دنیای دبلیو دبلیو دبلیو بزرگترین پوست اندازی تاریخ خود را انجام خواهد داد.

سازمان آیکن ICANN که به نوعی رگ حیاتی اینترنت در اختیارش است اعلام نموده بدلایل امنیتی قرار است سرویس دامنه نامهای اینترنتی را به روز رسانی کند. به گفته این سازمان به روز رسانی DNS بزرگترین رخداد دنیای وب از زمان پدیدامدنش خواهد بود. بدین ترتیب صاحبان دامنه های اینترنتی خود قادر به مدیریت مستقیم نام اینترنتی و وب سایتی که با آن بالا می اید خواهند شد.

این کار با افزودن یک پسوند امنیتی به دی.ان.اس امکان پذیر خواهد شد، چیزی که هر حمله کننده یا هکری آنرا نخواهد دانست.بنابراین صفحه ای که ظاهر خواهد شد صفحه ای است که سرویس دهنده خود آنرا تنظیم نموده است و نه یک هکر!

بدین ترتیب جلوی یکی از معروفترین حملات هکری و از آن خود کردن وب سایتها توسط هکرها گرفته خواهد شد. رود بک استورم مدیر اجرایی در آیکن می گوید: وینتون سرف پدر معنوی اینترنت و و مدیر معنوی در حال حاضر گوگل (بعنوان پدر مقدس گوگل) اعلام نموده این بزرگترین تغییری  است که دنیای اینترنت بخود خواهد دید.

بک استورم که همراه با هکر معروف دن کامینسکی (هکری که دی.ان.اس را شکست)در کنفرانس خبری شرکت داشت درباره نوع تغییرات توضیحات مبسوطی داد. وی گفت با ابزاری که DNSSSec نامیده می شود می توان با قرار دادن کدی مانند تمبر پستی دریافت کننده را مطمئن نمود که ارسال کننده شخص مورد اعتمادی است. یعنی مانند تمبر هر ایمیل دریافت شده درست و بی نقص خواهد شد. دامنه های .org و .uk در حال حاضر به چنین چیزی ظاهرا مسلح شده اند و هکرها دیگر نمی توانند با ساخت شخصیتهای جعلی به دامنه ها حمله نمایند. البته کامینسکی گفت سیستم کاملا پرفکت نیست و ممکن است هکرها از هم اینک بسوی کشف حفره ها روند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =