هر چند انتظار می‌رفت با افزایش نرخ ارز ، قیمت خودروها افزایش یابد اما آنچه در بازار رخ داد با پیش بینی‌ها تفاوت فراوانی داشت .

 به گزارش خبرآنلاین، در ماه های اخیر رکوردشکنی قیمت خودرو سبب شده است بسیاری از سیاستگذاران و تصمیم گیران از در نصیحت و هشدار برآیند و مساله احتکار خودرو از سوی خودروسازان پررنگ شود.

بازار خودرو

سئوال اما این‌جاست: در شرایط کنونی چه میزان افزایش قیمت خودرو را منطقی می‌دانید و پیشنهاد شما برای مدیریت متعادل بازار خودرو چیست؟

 شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات منتشر کنید.

223223

کد خبر 803260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    241 2
    من میگم کارخونه ها تعطیل بشن بهتره سلامتی هوا و ریه های ما مهم تر از خودروها و بنزینهاست
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    260 3
    ورود خودرو خارجي بدون پرداخت تعرفه گمرك آزاد شود.
    • محسن EU ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
      0 0
      اونوقت کی میره آشغالهای سایپا و ایران خودرو را میخره؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    111 5
    کلا مدیران در هر سطحی رو از کارخونه ها بیرون کنند بازار خودرو با کارگرها و تکنسینهای خودرو ساز به مراتب بهتر میتونن با هم تعامل کنن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    204 0
    قيمت خودرو آزاد شود و تعرفه واردات خودرو صفر. تا دلالي از بين برود
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    124 4
    آقا صبر کنید خودش متعادل میشه، نشد هم مهم نیست زندگیمون به فنا رفته خودرو هم رووش
  • فردوس توسی A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    100 7
    انشاا...استیصاح و عزل جناب شریعتمدار وزیر صمت و تغیر مدیرعامل خودروسازان کاهش تعرفه واردات کم مصرفها و هیبریدها
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    154 2
    آزاد سازی ورود خودروهای خارجی بدون تعرفه گمرکی
  • امید KZ ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    63 5
    پراید بشه 18.منطقیه. با درآمد اقشار ضعیفم تا حدودی جور درمیاد.هرچند بازم گرونه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    8 46
    نقل و انتقال صرفا از طریق بنگاه های معاملاتی خودرو با درصد سود مشخص و ثابت و تحت نظارت صنف و بازرسی کل کشور انجام شود. و هیچ کس و شخص عادی و شرکت های واسطه حق خرید و فروش نداشته باشد.
  • مصطفي ف IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    77 1
    شما يه بازار تو ايران پيدا كن متعادل باشه بعد از همون كپي كنيد. تنها بازار متعادل همانا بازار مواد مخدر هست و بس. شمام مارو نگير توروخدا بذار به همين درد بميريم. پرايد 45 ميليوني نديده بوديم كه ديديم. تعادل در بازار وقتي بجود مياد كه دلال عطشش بخوابه. هر وقت كه ايشون خسته شد بازار به تعادل ميرسه. ديگه قيمت 45 ميليوني پرايد تعادل ميخاد آخه؟
  • بی نام RO ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    64 1
    سه تا صلوات بلند ختم کنیم و دوباره خر و کاری و کالسکه رو راه بندازیم مثل ۲۰۰ سال پیش . والا اون موقع صفا بیشتر بوده
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    47 2
    در این شرایط بحران و آشوب جز تزریق مسکن و آرام‌بخش کار دیگه‌ای نمی‌شه کرد. اما اگر شما دنبال راه چاره برای درمان همیشگی مشکل هستید راهکار اون کاهش پله‌ای تعرفه واردات خودرو به داخل تا صفر درصد ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال و آزادسازی کامل و بدون مجوز برای خودرو هست. اینطوری نباشه که فقط افراد خاص بتونن رانت واردات خودرو داشته باشن. با این مکانسیم مشکل خودرو برای همیشه در ایران حل خواهد شد و حتی صنعت خودروسازی ایران می‌تونه یکی از صادرکنندگان در دنیا باشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    69 1
    اول اینکه واردات آزاد بشه بدون گمرکی بعد هم آزاد سازی کامل قیمت بشه
  • رضا A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    24 0
    افزایش قیمت خوردو باید در راستای کیفیت و خدمات پس ازفروش آن باشه ولی با این نوع خودروها ی که در بازار عرضه میشود و با این خدمات و کیفیت مسلما دور ریختن پول و ضایع کردن سرمایه مملت بیشتر قابل توجه است و نه تنها قیمتها نباید افزایش پیدا کند بلکه کاهش هم باید داشته باشیم و تنها راه مدیریت آن صفر کردن حقوق گمرکی است تا شاید مسئولان از رانت استفاده نکرده و به کیفیت و خدمات مناسب محصولات خود بیشتر فکر و عمل کنند.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    38 1
    وزیر زورش به خودروساز نمیرسه شما نظر مردمو میخوای؟ ببینید چه کسانی در این مافیا هستند که توانستند انحصار خودروسازی در ایران را در این مدت چهل سال بگیرند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    54 0
    یک کسی مثل گور باچف میخواهیم که صادقانه بگوید این سیستم دیگر جواب نمیدهدچون سرتا سر فساد و ناکارآمدی آنرا گرفته است و اساس قوانین وجهان بینی ما علم وشایسته سالاری باشد نه ریاکاری
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    13 12
    فروش نقدی و تحویل فوری خودرو 5 تا 10 درصد کمتر از قیمت بازار توسط خودروساز و اخذ این ما به التفاوت تا قیمت مصوب توسط دولت جهت ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت خرید خودرو به جامعه هدف واقعی مثل کسانی که تازه ازدواج کرده اند و ماشین ندارند یا دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا هستند و ماشین ندارند یا بازنشستگانی که بعد از 30سال کار هنوز ماشین ندارند و این رویه ادامه پیدا کند تا قیمت خودرو متعادل شود و سود مفت دلال ها قطع شود
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    66 0
    5000 نظر هم که بدهیم در همچنان بر همان پاشنه می چرخد.ابتدا نرخ ارز بالا می رود سپس طلا وسکه و بعد خودرو گران می شود.این دور وسیکل معیوب 40 سال است ادامه دارد..ارز را چه کسی می فروشد؟دولت....سکه را چه کسی می فروشد ؟دولت....خودرو را چه کسی می فروشد؟دولت.
  • بدون نام ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    32 0
    سلام واردات خودرو را ازاد كنيم و بصورت زيربنايي صنعت خودرو سازي را احيا بصورتي كه از منتاژ كاري فاصله بگيريم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    33 3
    آقا این مملکت را 2 سال بدن دست من درستش میکنم. 1 دست رانت خوارها مانند آشغال زاده ها کوتاه بشه 2 با دنیا رابطه مون بر اساس دوستی تعریف کنیم. حالا خودرو و ارز و مسکن و بیکاری همه درست میشه.
  • عرشیا A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    59 0
    استپ وی درپیت شده 145تومن ،خدا وکیلی زودتر جل و پلاستون رو جمع کنید و بزنید به چاک جاده حضرات مسوول به درد نخور...
  • علي ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    17 0
    اولا خودروهاي بي كيفيت و بدون ايمني و فاقد زيست محيطي توليد نشه چه داخلي چه وارداتي دوما مانند همه چي كه گرون شد قيمت واقعي و به روز مشخص بشه و طبق همون افزايش از كارخانه به فروش برسه. نه اينكه از كارخونه تا بازار تفاوت قيمت دو برابري باشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    19 0
    دادن اجازه ورود به خودروهای خارجی با عرض آزاد و کم کردن تعرفه گمرکی آنها. هرجا انحصار وجود داشته باشد حتما فساد رشد خواهد کرد.
  • اکبر A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    28 0
    بعد از چهل سال دارن چهارتا لگن مونتاژ می کنن میدن دست مردم با این وصف که قطعات رو هم نمی تونن تولید کنن و وابسته هستن. اون وقت اسم خودشون رو میذارن خودرو ساز؟ خجالت داره والله. چند هزارتا ماشین رو خوابوندن توی پارکینگ و بازار رو بهم ریختن اون وقت میگن رادیو پخش نداره اون یکی هم زه ماشین و رادیو پخش پراید رو میکنه آپشن شرم براین مدیران این کارخونه ها. اینا به شعور و شخصیت مردم توهین می کنن اون وقت هیچ کس نیست گوش اینا رو بگیره بندازه بیرون. اگه راست میگید تعرفه خوردرو رو بردارید ببنید چه اتفاقی میوفته. نمیذارن خودرو وارد شه این دو تا کارخونه هم مردم رو میچاپن.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    18 1
    بيكاريد ، حوصلتون سر رفته مثلا سوال طرح كردين، وقتي ملت هفتاد ميليون مراجعه به سايت سايپا دارن چه حرفي ميمونه، والا نخردين تنها راه حل بووووود.
  • محمد علی A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    7 1
    برای جلو گیری از دلال بازی ها خودرو نقدا به مصرف کنند اصلی فروخته شود و قانونی تصویب گردد که هر شخصی دارای شرایط هر ده سال یکبار از یکی از خود رو سازهای داخلی به تواند خودرو تهیه خریداری نماید
  • فرشاد IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    13 0
    درب اين شركت هاي ويران خودرو و سايپا رو گل بگيريد. تعرفه رو به صفر نزديك كنيد. همه چي خودش درست ميشه. هم هواي تهران هم وضعيت ترافيك. هم هزينه هاي درماني هم اعصاب مردم...... اگر فكر اشتغال هستيد پس از همايت الكي اينا دست برداريد و بزاريد تحت فشار پيشرفت كنند. 40 سال از قبال مردم خوردن هيچ ... هم نكردن. آخه چقدر مردم دغدغه داشته باشن براي خودرو... ماشين با كيفيت از لوازم اوليه زندگيه درخارجه كه به راحتي قابل دستيابيه. كم مشكلات دارن مردم؟؟؟؟؟؟؟
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    6 0
    با این وضعیت ورود خودروی خارجی نیز دوای درد نیست: میانگین قیمتی 10000 دلار برای خودرو بدون تعرفه حدود 150 میلیون آب می خوره راه حل‌های پیشنهادی عبارتند از: 1 گرفتن مالیات از انتقال خودروهای صفر کیلومتر و با نسبتی معقول دیگر خودروها تبدیل خودرو به کالای مصرفی به جای دارایی 2 اعلام قیمت فروش تمام شده و نهایی برای سال 97 برای خودروهای ساخت داخل با حذف هزینه‌های اضافی متحمل شده به مشتریان، 3 بهترین زمان برای برداشتن تعرفه خودرو و ورود خودروهای با کیفیت خارجی از خودروسازان مطرح برای مشتریان داخلی تا صنعت خودرو در این رقابت قیمتی و کیفیتی محک زده شود و 4 خصوصی سازی صنعت خودرو برداشتن تصدی دولت از صنعت خودرو که رانت استخدام و مسئولیت را برای دست‌اندرکاران دارد
  • دکترای اقتصاد حمید فولادی GB ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    4 9
    خودرو دست دوم مثل عمان تا 7 سال و مابقیِ کشورهای خلیج 5 سال اجازه واردات بگیرند , و 50 دولت گمرکی بگیرد... به هر گواهینامه یک ماشین بفروشند و فقط اون شخص اجازه رانندگی داشته باشد حتی خانواده اون هم نتونند. اگر کس دیگر خودرو را براند 10 میلیون تومان جریمه مگر قاضی به این نتیجه برسد که پای مرگ و زندگی در وسط است. پلاک رنگ مخصوصی باشد. برای متضرر نشدن خودروسازها 50 در گمرکی وارداتشون تخفیف بدهند تا انها هم بتوانند رقابت کنند. ان زمان لندکروز یک میلیاردی قیمتش میاد روی 250 میلیون تومان. برای توضیحات بیشتر این طرح نجات اگر گوش شنوایی باشد در خدمتم. دولت برای مدتی کمی از درامدش کم میشود اما حباب خودرو بنفع مردم میترکد. همه لکسوس و بنز سوار میشوند بجای خودرو بیکیفیت چیینی. این بنفع همه است
  • بی نام IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    1 0
    قیمتها صد در صد غیر منطقی هستند
  • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    0 0
    بازگشت به خویشتن یعنی اقتصاد مقاومتی
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    1 0
    آزاد سازی واردات خودروبا تعرفه پایین ومعقول می تواند این مشکل حل کنه البته عمرا این اتفاق نخواهد یافت بدلیل اینکه منافع تعدادی از ما بهتر کم خواهد شد
  • بی نام A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    1 0
    آزاد سازی واردات بدون گمرک برای خارج کردن انحصار خودرو عرضه ی خودرو به صورت روزانه و از محل نمایندگی ها جمایت دولت از تولید کننده خودرو و از مصرف کننده مطمعنا عرضه به صورت پیش فروش و به مدت و یا تعداد محدود فقط باعث موج بیشتر گرانی میشه چون قطعا خیلی از افرادی که موفق به خرید خوردو شدند راضی به عرضه ی اون به بازار با قیمت کارخانه نخواهند شد
  • م A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    5 0
    ایران خودرو و سایپا رو تعطیل کنید و واردات خودرو ازادکنید