واکنش ایران به اظهارات تند وزیر خارجه فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به تازه ترین اظهارات وزیر خارجه فرانسه علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ايران بارها مواضع روشن و شفاف خود را در خصوص نگرانی های بی مورد و ناشی از برداشت های نادرست و از سر نا آگاهی برخی كشورها اعلام داشته است.

قاسمی تصریح کرد: مذاکرات برجام که به توافقی مستحکم و بین المللی انجامید نشانی از حسن نیت ایران و پایبندی به اصل گفتگو و تلاش در جهت بهره گيری از روش های منطقی و مسالمت آمیز بود که می توانست مبنايی اصولی و خردمندانه برای سنجش میزان حسن نیت و پایبندی کشورهای غربی به تعهدات خود باشد که با خروج يكجانبه یکی از مدعیان غوغا سالار، زياده جو و زياده گو و كاستی و كاهلی ديگران کارنامه غیر قابل قبولی از خود بجای گذاشته اند.

قاسمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است كه از گفتگو و مذاكره هراس و واهمه ای نداشته و ندارد و به آن معتقد است، اما در شرايطی كه نتایج آن همه تلاش و كوشش همه جانبه ایران و دیگر قدرت های جهانی با قلدری و از سر زیاده خواهی توسط برخی شركای وزير امور خارجه فرانسه و به سادگی در برابر عدم توانايی آنان نقض می شود و دولتمردان اروپايی هم بيشتر تاکنون به اعلام مواضع سیاسی و تکرار آنها بسنده کرده و نتوانسته اند در جهت ارايه تضمين های لازم و كافی مورد انتظار اقدام چشمگیری برای حفظ یک توافق بین المللی - که به عنوان مهمترین دستاورد دیپلماسی عصر حاضر به شمار می رود - به عمل آورند، دليل ، ضرورت، اعتبار و اعتمادی برای مذاکره آنهم برای موضوعات غيرقابل مذاكره باقی نمی ماند. وزير امور خارجه فرانسه می داند كه در اين شرايط و بر اساس تفاهمات انجام شده قبلی آنان را گزير و گريزی از انجام تعهدات شان نيست و ايران و ايرانی را نيز تا عدم انجام تمامی تعهدات آنان هيچ گزيری و گريزی از بی اعتمادی به آنان نیست.

قاسمی در پایان تاکید کرد: جهانیان و دولتمردان فرانسه نيز بخوبی می دانند سیاست منطقه ای ایران در راستای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است و اگر چنین مبارزه ای خوشایند برخی کشورها که اساسا تنش زا و بحران سازند ، نیست می توانند سیاست های خود را اصلاح کنند. در خصوص برنامه موشکی کشور هم مجددا تاکید می کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران حیاتی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    20 1
    چی گفته حالا
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    27 0
    امیرکبیر واقعا راست میگفت که فرانسوی ها فضولند/ انگلیسی ها خطرناک و پیچیده/ ولی آلمانی ها برای ایران بهترند..
  • رضا IT ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    2 0
    2هر گونه ورود به مذاکره در خصوص مسایل موشکی و تسلیحاتی متعارف در آینده، میتواند برای کشور پایانی مهلک داشته باشد. 3سه کشور طرف برجامی ایران در اروپا، از نظر سیاسی در موضع ضعف شدید قرار دارند. بنابراین هر تصمیم و اقدامی که باعث ایجاد اشکالاتی در برجام شود، این سه نئاندرتال را با مشکلات سیاسی بیشتری مواجه خواهد کرد.4سیاست ابهام و عدم قطعیت از جانب ایران عقلانی خواهد بود همانند اشاره هوشمندانه ای که اخیرا دکتر ظریف اظهار داشت. با بررسی تمامی جوانب امر از نظر فنی، سیاسی، قطعنامه های سازمان ملل و حقوقی،کشور میتواند در صورت عدم تامین منافع اقتصادی در زمان مورد نظر، بررسی کاهش بازرسی و مانیتورینگ اعلام کند. بررسی به معنای تحقق نیست.5طرحهای سویفت دوم و سویفت اروپایی و مشابه آن فریب های کثیفی
  • رضا IT ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    2 0
    هستند تا از طرفی اتلاف وقت کرده و در صورت عملی شدن، ایران را از سیستم بانکی دنیا کاملا ایزوله کنند.5هدف این حرامیان فروش نفت و گاز ایران به نحوی است که پول حاصل از فروش در یک حسابی بلوکه شده و فقط برای خرید های کشاورزی و دارویی مصرف شده و حتی در صورت تحقق شرایطی، با رای یک دادگاه مابقی مصادره شود.6افزایش صادرات به چین و یا روسیه میتواند برای جبران کاهش احتمالی مراودات با اروپا مد نظر قرار گیرد.7 به نظر میرسد ترامپ از طرح خطرناک اروپایی ها برای ایراد خسارت بیشتر به صنایع خودرو امریکا آگاه شده و بنابراین میتوان انتظار داشت تا منازعات این حرامیان وارد فاز جدیدی شود.8در صورت رسیدن نفت به قیمت حدود 100 دلار، برخی از کشاورزان اروپا از کشت مواد غذایی به سمت کشت برای تولید اتانول خواهند رفت.
  • رضا IT ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    2 0
    با توجه به وضعیت بد بارش ها و در صورت رسیدن قیمت نفت به صد دلار، قیمت برخی از مواد غذایی پایه تا حدود سی درصد میتواند افزایش یابد که وضعیت را برای احزاب سیاسی ضعیف فعلی حاکم در اروپا، مشکلتر خواهد کرد.9در عین پرهیز از تنش سیاسی با اروپا، موضع منسجم و قوی از طرف کشور هوشمندانه خواهد بود. مسایل اخیر در زمینه های تنشهای برق، آب، مسایل توزیع ارز و طلا،واردات غیر قانونی خودرو، مسایل پیش آمده در مورد کارخانه های خودرو سازی، فساد و این گونه موارد و رخدادهای اخیر برای اعتبار کشور و تخمین هایی که در مورد کشور انجام میشود، نامناسب بود و امنتاع از تکرار و ادامه این مسایل علاوه بر تاثیرات مثبت داخلی، بر روشها، فشارها، تصمیمات و تعاملات طرفهای حرامزاده کشور تاثیر گذار است.