ایسنا نوشت: نماینده مردم ممسنی گفت: جدا از اینکه کار اساسی برای ایجاد اشتغال در کشور نشده است شاهد تبعیض هستیم به طوری که این تبعیض مردم را بسیار آزار می‌دهد.

مسعود گودرزی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی،‌ گفت:‌ درباره اتفاقی که در مجلس در ابتدای جلسه استیضاح آقای ربیعی رخ داد لازم است از مردم عذرخواهی کنم. یک اشتباه شکلی و نه محتوایی رخ داد، بنده روز گذشته از نمایندگان استیضاح‌کنندگان درخواست کرده بودم که جلسه هماهنگی برای ترتیب سخنرانان و جمع‌بندی و بیان صحبت‌ها گذاشته شود که این کار رخ نداد.

وی با اشاره به محورهای استیضاح خطاب به ربیعی گفت: شما متولی اشتغال هستید که باید به صورت جدی این کار را پیگیری کنید اما شاهدیم که علیرغم احکام مربوطه برای ایجاد اشتغال آن هم به اندازه یک میلیون برای سال ۹۶ شاهدیم که کمتر از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شده است. توضیح دهید که چرا اشتغال در کشور به این وضعیت رخ داده است.

گودرزی با طرح این پرسش که طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ گفت: امروز وضعیت معیشت مردم به گونه‌ای است که یک کارگر با یک میلیون تومان درآمد دغدغه درمان و معیشت دارد البته که مردم بیشتر از فقر از تبعیض رنج می‌برند. توضیح دهید که برای رفع فقر و بهبود وضعیت بازنشستگان چه کرده‌اید؟

نمی‌توان کشور را به صورت هیجانی اداره کرد

این نماینده مجلس با بیان اینکه تامین اجتماعی در حال فروپاشی است، گفت: تامین اجتماعی یکی از سهل‌الوصول‌ترین صندوق‌ها برای دولت‌هاست. سرمایه‌ای برای آیندگان محسوب می‌شود ولی اکنون بازنشسته‌ها نمی‌توانند از این صندوق حقوق دریافت کنند و دولت آن را پرداخت می‌کند. نگرانی آن است که اگر ما نفت نداشته باشیم چطور می‌خواهیم حقوق بازنشستگان آینده را تامین کنیم.

وی با طرح این پرسش که طرح اشتغال ضربتی چه شد؟،گفت: چرا این موضوع را پیگیری نمی‌کنید، شما در برابر جوانان بیکار مسئول هستید، مجلس طرح ممنوعیت استفاده از بازنشستگان را تصویب کرد و همه دیدند که چقدر مردم از آن استقبال کردند. امروز جوانان دنبال کار هستند و این وظیفه وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی است.

گودرزی در پایان با تاکید براینکه ما وکیل مردم برای پیگیری مطالبات و حقوق‌شان هستیم، گفت: نمی‌توان کشور را به صورت هیجانی اداره کرد، هر حوزه به تشخیص خودش نیاز دارد، باید مشکلات مردم را رفع کنیم.

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    1 0
    وای به حال ما که ماهانه چقدر حق بیمه داریم پرداخت میکنیم با این وضع تامین اجتماعی میتونه حقوق بازنشستگی به ما بده؟؟فکر کنم بره رو هوا
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    3 0
    به نظرم درآمدی که تامین اجتماعی داره اگر دراختیار یه سری مدیر کارآمد بود الان همه مردم تحت پوشش کامل تامین اجتماعی بودن. متاسفم که سوء مدیریت بیداد میکنه