکره کنید با زبان گانگستری و چاله میدانی نمی‌شود؛ به آقای ترامپ توصیه می‌شود به برجام برگردد سپس درخواست مذاکره با ایران را داشته باشد.

** مدیران دولتی در حوزه ارز کُند عمل می کنند
محمد رضا بادامچی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس هم در نطق خود تصریح کرد: در موقعیتی قرار داریم که درمدت سه ماه ارزش پولی ملی با افت محسوسی مواجه بوده است و مدیران اقتصادی کشور برنامه مشخصی برای جلوگیری از این سقوط آزاد نداشتند.
وی افزود: مردم چه گناهی کرده اند که هیچ مسئولی پاسخگوی این وضعیت نیست. با توجه به اینکه تحریم های ظالمانه آمریکا شروع نشده ولی مدیریت ناکارآمدی و غیرکارشناسانه حوزه ارزی، قیمت پول ملی را به شدت پایین آورد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به جای اتخاذ تصمیمات درست و کارشناسانه در حوزه ارز، متاسفانه هیچ توجهی از جانب مدیران دولتی اتخاذ نمی شود و بسیار کند عمل می کنند. چرا که شاهد زوال مدیریت دولتی در ایران هستیم و نهادهای کلان ملی از قبیل سازمان برنامه وبودجه، وزارت اقتصاد ، وزارت صنعت و بانک مرکزی حرکتی انجام نمی دهند.

** تقاضای ترامپ برای مذاکره با آن سابقه تعجب برانگیز است
همچنین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در نطق خود به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران بدون پیش شرط اشاره کرد و گفت: آقای ترامپ خواب آشفته می‌بینم، تقاضای مذاکره کرده‌اید، با آن سابقه عهدشکنی این تقاضا از سوی ایشان تعجب برانگیز است.
وی یادآور شد: کدام عقل، هوش و ذکاوتی اجازه می‌دهد با کسی که به هیچ تعهدی پایبند نیست دوباره مذاکره صورت گیرد، تاریخ فراموش نکرده شما چطور قذافی را در آغوش گرفتید و هنگامی که او را خلع سلاح کردید چه رفتاری با او داشتید و لیبی را به چه ورطه‌ای انداختید.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود تاکید کرد تا چه زمانی باید با کنسرت، ورود زنان به ورزشگاه، تلگرام بازی و بحث حجاب اجباری و اختیاری و اموری از این دست مردم را به دنبال نخودسیاه فرستاد؛ باید به داد مردم رسید.

** حل مسائل در گرو اصلاح رویکرد سیاسی است
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس هم در نطق خود ضمن تقدیر از اقدام مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور فراهم کردن امکان بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد، گفت: این اقدام نشانه معنا دار به ثمر نشستن تلاش های موثر شخصیت ها و نهادهای مدنی و اهتمام نظام به تثبیت حقوق شهروندی است.
وی با بیان این که مردم با مسائل جدی و واقعی رو به رو هستند، اظهار داشت: رمز گذار موفق از این شرایط خطیر و پیچیده در درجه اول، تفاهم و توافق ملی بر سر مسائل پیش روی و راه حل های آنها است.
نماینده اردکان در مجلس تصریح کرد: کشور نیازمند گفت‌وگوی ملی است، حکومت، نخبگان و مردم باید به سوی هم بیایند، باهم گفت‌وگو کنند به تعبیر رهبر معظم انقلاب دست به اعتماد بزنند.
تابش تاکید کرد: غالب دلسوزان نظام، انقلاب و ایران به این نتیجه رسیده اند که نقطه آغاز برای حل مسائل مهم و جدید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در میدان سیاست است، تا رویکرد های سیاسی اصلاح نشود، تا اعتماد سیاسی ترمیم و تقویت نشود، تا نخبگان و جامعه در فرآیند مقابله بامسائل عدیده و پیچیده مشارکت فعال نداشته باشند هیچ مسئله ریز و درشتی به درستی حل نمی شود.
وی به سیاست های داخلی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برای رفع محدودیت های سیاسی در برابر شخصیت های ملی و دلسوز کشور، حل مسئله حصر و رفع تبعیضات حضور موثر رییس دولت اصلاحات در جامعه، کمک به بازگشت ایرانیان خارج از کشور و حل مسائل قضایی و حقوقی حضور آنها، حل و فصل محکومیت های دانشجویی، فعالان مدنی، رسانه و محیط زیست، اصلاح فشای رسانه ای کشور به خصوص در رسانه ملی و قدرت بخشیدن به رسانه های مستقل و ملی، نیازمند اقدام عملی هستیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    3 29
    مشکل اینه که زبان ترامپ بیشتر از اینکه ما را بترسونه برامون خنده داره. البته ترامپ این رو نمی فهمه.