۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۱

امروز در چارچوب مسابقه‌های جام حذفی دو بازی انجام می‌شود که هر دو بازی در مرحله یک چهارم نهایی است.

بعد از پایان لیگ برتر حالا تمام فوتبال باشگاهی ایران در جام حذفی خلاصه شده و با توجه به اینکه 3 تیمی که سهمیه آسیایی لیگ را دریافت ‌کرده‌اند، همه از جام حذفی کنار رفته‌اند، طبیعی است که تیم‌های باقیمانده با امیدی تمام نشدنی به این جام و قهرمانی در آن چشم بدوزند.

امروز در چارچوب مسابقه‌های جام حذفی دو بازی انجام می‌شود که هر دو بازی در مرحله یک چهارم نهایی است. مس رفسنجان که تاکنون 3 تیم لیگ برتری را در جام حذفی کنار گذاشته بعد از مس کرمان، استقلال تهران و ملوان بندر انزلی حالا در برابر صبای قم قرار گرفته با این تفاوت که بازی امروز در ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار می‌شود نه ورزشگاه کوچک نوش‌آباد.

 آنها به بردهای پیاپی در ورزشگاه خانگی‌شان عادت کرده‌اند ولی امروز باید در قم برای خلق شگفتی بزرگ تلاش کنند. فیروز کریمی که بعد از باخت به الهلال گفته بود ما همه انرژی‌مان را گذاشته‌ایم برای جام‌حذفی، امروز باید ثابت کند حرفهایش توجیه آن شکست خانگی و آن بازی ضعیف نبود. تیم او البته برای برد کار دشواری پیش رویش ندارد. مس رفسنجان با یک دنیا مشکل مالی که درآستانه بازی با استقلال تهران علنی شد، خود را تا مرحله یک‌چهارم نهایی بالا کشید و تا همین جای کار هم به نظر کار بزرگی انجام داده است. با این حال باید دید تیمی که هنوز برای رسیدن به بازی پلی‌آف لیگ یک امید دارد، می‌تواند در این بازی صبا را شکست دهد یا تمام آرزوهای این تیم در همین نقطه به پایان می‌رسد. اما جدا از این بازی، مسابقه‌ای در همدان برگزار می‌شود که برد در این بازی برای هر دو مربی مهم است.

 وینگو بگوویچ و نلو وینگادا مثل اکسیژن به 3 امتیاز این بازی نیاز دارند. هر یک از این دو مربی در برابر پرسش‌های بی‌شمار هیأت مدیره پاسخی جز برد نمی‌توانند داشته باشند و همین مورد است که بازی امروز را حساس می‌کند. پرسپولیس که به دلیل برد الشباب عربستان مقابل الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا ماندگار شد، از حالا می‌داند که بازی آخر در برابر الشباب تشریفاتی است و دلیلی ندارد برای آن بازی برنامه‌ریزی کند مگر آنکه صدرنشین شدن پرسپولیس برای مدیران این تیم مهم باشد. با این حال این تیم به دلیل موقعیتش در لیگ برتر ایران، سهمیه‌ای برای لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد کسب نکرده و بدون تردید مسابقه امروز برای این تیم حیاتی است. نکته مهمی که درباره بازی امروز وجود دارد، اختلاف بین اعضای هیأت‌مدیره باشگاه است که باعث شده هنوز افشین پیروانی به تیم برنگردد. این تیم در 10 روز اخیر، حاشیه‌های ویران‌کننده‌ای را پشت‌سر گذاشته و در بازی امروز دو سرنوشت کاملاً متفاوت را پیش روی خود می‌بیند. یا برد که باعث می‌شود اوضاع به آرامی پیش برود و این تیم را تا نیمه‌نهایی و شاید هم تا قهرمانی پیش ببرد و یا باخت که در آن صورت باید منتظر مصاحبه‌های متنوعی از وینگادا، پیروانی، خردبین، انصاری‌فرد و هدایتی باشیم. مصاحبه‌هایی که در آن وینگادا خود را بی‌تقصیر معرفی می‌کند، پیروانی مدیر باشگاه را مقصر اصلی می‌خواند، خردبین حاشیه‌های به وجود آمده توسط لیدرها را به زبان می‌آورد، انصاری‌فرد خود را بی‌گناه قلمداد می‌کند و در آخر هم هدایتی همه تقصیرات را به گردن مدیر عامل می‌اندازد تا دیگر بدون هماهنگی با هیأت مدیره دست به عزل مربی تیم نزند. البته همه این اتفاقات در صورتی می‌افتد که پرسپولیس نتواند بازی خارج از خانه و حساس خود را با برد به آخر برساند. گفته می‌شود هر یک از این مربی که بازنده بازی امروز باشند از تیمشان اخراج می‌شوند و به همین دلیل بازی امروز به معنای واقعی کلمه جنگ دو مربی است. وینگادا که در بازی با سپاهان (که جنگ برای اخراج مربیان بود) برنده شد و کاظمی را از سپاهان اخراج کرد، امروز چه سرنوشتی دارد؟

 وینگادا: چاره‌ای جز برد ندارم
سرمربی پرسپولیس پیش از ترک تهران گفت: برای پاس احترام زیادی قائلم؛ اما هیچ راهی جز شکست دادن این تیم نداریم. ما باید برای پیروزی به همدان برویم چرا که با شکست دادن این تیم به مرحله‌ نیمه‌نهایی جام حذفی صعود می‌کنیم. البته چون بازی خارج از خانه است، کار دشواری داریم؛ اما باید بدانیم این بازی برای ما مانند فینال است. وینگادا که خوب می‌داند پرسپولیس فصل گذشته در جام حذفی مغلوب پاس شده، گفت: اتفاقات سال‌های گذشته دیگر مهم نیست. مهم نتایج امسال است. بدون تردید هر تیمی که امروز بیشتر تلاش کند، موفق می‌شود. سرمربی پرتغالی تا دیروز نمی‌دانست علی کریمی به طور 100درصد به بازی امروز می‌رسد یا نه. او هم مانند همه منتظر نظر پزشکان تیم است.

 بگوویچ: من می‌مانم
سرمربی پاس هم گفت: نتیجه بازی امروز با پرسپولیس هیچ تأثیری در همکاری من با پاس ندارد چون من در این تیم می‌مانم. او جمله اول را این گونه کامل کرد: من با آقای اولیایی مذاکره کرده‌ام و می‌دانم که ایشان و اعضای هیأت‌مدیره برای بقای من در این باشگاه فقط به این بازی نگاه نمی‌کنند. وینگو بگوویچ درباره بازی گفت: در هر کشوری شرایط رقابت‌های جام حذفی نسبت به رقابت‌های لیگ کاملاً متفاوت است. پرسپولیس تیم بزرگی است. آنها امسال بازیکنان بزرگ بسیاری را به خدمت گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به علی کریمی، رحمان رضایی و ایوان پتروویچ اشاره کرد. بودجه باشگاهی همچون پرسپولیس 3 برابر بودجه‌ باشگاه ماست. با این حال اینها دلیل نمی‌شود که اجازه دهیم پرسپولیس بازی امروز را به سود خودش تمام کند. او ادامه داد: بزرگترین امتیاز ما نسبت به پرسپولیس این است که آنها با خستگی ناشی از لیگ قهرمانان آسیا به همدان آمده‌اند و به همین دلیل می‌توانم بگویم ما از آنها آماده‌تریم. سرمربی پاس روی دو بازیکن دقیق شده است: من شناخت بسیار خوبی از این تیم دارم. آنها دو بازیکن استثنایی دارند که یکی از آنها علی کریمی است که بدون شک بهترین بازیکن قاره آسیا محسوب می‌شود و دیگری علیرضا واحدی نیکبخت. ما باید در بازی امروز مراقب آنها باشیم. البته ابراهیم توره هم نقش عمده‌ای در پرسپولیس ایفا می‌کند.

برنامه بازی های امروز:

پاس- پیروزی تهران- ساعت 17 در ورزشگاه قدس همدان
صبای قم - مس رفسنجان- ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =