تکمیل ۵۰ کیلومتر از ۴ خطه‌های لرستان تا پایان سال

معاون فنی مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان دربازدید از قسمتهای مختلف محور چهار خطه خرم آباد به نورآباد گفت: امسال 50 کیلومتر راه اصلی را تحویل می‌دهیم که این راه‌ها مربوط به همه شهرستان‌های استان است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، صادق مریدی گفت: طول راه‌های روستایی بیشتر و تراکم جمعیتی کمتر از مشکلات ماست.

 مریدی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی محور چهار خطه خرم آباد به نورآباد گفت: امسال 50 کیلومتر راه اصلی را تحویل می‌دهیم که این راه‌ها مربوط به همه شهرستان‌های استان است.

وی گفت: طول راه‌های روستایی که بناست بهسازی شوند 150 کیلومتر است.

معاون راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: طول راه‌های روستایی بیشتر و تراکم جمعیتی کمتری وجود دارد و این یکی از مشکلات ماست.

86 درصد جمعیت روستایی لرستان از آسفالت بهره مندند

آسفالت روستایی

مریدی اضافه کرد: با توجه به درصد بهره‌مندی از آسفالت در شهرستان‌های دلفان، الیگودرز و کوهدشت کمبود داریم و باید بتوانیم درصد بهره‌مندی را بالاتر ببریم.

وی عنوان کرد: در نورآباد 86 درصد جمعیت روستایی از آسفالت بهره‌مند است، مشکلی که وجود دارد این است که تراکم جمعیتی کم و تعداد روستاها زیاد بوده و این موضوع بهره‌مندی از لحاظ راه‌ها را پایین آورده است.

احداث هر کیلومتر راه هزینه ای بالغ بر 400 میلیون اعتبار

معاون راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: البته وضعیت کوهدشت پایین‌تر از مابقی شهرستان‌هاست که تلاش خواهیم کرد این مهم نیز به انجام برسد.

مریدی با اشاره به اینکه بهسازی راه‌های روستایی بستگی به نوع راه دارد، بیان کرد: برای احداث هر کیلومتری بین 300 تا 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است یعنی بین 35 تا40 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی استان نیاز است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =