باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: به گفته مقامات عراقی، به زودی هیئتی از سوی دولت این کشور برای درخواست معافیت از برخی تحریمهای آمریکا علیه ایران به واشنگتن سفر خواهد کرد.

 به نقل از رویترز، دولت‌ عراق به دنبال معافیت از برخی تحریمهای آمریکا علیه ایران است.خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دولتی و بانکی عراق نوشت که شدت وابستگی اقتصاد عراق به ایران به حدی است که بغداد تصمیم دارد تا از آمریکا بخواهد این کشور را از برخی تحریم‌ها علیه ایران معاف کند.

آمریکا 18 اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده برگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریمها علیه ایران را نقض کند با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

به نوشته رویترز، این درخواست دولت عراق نشاندهنده تغییر مهمی در تاکتیکهای سیاسی حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق است.عبادی پیش از این در اظهارنظری مبهم گفته بود بغداد به تحریمهای آمریکا علیه تهران پایبند است؛ اظهارنظری که با واکنش تند دیگر جناحهای سیاسی عراق مواجه شد.

مقامات عراقی به رویترز گفته‌اند به زودی هیئتی از دولت عراق برای درخواست معافیت از برخی تحریمهای آمریکا علیه ایران به واشنگتن سفر خواهد کرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    فقط معافیت از برخی تحریم ها؟
  • بی نام US ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    احتمالا ترامپ عراق رو تحت فشار میگذاره که نیازهاش رو از طریق عربستان تأمین کنه. تا با یک تیر دو نشون بزنه. البته بعیده که دولت عراق یه خاطر اختلافات جدی که با عربستان وجود داره و همینطور دید بدی که اکثریت عراقی ها یعنی شیعیان به عربستان دارند بپذیره.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 2
    خیلی بی معرفتیه. خیلی زودتر از اینها عراق باید به آمریکا هیئت میفرستاد برای میانجیگری و یادآوری کردن کمک های ملت و دولت ایران در مبارزه با داعش به کشورشون. نه اینکه اولین موضعگیری آنها حمایت از تحریمهای آمریکا باشه. این نامردی ها در تاریخ خواهد ماند و روسیاهی آن برای امثال العبادی خائن.