ایلنا نوشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای تاکید کرد که قوه قضاییه باید با متخلفان اقتصادی در هر سطحی برخورد کند. همچنین در این بیانیه اشاره شده که توهم این که مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را برطرف می‌کند یک اشتباه محاسباتی است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای در خصوص مسائل اقتصادی کشور بر لزوم برخورد شدید  قوه‌قضائیه با متخلفان اقتصادی و اخلال‌گران بازار سکه و ارز و دیگر مفاسد اقتصادی و اداری در هر سطحی تاکید کرده است. متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص مسائل اقتصادی اخیر کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز در آمریکا اتاق جنگ اقتصادی با فرماندهی وزارت خزانه داری این دشمن قسم خورده‌ انقلاب اسلامی برای مبارزه با ملت ایران تشکیل شده است.  اما تحلیل واقع بینانه و دقیق مسائل کشور نشان می‌دهد، گرچه جنگ تحمیلی اقتصادی، با ایجاد تحریم‌های غیرقانونی خارجی بر اقتصاد ما فشار وارد می‌کند اما بی ثباتی اقتصادی و گرانی‌های لجام گسیخته و ساعتی قیمت‌ها بیش از هر چیز ریشه در سوء مدیریت و بی‌برنامگی مسئولان دارد.

مردم و مسئولان به خوبی می‌دانند؛ تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی استکبار علیه کشور ایران چیز جدیدی نیست که افزایش یا تغییر نوع آن اینگونه اقتصاد ما را به لرزش درآورد.

آنچه امروز مشکلات اقتصادی را تشدید کرده و موجی از فشار و دغدغه را بر عموم مردم غیور سرازیر نموده است، ثمره بی‌توجهی‌ها به تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و سهل انگاری و تعلل در برخورد با مفسدان اقتصادی، امتیازطلبان، زیاده‌خواهان و بی‌توجهی به تذکرات و راهبردهای اقتصادی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» بوده و هست.

آیا وقت آن نرسیده است تا قوای سه‌گانه و بخصوص دولت، قاطعانه و به صورت اجرایی برای حل مشکلات دست در دست هم داده و وارد عمل شوند و در این مسیر مقدس با مردم شفاف سخن بگویند. مسئولان بدانند؛ حرکت دلسوزانه، هماهنگ و با برنامه این سه قوه بی شک با حمایت و پشتیبانی جدی مردم همراه خواهد بود.

دشمن با راهبرد اصلی تزریق روح یاس و ناامیدی در تلاش است با ایجاد اشتباه محاسباتی این توهم را القا کند که راه حل عبور کشور از مشکلات نشستن ایران پای میز مذاکره است. توهمی که متاسفانه برخی جریانات داخلی و ستون پنجم نیز مروج و موید این موضوع شده اند و در تلاش اند با ایجاد دو قطبی مذاکره، آری یا نه!!!، وحدت و یکپارچگی کشور را خدشه دار کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تمجید از مواضع و توصیه های مراجع عظام تقلید«دامت برکاتهم»، همچون گذشته که در بیانیه‌ها و جلسات خصوصی و عمومی ناصح، مددکار و خدمتگزار نظامی اسلامی بوده است، از سران سه قوه و تمام مسئولان اقتصادی و سیاسی نظام می‌خواهد ضمن تلاش شبانه روزی، با روحیه انقلابی و شعار ما می‌توانیم، قاطعانه وارد میدان شوند تا ثمره مجاهدت و جهاد فی سبیل الله آنها بار دیگر کشور را در مسیر رشد و پیشرفت به حرکت در آورد.

در این راستا لازم است قوه‌قضائیه با متخلفان اقتصادی و اخلال‌گران بازار سکه و ارز و دیگر مفاسد اقتصادی و اداری در هر سطحی که هستند به شدت و با سرعت عمل برخورد کند و نتیجه اقدامات خود را در اسرع وقت به اطلاع مردم شریف ایران برساند.

مسئولان کشوری و لشکری باید با مدیریت جهادی و حساب شده ضمن پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با صلابت و قدرت به مبارزه با استکبار ادامه دهند و لحظه‌ای از دشمنی دشمن غافل نشوند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قاطعانه اعلام می‌دارد؛ مردم، خدمتگزاران خود را در مقابله با زورگویی‌های استکبار جهانی تنها نخواهند گذاشت و این بار نیز نظام اسلامی با وحدت مسئولان و ملت بزرگ ایران با اقتدار از این گردنه سخت به سلامت گذر خواهد کرد. ان شاء الله.»

 

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =