۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۶

کلمبیا اتهامات رئیس جمهور ونزوئلا مبنی بر اینکه بوگوتا در حال طرح ریزی حمله به ونزوئلا است را رد کرد

کلمبیا اتهامات رئیس جمهور ونزوئلا مبنی بر اینکه بوگوتا در حال طرح ریزی حمله به ونزوئلا است را رد کرد و اعلام داشت که رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا با چنین اتهاماتی در حال فریب دادن مردم خود است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این از استقرار سربازان کشورش در مرز با کلمبیا برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی از سوی کلمبیا خبر داده بود.

کلمبیا ونزوئلا را به پناه دادن به شورشیان چپ گرای کلمبیایی در خاک این کشور متهم کرده است. براساس گزارش خبرگزاری رویترز،‌ دفتر آلوارو اوریبه، رئیس جمهور کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: کلمبیا هرگز آنطور که رئیس جمهور ونزوئلا می‌گوید به فکر حمله به کشور برادرش (ونزوئلا) نبوده و چاوز آشکارا در حال فریب دادن مردم خود است.

در بیانیه دفتر رئیس جمهور کلمبیا آمده است: کلمبیا وارد کانال‌های قوانین بین‌المللی شده و به تاکید روی این مکانیزم‌ها ادامه خواهد داد تا ابزاری را برای مجبور کردن دولت ونزوئلا به تبعیت از وظایفش به جای پناه دادن به تروریست‌های کلمبیایی پیدا کند. پس از آنکه کلمبیا تصاویر ویدئویی، نقشه‌ها وعکس‌هایی را دال بر اینکه شورشیان چپ گرای فارک و شبه نظامیان گروه‌های کوچکتر چپ گرا در خاک ونزوئلا پنهان شده‌اند، ارائه کرد چاوز مناسبات خود با دولت آلوار اوریبه را قطع کرد.

وزارت امور خارجه کلمبیا با انتشار بیانیه‌ای اظهارات چاوز مبنی بر اینکه یک هواپیمای کلمبیایی حریم هوایی ونزوئلا را به مدت پنج دقیقه نقض کرده، رد کرد و اعلام داشت: هیچ هواپیمای نظامی کلمبیا یا هلی کوپتر این کشور وارد حریم هوایی ونزوئلا نشده است.

خوزه مانوئل سانتوس، متحد نزدیک اوریبه و وزیر دفاع سابق این کشور که قرار است هفته آینده رئیس جمهور کلمبیا شود، خواستار ارتقای روابط با ونزوئلا است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =