شرط آزادسازی قیمت خودرو از نگاه کاربران خبرآنلاین/ تعرفه بالای خودرو را بردارید، واردات را آزاد کنید

کاربران خبرآنلاین درباره آزادسازی قیمت خودرو معتقدند نمی‌شود «قیمت‌ها برای تولیدکنندگان داخلی آزاد باشد، ولی انحصار و رانت ممنوعیت و محدودیت واردات خودرو وجود داشته باشد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که افزایش قیمت خودرو دغدغه افکارعمومی است، پیشنهادی در خصوص آزادسازی قیمت خودرو و خروج دولت از فرآیند قیمت گذاری خودرو مطرح شده است که البته مدافعانی نیز دارد.

موافقان این طرح معتقدند با آزادسازی قیمت خودرو دلالان و کسانی که به انگیزه سرمایه‌گذاری وارد بازار می‌شوند، دیگر سودی در این حوزه نخواهند داشت و در نتیجه مصرف‌کننده واقعی می‌تواند کالا را در شرایطی رقابتی خریداری کند.

بازار خودرو

جواد، یکی از کاربران خبرآنلاین معتقد است: «اگر واردات خودرو هم آزاد شود و تعرفه واردات معقول شود، آزادسازی قیمت خودرو مطلوب است.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: «کلا هر چیز چند نرخی ایجاد رانت و فساد می‌کند. چون در عمل قشر عادی نمی‌تواند به قیمت کارخانه بخرد و فقط رانت‌خوار از آن بهره می‌برد مثل دلار دولتی و...»

کاربر دیگری تصریح کرد: «قیمت دلار چند برابر می‌شود، ابتدا مسئولین اعلام می‌کنند مردم نگران نباشند، همه حباب است، بعد از مدتی دوباره مسئولین اعلام می‌کنند باید قیمت خودروها، بنزین و... آزاد شوند. یعنی با همان قیمت حباب محاسبه شوند تا تولیدکنندگان متضرر نشوند و بنزین قاچاق نشود.»

«سینا» متذکر شد: «یعنی خدایی تا الان آزاد نبود که پراید مثلا کارخانه‌ای قیمتش 23 تومنه؟»

کاربری تصریح کرد: «تعرفه واردات رو بردارن، خودرو‌های دیگر با قیمت جهانی وارد بشه. اصلا شما قیمت رو آزاد کن و پراید و پژو رو بزن یک میلیارد خوبه؟»

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: «همین الان تویوتاکمری 25 هزار دلار یعنی بدون تعرفه 260 میلیون تومان است. مشکل ارزش پول است. خودرو 10 هزار دلاری می‌شه به پول ما 110 میلیون تومان. داری بخری؟ مساله بعدی آن‌جاست که آنها خود تولیدکننده‌اند. تکنولوژی مال خودشونه. بهترین خودرو رو با اقساط طولانی بهت می‌دن. ما نه تکنولوژی داریم، نه دانش، نه بهره‌وری و نه مدیریت درست.»

کاربری خاطرنشان کرد: «دقیقا درست است. نمی‌شود قیمت‌ها برای تولیدکنندگان داخلی آزاد باشد، ولی انحصار و رانت و ممنوعیت و محدودیت واردات خودرو وجود داشته باشد.»

کاربری نیز تاکید کرد: «به شرطی آزادسازی خوب است که رانت و انحصار هم نباشد. تعرفه هم نباشد تا خودروساز داخلی مجبور شود رقابت کند. خودروسازی‌ها هم خصوصی نه خصولتی باشند.»

223225

کد خبر 798973

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    17 3
    پیشنهاد میکنم به مسئولین واسه تعدیل قیمت به جای واردات بی رویه یا تولیدات بی کیفیت گران داخل راه حل سوم یعنی مجاب کردن ایجاد خطوط تولید بدون شراکت داخلی ها چون به علت بهروری پایین هم کیفیت میاد پایین و هم قیمت میره بالا توسط شرکتهای با کیفیت همانند هیوندای یا کیا یا حتی ام جی ایجاد شود. اینطوری ماشینهای چند ده یا چند صد میلیونی به نصف قیمت فعلی به دست مردم میرسه و البته با کیفیت مناسب
  • مجتبی DE ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    23 4
    سلام متاسفانه داریم به جایی میرسیم که خرید ماشین برای قشر کارمند ویا متوسط جامعه که الان دیگر به قشر ضعیف جامعه نزدیک میشوند فقط در رویا ها میسر میشود بنده یک معلم با ۸ سال سابق کار و حقوق دریافتی ۱۷۰۰۰۰۰تومان که ۵۰۰هزار تومان کرایه خانه میدهم ۱۰۰هزارتومان هزینه های برق گاز اب و شارژ وغیره اگر بتوانم ماهانه با ۱۰۰ هزار تومان زندگی کنم که غیر ممکن است میتوانم ۴ سال دیگر خودرویی مثل سمند به شرط انکه قیمتش ثابت بماند که غیر ممکن استخریداری کنم. متاسفانه مسئولین ما به فکر حقوق بگیران کم درامد جامعه نیستند و نرخ ماشینها را با جیب خود قیمت گذاری می کنند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین