سخنگوی وزارت امور خارجه بمباران زنان و کودکان آواره یمنی را محکوم کرد و گفت:حامیان تسلیحاتی متجاوزین باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی جنایت هولناک جدید هواپیماهای سعودی- اماراتی در هدف قرار دادن زنان و کودکان آواره یمنی و عملیات نظامی در شهر الدریهمی استان الحدیده یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از زنان و کودکان بی گناه شد را به شدت محکوم کرد.

قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی افزود هنوز اندک زمانی از بمباران اتوبوس حامل کودکان یمنی در صعده نمی گذرد که جهانيان شاهد جنایت جدیدی علیه مردم مظلوم یمنی هستند.

وی افزود: استمرار و ادامه این گونه كشتار غير نظاميان جز در سایه سکوت و بی تفاونی مجامع تاثیرگذار بین المللی نمی تواند اتفاق افتد و بار ديگر از مجامع بین المللی و حقوق بشری می خواهيم با توجه به توالی اين جنايات انسانی و تراژدی دردناک و آثار مخرب آن بر صلح و امنيت منطقه و جهان به هر طریق ممکن مانع از استمرار این جنایات از سوی هواپیماهای سعودی - اماراتی به یمن شوند.

قاسمی تاکید کرد کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای مهاجم به یمن که با در اختیار قراردادن بمب ها و سلاح های نابودکننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده اند در این جنایات شریک اند و باید به جامعه بین المللی و مردم یمن پاسخگوی سياست ها و نتايج اقدامات خود باشند.

قاسمی از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان بکار گیرند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =