دولت تدبیر و امید در شرایط سختی آغاز به کار کرد/ افتتاح ۳۰۹ طرح در سطح لرستان

استاندار لرستان دگفت: یکهزارو 309طرح اقتصادی و عمرانی با هفت هزارو 50میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته دولت در سطح استان بهره برداری و کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر با بیان اینکه از این تعداد یکهزار و ۱۴۶ طرح با اعتبار ۴۵۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند و ۱۶۳ طرح با اعتبار ۲۴۸ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهند شد، عنوان کرد: طی هفته دولت ۷۷ طرح با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان در حوزه اقتصادی بهره برداری و یا کلنگ زنی می شوند.

وی اظهار داشت: از مجموع طرحهای اقتصادی استان ۷۲ طرح با اعتبار ۸۴ میلیارد تومان افتتاح می شوند و پنج طرح با اعتبار ۱۷۳ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهند شد.
خادمی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی یکهزار و ۲۳۲ طرح عمرانی نیز گفت: از این تعداد هزار و ۷۴ طرح با اعتبار ۳۲۷ میلیارد تومان افتتاح و ۱۵۷ طرح با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهند شد.

شهیدرجایی و باهنر الگوی دولتمردان باید باشند
استاندار لرستان گفت: شهید رجایی و باهنر شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی الگوی دولتمردی اسلامی بودند که متاسفانه در سال های گذشته امثال این 2 شهید پرورش نیافت.

وی اظهار داشت: به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی ویژگی این 2 شهید این بود که ریاست را به زیر چنگ خود درآورند و ریاست بر آنها حاکم نشد.



خادمی ادامه داد: یکی از دلایل گرامیداشت هفته دولت شناسایی اینگونه افراد و برجسته کردن ویژگی های مدیریت اسلامی است.
وی با بیان اینکه در این فرصت باید خدمات دولت های نظام و برنامه ها برای مردم تبیین شود افزود: دولت مهمترین و بزرگترین عنصر در نظام اسلامی است که بیشترین مسئولیت ها و پاسخگویی متوجه آن است و از طرف مردم و نمایندگان آنان بیشترین نظارت بر او اعمال می شود.

استاندار لرستان گفت: دولت ها علاوه بر پاسخگویی به مردم باید مورد حمایت قرار گیرند چراکه خیلی زاویه پنهان و حفاظ ندارد و بیش از هر دستگاهی در معرض بررسی،نقد و گاهی تخریب هستند.

هفت هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار جهت بهره برداری طرح های هفته دولت در لرستان هزینه شده است
استاندار لرستان گفت: از مجموع یک هزار و 309 طرح هفته دولت در استان یک هزار و 146 طرح با اعتبار چهار هزار و 560 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت:در این راستا 163 طرح با اعتبار 2 هزار و 480 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

خادمی ادامه داد: 77 طرح با اعتبار 2هزار و 570 میلیارد ریال طرح های اقتصادی هستند و از این مجموع 72 طرح با اعتبار 840 میلیارد ریال افتتاح می شودو پنج طرح با اعتبار یک هزار و 730 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

وی گفت: یک هزار و 232 طرح عمرانی با اعتبار چهار هزار و 480 میلیارد ریال در استان وجود دارد که یک هزار و 74 طرح با اعتبار سه هزار و 720 میلیارد ریال بهره برداری و 157 طرح با اعتبار 750 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

خادمی اظهار داشت: در حوزه اقتصادی طرح های قابل بهره برداری 88 درصد طرح ها و موارد کلنگ زنی 12 درصد است.
وی افزود: مجموع اشتغال ایجاد شده طرح های اقتصادی یک هزار و 257 نفر است.
وی گفت: در بخش پروژه های عمرانی مانند آزاد راهها ایجاد اشتغال خواهیم داشت که این فرصت های شغلی در محاسبات لحاظ نشده است.

دولت تدبیر و امید در شرایط سختی آغاز به کار کرد
استاندار لرستان گفت: دولت در شرایط داخلی و خارجی نامساعدی آغاز به کار کرد که بخش هایی از این شرایط گفته نشده و بخش هایی نیز ناگفتنی است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با روحیه عقلانیت و اعتدال همه شاخص هایی که می توانستند زیرساخت های توسعه محسوب شوند نشانه های مثبتی ایجاد کرد.

استاندار لرستان گفت: وحدت داخلی و هماهنگی بین مسئولان و قوای مختلف نظام تا رویکردهای مثبت بین المللی حقوق ایران را به عنوان کشوری صاحب تمدن ثابت کرد.

وی افزود: به جهانیان ثابت شد که ایران کشوری اهل گفتگو و مذاکره،طرفدار صلح ،قدرتمند و طرفدار بهبود وضعیت بشریت و منطقه و کشور است.

خادمی ادامه داد: تلاش های دولت در صحنه داخلی و خارجی منجر به اتفاقات مهمی شدو تورم از نزدیک 50 درصد به کمتر از 10 درصد و یک رقمی رسید،رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به حدود 4 درصد رسید.

وی افزود: وضع بودجه ای کشور در حال تعادل بود و برجام به عنوان دستاوردهای مثبت دولت خواهد ماند و اثر آن مثبت در اقتصاد بود.
وی با بیان اینکه بهم خوردن برجام از آرزوهای برخی افراد بود، اظهار داشت: برخلاف حمله برخی افراد به برجام ، اثر آن بر اقتصاد و سیاست و توسعه و رفاه مردم ایران مثبت است.

خادمی ادامه داد: اقتصاد در دنیا وابسته است و تنش در آن رابطه متقابل ایجاد می کند و اقتصاد ایران منزوی نیست.

وی افزود: اقتصاد ایران رابطه متقابل با دنیا دارد و یکی از ارتباطات بزرگ ما با دنیا از طریق نفت و صادر آن انجام می شود.

برجام اتفاق درستی بود
استاندار لرستان گفت: برجام ثابت کرد که ایران حقانیت دارد و از طرفی دیگر حرفهای ایران در مورد دشمن اصلی و شیطان بزرگ در صحنه بین المللی ثابت شد.

وی افزود: کشوری که ایران را به شکستن هنجارها متهم می کرد با روسیاهی پیش قدم در نقض معاهدات بین المللی شد.

خادمی اظهار داشت: هر چند امروز ملت ایران در نهایت وحدت در کنار همدیگر هستند و دارای اهداف مشترک هستند گروهی کوچک از روز نخست به دنبال ایجاد مشکل برای برجام بودند.

وی ادامه داد: امروز خروج آمریکا از برجام باعث تضعیف آن شده و آنها دولت را مقصر می دانند.



خادمی گفت: چرا امروز که تغییراتی در ارز اتفاق افتاده است هیچ عامل خارجی را موثر یا مقصر نمی دانند و همه چیز را به مدیریت دولت ارتباط می دهند.

وی تاکید کرد که این تحلیل های غلط شبه سیاسی و سیاسی بازی است و آنچه که اتفاق افتاد در برجام پیروزی دولت بود و بدعهدی آمریکا نیز پیروزی دولت و نظام است.

استاندار لرستان گفت: روزی با اتفاق هر رای برای ملت ایران از تمام کشورها می گرفتند و امروز اروپا تمام قد در برابر این بدعهدی ایستاده است.

وی به شرایط سخت اقتصادی ایجاد شده برای مردم ایران اشاره کرد و افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری ملت ایران از این مرحله نیز پیروز عبور خواهد کرد.

لرستان از خدمات دولت تدبیر و امید بهره مند شده است
استاندار لرستان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید سیاست های اجرایی رولت در این جاری شده و لرستان از دستاوردهای این دولت برخوردار شده است.

وی به مشکلات تاریخی و عقب ماندگی در زمینه توسعه در این استان اشاره کردو گفت: لرستان متاسفانه در طول تاریخ به جایگاه مطلوب خود نرسیده است.

خادمی اظهار داشت: برنامه محوری و دوری از انجام طرح های کاریکاتوری از برنامه های اصلی استان است و توسعه متوازن و پیشرفت همه شهرستان ها و بخش ها متناسب با منابع و استعدادها مورد تاکید است.

وی بر تعامل محوری در استان تاکید کرد و گفت: تعامل بین همه ذی نفعان استان باید برقرار باشد.
استاندار لرستان بر لزوم وحدت در استان تاکید کرد و ادامه داد: حمایت همه جانبه از توسعه استان دارای اهمیت است و باید از تضعیف همدیگر دوری کرد.

وی اظهار داشت:ایجاد نگاه علمی و کارشناسی و واقع گرایی در استان دارای اهمیت است و باید از حرف های غیر قابل عمل اجتناب کرد.

خادمی گفت: ایجاد آرامش و دوری از ایجاد حاشیه ها و پیگیری مطالبات استان در سطح ملی از سیاست های اصلی در استان است.

وی بر لزوم توجه به بانوان و جوانان در استان تاکید کرد و گفت: این موضوع در سطح استان تا حدی زیادی اجرایی شده است.

استاندار لرستان بر بازدیدهای میدانی از شهرستان و بخش های استان اشاره کرد و گفت: طرح های دارای اولویت و کلیدی استان شناسایی شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =