ایسنا نوشت: نخست وزیر جدید پاکستان در اقدامی عجیب ۱۷ سپتامبر خودروهای سوپر لوکس دفتر نخست وزیری را به حراج می‌گذارد.از خودروهای لوکس نخست وزیری می‌توان به هشت بی‌ام‌و از جمله سه مدل ۲۰۱۴ و سه مدل اس‌یو وی و دو مدل اس‌یو وی ۲۰۱۶ و همچنین چهار خودروی مرسدس بنز ۲۰۱۶ که دو دستگاه آن ضد گلوله است، اشاره کرد.

قرار است عمران خان برای ریاضت اقتصادی از هلی کوپتر در رفت و آمد به سرکار استفاده کند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان در حمایت از تصمیم عمران خان اعلام کرد که رفت و آمد با هلی کوپتر از دفتر نخست وزیر و به محل سکونت عمران خان(منطقه بانی گالا) ارزان‌تر از رفت و آمد در جاده است.

اما بعد از انتشار این خبر موج گسترده‌ای از واکنش‌ها در فضای مجازی به همراه داشت. در همین راستا پیام‌های توئیتری بسیاری از سوی کاربران پاکستانی منتشر شد که این خبر را به سخره گرفتند.

برخلاف اظهارات وزیر دولت عمران خان بر اساس گزارش بی‌بی‌سی هر مایل دریایی (۸۵۲ /۱ کیلومتر)توسط هلی کوپتر نوع آگوستا وستلند آی دبلیو ۱۳۹ نزدیک به ۱۶۰۰۰ روپیه می‌شود.

عمران خان

اکنون مسافت بین منطقه بانی گالا و دفتر نخست وزیری پاکستان حدود ۱۵ کیلومتر است که نزدیک به ۸ مایل دریایی است که براساس محاسبات حدود ۱۲۸ هزار روپیه پاکستانی هزینه به همراه دارد اما اگر برای رفت و آمد نخست وزیر از خودرو استفاده شود رفت و آمد در جاده هزینه کمتری به همراه دارد.

همچنین یکی از نظامیان بازنشسته ارتش در گفت‌وگو با روزنامه اکسپرس تریبون اعلام کرد که هزینه راه‌اندازی هر هلی‌کوپتر هزاران روپیه است.

وی ادامه داد: اگر نخست وزیر می‌خواهد مسیر ارزانتری انتخاب کند بهتر است پیاده روی کند. مثل کاری که هر صبح انجام می‌دهد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    0 0
    احمدی نژاد هم خودرو ضد گلوله سوار نمیشد و ساده زیست بود ولی مملکت را اطرافیاش بااختلاس به باد دادن