ایسنا نوشت: در پی اعلام خبرهایی مبنی بر صدور مجوز افزایش قیمت خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع افزایش قیمت خودرو را تکذیب و اعلام کرد: افزایش قیمت خودرو فعلا در دستور کار نیست و این وزارتخانه برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد.

خودرو

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، براساس مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، از این پس شورای رقابت در مورد همه کالاها از جمله خودرو مسئول قیمت‌گذاری نیست و می‌تواند پیشنهاد دهنده باشد و ستاد تنظیم بازار قیمت‌ها را تعیین و تصویب می‌کند.

 پیش از این شورای رقابت در بازار خودروهای زیر 45 میلیون تومان قیمت‌گذار بود.

14717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام، شورای رقابت تبدیل به شورای رفاقت با خودروسازان شده است.سخنگوی شورای رقابت گفتند چون مواد اولیه گران شده پس خودروها هم باید گران شود.چرا مواد اولیه ای که با ارز چهار هزار تومانی وارد می شده واکنون هم با همان ارز وارد می شود باید گران شود؟ دولت باید دست روی مواد اولیه کارخانجات تولیدی خودرو بگذارد تا بهانه را از آنها برای گران کردن بگیرد.خودروسازان هزاران خودرو را به بهانه کمبود قطعه در انبارها وپارکینگ ها احتکار کرده اند.آیا کسی نیست که بررسی کند کدام قطعه کمبود دارد وچرا کمبود دارد؟آیا این سخن خودروسازها بهانه ای برای طبیعی وقانونی جلوه دادن احتکارشان بمنظورگرانی نیست؟تعزیرات باید دست روی خودروهای احتکاری بگذاردواگر مشخص شد که کمبود قطعه ای در کار نبوده کلیه خودروها را مصادره نماید.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    0 0
    پس این افزایش قیمتها از کجا سرچشمه گرفته حیا کنید .
  • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    0 1
    افزایش بی افزایش؟ مگه میشه ، مگه داریم؟ وقتی هزینه های تولید از حمل و نقل گرفته تا مواد اولیه ودستمزد و هزینه سرباز افزایش یافته ، چطور میشه گفت افزایش بی افزایش؟ اینهمه تجربه از سرکوب قیمت ها بس نیست؟ بنده روی اینکه قیمت خودروها در کشورمان بالا یا پایین هست بحثی ندارم ولی روی سخنم به بحث جهش قیمت ها از اردیبهشت ماه می باشد . وقتی سطح عمومی قیمت ها بالا می رود شما نمی توانید یک کالا را مستثنی کنید که وابستگی شدیدی هم به ارز دارد. اگر می گویند خودرو انحصاری است حرف بی ربطی می زنند مگه خود ارز انحصاری نیست ؟چی کسی می تواند در درآمد ارزی با دولت رقابت کند ؟ الان قیمت ارزمعادل دلاری 3400 کجاست؟
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 0
    نظرها را دیگر نمیگذارید ؟یا نمیصرفد یا تحت فشار گذاشته اند و یا اصلاٌ نظرات مردم مهم نیست...که فکر میکنم سومی درست باشد کما اینکه در این چند سال ثابت شده است