باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:‌ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاست جایگزینی یورو به جای دلار مستلزم ادامه روند پایبندی اروپا به برجام است.

احمد انارکی‌محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موضوع جایگزینی یورو به جای دلار گفت: اگر روند برجام با همکاری و همراهی کشور‌های اروپایی ادامه پیدا نکند، هرگز سیاست جایگزینی یورو به جای دلار انجام نخواهد شد.

وی افزود: اینکه بخواهیم در بازار و مبادلات کالا‌ها یورو را جایگزین دلار کنیم، اقدام خوبی است و به ما کمک می‌کند؛  بنده معتقدم با این اقدام  اتفاقات خوبی رقم بخورد.

انارکی محمدی تصریح کرد: سیف رئیس سابق بانک مرکزی موضوع جایگزینی یورو به جای دلار قبلا مطرح کرده و موافقت خود را با آن اعلام کرده بود، در حال حاضر با تغییر ریاست بانک مرکزی هیچ گونه اظهار نظری درباره این موضوع مطرح نشده است و نمی‌توان گفت سرانجام این موضوع چه خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بتوانیم یورو را جایگزین دلار کنیم و عرضه کالا به سمت یورو برود، بازار عرضه کالا رونقی پیدا می‌کند و مشکلاتی که ما در حوزه کالا  داریم با این اقدام حل می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر کشور‌های اروپایی به برجام پایبند بمانند، شاید این سیاست جایگزینی، راه‌حلی برای پشت سر گذاشتن محدودیت‌ها و از بین بردن سختی‌ها در عرصه اقتصادی کشور باشد.

نماینده رفسنجان اظهار کرد: اگر برجام ادامه پیدا نکند و رابطه‌ای بین بانک‌های داخلی و خارجی وجود نداشته باشد، هرگز این سیاست به ما کمکی نمی‌کند چراکه این جایگزینی مستلزم ادامه روند پایبندی کشور‌های اروپایی به برجام است.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =