ماجرای اختلاس ۱۸۰۰ میلیاردی در شهرداری شرق تهران چه بود؟/ توضیح شهردار

نوری شهردار منطقه شرق تهران در نشست خبری خود با خبرنگاران جزییاتی درباره خبری بیان کرد که سال گذشته در خصوص اختلاس بزرگ در شهرداری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهمن نوری شهردار منطقه 8 در نشست امروز خود با خبرنگاران، به خبری اشاره کرد که سال گذشته در فضای رسانه ای پیچید که 1800 میلیارد تومان اختلاس در شهرداری منطقه 8 اتفاق افتاده است.
او با واکنش نسبت به این خبر گفت: آنقدر این خبر عجیب و غریب بود که من اصلا به آن پاسخ ندادم.
شهردار منطقه 8 پس از یک سال، واقعیت ماجرا را اینطور بیان کرد: قطعه زمینی در سطح منطقه ما بود که با هزینه صدور پروانه بیش از 800 میلیارد تومان ارزش داشت. این قطعه زمین متعلق به شرکت مترو بود و قرار بود به خاطر دیونش به بانک شهر، به فروش برود.


شهرداری منطقه 8 تهران

نوری در ادامه این نشست گفت: با اجرای تشریفات مزایده، این قطعه زمین از طرف شرکت مترو به خریدار واگذار شد و البته خریدار برنده مزایده هم بانک شهر بود و طبق مقررات قانونی، زمین یاد شده با ارزش واقعی به بانک شهر منتقل شد. متاسفانه در ابتدای کار آقای نجفی، شهردار سابق تهران، این مساله به عنوان اختلاس 1800 میلیاردی در منطقه مطرح شد که اساسا واقعیت نداشت.
شهردار منطقه 8 در ادامه این نشست اعلام کرد بیمارستان 300 تخت‌خوابی جامع در شرق تهران ساخته می‌شود که امکان سرویس‌دهی به جمعیت شرق استان تهران را فراهم می‌کند.
او در جزییات این خبر گفت: اعلام کرد 8 هکتار زمین در نزدیکی مترو فدک برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شده تا بیمارستان جامع برای سرویس دهی به جمعیت شرق تهران و شهرستانهای همجوار، احداث شود.
نوری در ادامه سخنانش گفت: ساکنان منطقه گلایه می کنند که دسترسی به بیمارستان در این منطقه کم است، به منظور افزایش سرانه درمانی، این بیمارستان 300 تخت خوابی احداث می شود و ماموریت دارد به جمعیت منطقه شرق تهران که دارای درصد بالایی از شهروندان سالمند است، سرویس دهی کند و علاوه بر آن، برای جمعیت ساکن در شهرهای رودهن و بومهن هم امکان سرویس دهی وجود دارد.
شهردار منطقه شرق تهران گفت: خوشحال هستیم مردم این منطقه دارای احساس خوبی از زندگی در این بخش از پایتخت هستند. حتی در نظرسنجی های مردمی، شهروندان این منطقه بیشترین احساس امنیت را نسبت به شهروندان سایر نقاط پایتخت داشته اند.
او در ادامه گفت: ما کمترین میزان نزاغ دسته جمعی و طلاق را نسبت به جمعیت ساکن در منطقه در بین مناطق 22 گانه شهر تهران داریم. همچنین مجموعه ورزشی ثامن مخصوص بانوان هم به زودی احداث می شود. زمین مربوط به این مجموعه، تملک شده است و عملیات مناقصه برای انتخاب پیمانکاران برگزار می شود.

231 42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =