پایان وابستگی به روسیه برای سفر به فضا/ مشخص شدن مسافران بوئینگ و اسپیس‌ایکس

سیناپرس نوشت: ناسا روز گذشته (جمعه 12 مرداد) در مرکز فضایی جانسون در هوستون (آمریکا)، اسامی 9 فضانورد که در قالب 4 پرواز در سال 2019، با فضاپیماهای بوئینگ و اسپیس‌ایکس راهی فضا خواهند شد را اعلام کرد.

 

ناسا برای انتقال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) از فضاپیمای سایوز (Soyuz) روسیه استفاده می‌کند، اما این قرارداد در نوامبر 2019 به پایان می‌رسد. ناسا در تلاش برای پایان دادن به این وابستگی، فضاپیماهای بوئینگ و اسپیس‌ایکس را درنظر گرفته است.

این مأموریت‌ها در قالب دو قرارداد تجاری 4.2 میلیارد دلاری با بوئینگ و 2.6 میلیارد دلاری با اسپیس‌ایکس که سال 2014 منعقد شد، انجام می‌شوند.

فضاپیمای استارلاینر بوئینگ

اریک بو (Eric Boe)، کریس فرگوسن (Chris Ferguson) و نیکول مان (Nicole Mann)، فضانوردانی هستند که برای پرواز آزمایشی فضاپیمای استارلاینر (CST-100 Starliner) شرکت بوئینگ انتخاب شده‌اند.

پرواز آزمایشی که برای اواسط سال 2019 برنامه‌ریزی شده است، این امکان را برای خدمه پرواز فراهم می‌کند تا با نمایشگرهای فضاپیما، نحوه ارتباطات با مرکز کنترل مأموریت، کنترل عملیات حین پرواز بیشتر آشنا شوند.

نیکول مان با اشاره به اهمیت انجام این مأموریت گفت: این پرواز، فرصتی است که امکان آزمایش و توسعه فضاپیمای بوئینگ را برای استفاده در مأموریت‌های آینده فراهم می‌کند و قطعا یک لحظه افتخارآمیز برای اعضای تیم پرواز محسوب می‌شود.

نخستین مأموریت پس از صدور گواهینامه (first post-certification mission) برای فضاپیمای استارلاینر، توسط جاش کاسادا (Josh Cassada) و سونی ویلیامز (Suni Williams) از پایگاه نیروی هوای کیپ کاناورال در فلوریدا (آمریکا) انجام خواهند شد. زمان دقیق این مأموریت هنوز اعلام نشده است.

فضاپیمای دراگون اسپیس‌ایکس

باب بنکن (Bob Behnken) و داگ هارلی (Doug Hurley)، خدمه مأموریت آزمایشی فضاپیمای سرنشین‌دار دراگون (Crew Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس هستند که آوریل 2019 (اردیبهشت 98) راهی فضا خواهند شد.

نخستین مأموریت پس از صدور گواهینامه (first post-certification mission) برای فضاپیمای سرنشین‌دار دراگون، توسط ویکتور گلوور (Victor Glover) و مایک هاپکینز (Mike Hopkins) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا (آمریکا) انجام خواهد شد. زمان دقیق این مأموریت نیز هنوز اعلام نشده است.

این 9 نفر، نخستین فضانوردانی هستند که پس از یک وقفه 7 ساله (از سال 2011)، با فضاپیماهای آمریکایی و از خاک این کشور راهی فضا خواهند شد.

فضاپیماهای سرنشین‌دار دراگون و استارلاینر پس از تکمیل موفقیت‌آمیز پروازهای آزمایشی و دریافت گواهینامه نهایی، برای انتقال فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتظار می‌رود روند دریافت مجوز تا فوریه 2020 به طول بیانجامد.

 پایان وابستگی به روسیه برای سفر به فضا/ مشخص شدن مسافران بوئینگ و اسپیس‌ایکس

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =