سید موسی خادمی در جشنواره انجیر سیاه در منطقه «زیودار» شهرستان پلدختر، اظهار داشت: احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه «زیودار» پلدختر اولویت دارد اما دولت نمی تواند این بخش را به طور کامل انجام دهد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، وی، گفت: جهاد کشاورزی و دستگاه های مرتبط جذب سرمایه گذار برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه «زیودار» را پیگیری کنند تا دولت تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

استاندار لرستان، سرمایه گذاری در منطقه «زیودار» پلدختر را با وجود باغات انجیر سیاه برگشت سرمایه دانست و گفت: سرمایه گذاری در روستاهایی مانند منطقه «زیودار» که بیکاری و مهاجرت در آن خیلی کم است و ظرفیت های لازم و مزایای روستایی برای آبادانی وجود دارند قابل برگشت است.

باغات انجیر 100 میلیارد تومان درامد ایجاد می کند


خادمی، افزود: در منطقه «زیودار» پلدختر استعدادها و ظرفیت های کافی برای سرمایه گذاری وجود دارد و آبادانی باغات انجیر در این روستا بیانگر پرکاری و ابتکار مردم این منطقه است و امروز هزار نفر ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد ایجاد می کنند.

رفع مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی از مطالبات مردم پلدختر است

وی، بزرگترین مشکل مردم منطقه «زیودار» پلدختر را کمبود آب آشامیدنی و آب کشاورزی دانست و افزود: رفع مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی این منطقه از مطالبات مردم منطقه است که توسط نماینده مردم در مجلس و سایر مسئولان مدت ها است پیگیری می شود.

استاندار لرستان، گفت: در شورای برنامه ریزی استان مصوب شد مجموعه مدیریت شهرستان پیگیری کنند تا کمبود آب آشامیدنی منطقه «زیودار» از طریق روستاهای مجاور برطرف شود.

خادمی، از مسئولان خواست هرچه سریع تر ظرف مدت زمان پنج ماه با رفع معارض ها و احداث مخزن بزرگ تر مشکل آب آشامیدنی مردم منطقه «زیودار» پلدختر را حل کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =