محققان می‌گویند برای آدم‌های گرفتاری که وقت ورزش ندارند، بعضی فعالیت‌های ساده روزانه هم می‌تواند حافظ سلامت باشد

شما در روز چفدر ورزش می کنید؟ بسیاری از مردم هستند که ساعت مشخصی از روز را برای ورزش کردن انتخاب می کنند و برای ورزش کردن برنامه مشخص و ثابتی دارند، ورزش های متداولی مثل دویدن، وزنه زدن، کلاس هاس ایروبیک و روزش های گروهی. شکی نیست که برای سلامت و تندرستی بدن باید برنامه مناسبی برای ورزش کردن داشته باشید .

بسیاری از مردم دلیل ورزش نکردن خود را نداشتن فرصت کافی عنوان می کنند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید و یا عادت دارید که ساعات فراغت خودد را به استراحت  یا تماشای تلویزیون بگذرانید راه های دیگری نیز وجود دارد که با ورزش هایی مانند قدم زدن و حرکت های بسیار ساده در طول روز فرصت های خود را با فعالیتهای ورزشی همراه کنید تا بدن سالم و تندرستی داشته باشید.

     بیشتر افراد خیلی بیش از آنچه که فکر می کنند برای ورزش و تمرین های روزانه زمان دارند. برای این که متوجه این نکته بشوید برای گام اول فعالیت های روزانه خود را در طول یک روز هفته و یک روز آخر هقته به طور کامل ثبت کنید و ببینید چه ساعاتی را در حال کار هستید و در چه ساعاتی هیچ فعالیت خاصی ندارید.

 تحقیقات نشان داده است که شما با یک ورزش مختصر به کوتاهی 10 دقیقه می توانید بدن سالمتری داشته باشید. به طور مثال هنگامی که در اداره با تلفن صحبت می کنید قدم بزنید، به جای آسانسور از پله استفاده کنید، در راهروی اداره چند بار قدم بزنید و یا برای دو دقیقه در روز قدم بزنید.

این فعالیت های بسیار ساده روزانه باعث می شود که بدن شما در حدود 100 واحد کالری بسوزاند که معادل یک مایل قدم زدن است. بسیاری از سازمان های بهداشتی نیز توصیه می کنند که در طول روز 30 دقیقه فعالیت داشته باشید تا بدن شما در حدود 210 کالری را بسوزاند. سوزاندن همین میزان کالری توسط بدن می تواند ضامن سلامتی شما باشد.

یک مطالعه بلند مدت در دانشگاه هاروارد نشان داد که افرادی که بدن آن ها که بواسطه ورزش و فعالیت های روزانه حداقل 300 واحد کالری اضافه می سوزاند پایین ترین میزان مرگ را دارند.

ممکن است شما ار عرق کردن متنفر باشید، ژیمناستیک دوست نداشته باشید و یا زمان کافی برای گنجاندن یک زمان مناسب برای ورزش کردن را در برنامه هفتگی خود نداشته باشید اما با انجام دادن کارهای ساده ای همچون باغبانی، تمیزکردن خانه، پیاده روی، درچرخه سواری و یا فعالیت های مشابه دیگر می‌توانید سلامت خود را حفظ کنید.

نیوزویک- 19 دسامبر/ ترجمه: محمدحسین شریعتمدار

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =