بهرام پارسایی نماینده اصلاح طلب مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: در حالی که موضوع سوال از رییس‌جمهور در دستورکار مجلس قرار گرفته است، توجه به برخی ملاحظات در این رابطه حائز اهمیت است. شاید یکی از موضوعاتی که نادیده گرفتن آن، منجر به بروز مشکلاتی در فهم دقیق موضوع برای ناظران می‌شود، خاستگاه سیاسی متقاضیان سوال از رییس‌جمهور و گرایش جناحی نمایندگانی است که این طرح سوال را امضا کرده و به بیان دیگر، بر اعلام وصول آن به هر نحو، پافشاری کردند.

در شرايطي كه بعضا اين سوال مطرح مي‌شود كه رييس‌جمهور چگونه مي‌تواند نمايندگان متقاضي سوال را قانع كند، واقعيت آن است كه باتوجه به گرايش و نوع نگاه نمايندگان متقاضي طرح سوال از رييس‌جمهور، قاعدتا نبايد انتظار داشته باشيم كه اين افراد اصولا از شنيدن هر پاسخي قانع شوند، چراكه به نظر مي‌رسد اين افراد اساسا قرار نيست كه قانع شوند و با اين حساب، رييس‌جمهور بايد براي اقناع افكار عمومي به صحن بيايد، نه نمايندگان متقاضي سوال.

نكته حايز اهميت در اين خصوص آن است كه ٢٤ ميليون شهروند ايراني كه به آقاي روحاني راي دادند، به شعار گفت‌وگو با جهان، تلاش براي ثبات اقتصادي و توسعه سياسي روحاني راي دادند و در غير اين صورت، به گزينه‌اي غير از روحاني راي مي‌دادند. اتفاقا فكر مي‌كنم تنها بيان همين حقايق است كه مي‌تواند منجر به عقب نشستن مخالفان شود. فراموش نكنيم كه دولت در مديريت اوضاع اقتصادي، تمام اختيارات لازم را در اختيار نداشته و بنابراين نمي‌توان دولت را تنها مقصر وضع امروز دانست. بلكه افرادي كه همراستا با ترامپ، رژيم صهيونيستي و دولت سعودي در راستاي تخريب برجام گام برداشتند، نقش اصلي را در وقوع شرايط امروز برعهده داشتند و اگر قرار به پاسخگويي باشد، بايد اين افراد پاسخگو باشند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    4 2
    احسنت كه حرف حق رو زدي،دمت گرم