ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سوءاستفاده آمریکا از ریاست دوره ای بر شورای امنیت، به انحراف کشاندن موضوع این شورا از فلسطین به ایران را وقاحت ترامپ توصیف کرد.

 محمدجواد ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: «شورای امنیت تنها یک قطعنامه درباره ایران دارد و ترامپ آنرا نقض کرده و با قلدری می‌خواهد دیگران را هم به نقض آن وادار کند. اکنون وی می‌خواهد با سوءاستفاده از ریاست دوره‌ای بر شورای امنیت موضوعی را که برای ۷۰ سال به فلسطین اختصاص داشته منحرف کرده و در آن جلسه ایران را برای اوضاع وحشتناکی که او و مشتریانش در سراسر خاورمیانه ایجاد کرده‌اند متهم کند؛ وقاحت!»

 

 

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرده است که دونالد ترامپ ریاست جلسه شورای امنیت که ماه جاری میلادی با موضوع آنچه "نقض قوانین بین المللی از سوی ایران" خوانده شده است را بر عهده خواهد داشت تا رهبران جهانی را برای اتخاذ رویکردی شدیدتر علیه ایران تحت فشار قرار دهد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    2 7
    اقاي ظريف شما يه دونه از ترامپ ايراد نگير خواهشا بذار اعصابمون اروم باشه، ترامپ اصلا شما رو ميشناسه?
  • رضا A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    2 0
    در خصوص جلسه سازمان ملل و مسایل جاری ذکر چند مورد به نظر ضروری است:۱ در اثر فشارهای بی امان، طراحی و زمانبندی شده، ترامپ کاملا بی اراده و تقریبا در کنترل کامل شبکه های مافیایی و لاشخورهای اسراییلی قرار گرفته است. ضعف شدید و انزوای سیاسی او از یک طرف مزایایی برای کشور دارد. ولی کنترل کامل او توسط عوامل ثانوی برای ایران مخاطره آمیز است.۲ تخمین حرامیان از ایجاد یک برخورد یا دیدار تصادفی بین ترامپ و آقای روحانی الف: تشدید اختلافات سیاسی در ایران ب: تشدید هجمه و فشار تبلیغاتی شکننده بر آقای روحانی با توجه به نقاط ضعف ایشان در مقاومت، برخورد و انحراف از فشارها ج: فرو بردن آقای روحانی به باتلاق "قدمهای بعدی" د: سقوط سیاسی آقای روحانی ه: آشوب و جنگ سیاسی داخلی
  • بی نام RO ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    1 2
    به جاى كله شقى كمى از التهابات كم كنيد نه كه در اتش بدميد
  • رضا A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    2 0
    و: تعلیق اقدامات سایر طرفهای برجامی به بهانه انتظار برای اقدامات متقابل ایران و امریکا ۳ هر گونه دیدار یا برخورد اتفاقی آقای روحانی با ترامپ یا دکتر ظریف با دیپلماتهای امریکا، به ضرر ایران بوده و شرایط نامشخصی را برای کشور رقم خواهد زد. ۴ در صورت برخورد اتفاقی آقای روحانی با ترامپ توصیه اکید به آقای روحانی امتناع از دست دادن با ترامپ است. مترجم یا همراهان میتوانند به ترامپ اعلام کنند که ریاست جمهوری ایران قصد دست دادن با ترامپ را ندارد.۵حضور آقای روحانی در جلسه شورای امنیت با حضور ترامپ به هیچ عنوان به مصلحت نیست.۶ در صورت صلاحدید و بررسی همه جوانب امر حضور دکتر ظریف یا یک دیپلمات حرفه ای و بسیار مسلط به زبان انگلیسی میتواند مد نظر قرار گیرد
  • رضا US ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    2 0
    بلکه هدف اصلی کسب همراهی چین در فشار به ایران بر سر مسایل موشکی و منطقه ای است. د: بر خلاف تمام بیانیه های توخالی و فریبنده، اروپا قصد تامین منافع اقتصادی ایران را ندارد. بلکه با گرو کشیدن منابع مالی ایران، محدودیت تجارت به کالاهای کشاورزی و دارویی، عدم ایجاد امکان برای ایران در تصرف و تسلط به منابع مالی حاصل از صادرات نفت و گاز و گروکشی قصد تسلط سیاسی، اقتصادی و استراتژیک بر کشور را دارد. ه: جنوب خلیج فارس توسط امریکا تقریبا کاملا کنترل میشود.هدف اروپا سهم خواهی از کنترل منطقه از طریق کنترل و سلب استقلال از ایران، نفوذ در ترکیه و ایجاد وابستگی شدید اقتصادی که هم اکنون تا حدی وجود دارد و تعمیق و تسلط حوزه نفوذی خود در آسیای میانه است.
  • رضا A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    2 1
    ۱۲ وضعیت نابسامان داخلی اروپا را تشویق به ایجاد فشار به کشور کرده است. همچنین در صورت عدم استعفا یا برکناری ترامپ، وی برای انجام یک درگیری محدود با ایران توجیه و متقاعد خواهد شد. مشخص نیست که آیا و تا کی پنتاگون از حدوث یک واقعه اینچنینی میتواند ممانعت کند.۱۳ در صورت ادامه وضعیت فعلی، با توجه به شرایط کشور در چند ماه گذشته، تورم از کنترل خارج شده، ارز صادراتی خارج شده از کنترل بانک مرکزی، خیانت و نفوذ قطعی در برپایی بازار ارز ثانوی و همچنین واکنش کند، تاخیری، ناکافی و در مواردی منفعل دولت و نهادهای نظارتی و قضایی به مسایل و تخلفات اقتصادی، میتواند سقوط اقتصادی و ورود به مرحله غیر قابل کنترل و بازگشت را ظرف سه تا شش ماه آینده حادث شود.
  • رضا A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    3 0
    و سایر طبقات و گروههای تحت فشار ج: اعلام خبر اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان و اینگونه موارد در سطح جامعه واکنشی حداکثر مساوی با صفر دارد. تاثیر عملی و محسوس اقدامات ملاک بوده و میتواند از اضطراب بیشتر جامعه ممانعت کند. د: صرفه جویی حداکثری ارزی یک مورد کلیدی است. در شرایط جنگ اقتصادی و مسایل خطیر به وجود آمده داخلی، انجام سفرهای حج و اربعین به این حجم و اندازه ظلم به امام حسین و جامعه حسینی است. بدون ایجاد کمیابی کالا و در عین حال صرفه جویی در واردات کالاهای لوکس، دارای مشابه داخلی و یا قطعا غیر لازم ، حراست از ارز کشور برای عبور از وضعیت فعلی حیاتی است. ه: لازم است تا با انجام گفتگو و انجام توافق با صادرکنندگان کلان، ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان مستقیما توسط بانک مرکزی خریداری شود.
  • رضا A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    1 2
    بسیار هم‌عالی
  • مهدی IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    1 0
    افرین اقای ظریف فلسطین الان خیلی مهمتر از خودمونه