مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۳۸ دوربین نظارت تصویری جاده‌های استان اردبیل را کنترل کرده و برخورد آنلاین با تخلفات به انجام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی رحمتی در جلسه ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار کرد: از این تعداد دوربین نظارت تصویری بخش عمده‌ای در شمال استان اردبیل بکارگیری شده به طوری که ۲۷ دوربین ثبت تخلف سرعت نیز در جاده‌های این استان فعال است.

وی با بیان اینکه اخیرا ۲۴ مورد دوربین نظارتی و ۱۴ مورد نیز دوربین ثبت تخلفات با اولویت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شمال استان بکارگیری شده است، خاطرنشان کرد: ما با فعال کردن این سامانه‌های هوشمند با همکاری پلیس تلاش می‌کنیم تا با تخلفات رانندگان خاطی برخورد کرده و زمینه اعمال قانونی را به آنها از طریق این سامانه‌ها فراهم کنیم.

رحمتی بیان کرد: چشم‌های هوشمند این دوربین‌ها ۲۴ ساعته بر کار رانندگان نظارت می‌کنند به طوری که درر مجموع ۶۴ سامانه در خروجی و ورودی‌های استان کار نظارت دقیق را در بخش رانندگی انجام می‌دهند.

وی به ثبت ۵۰ میلیون تردد در جاده‌های استان در پنج ماهه امسال اشاره کرد و گفت: این سامانه قابلیت برداشت سریع و آنلاین میانگین سرعت و اعمال سرعت متوسطه را برای خودروها دارد و چنانچه خودرویی با سرعت غیرمجاز از مقابل این دوربین‌های نظارت تصویری عبور کنند به جد با خاطیان برخورد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: با ثبت تخلف به شکل آنلاین اطلاعات به سامانه اجرائیات پلیس فرستاده می‌شود تا با رانندگان خاطی برخورد شود.

رحمتی ادامه داد: از ابتدای امسال تا آخر مردادماه ۱۸ هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلف و تخطی از سرعت مطمئنه از طریق این سایت‌ها ثبت و برای اعمال جرایم رانندگی به پلیس ارجاع داده شدند.

علی رحمتی

وی بیان کرد: ما در محور بران - قره‌آغاج با بیشترین ثبت تخلفات سرعت روبرو بودیم و رانندگان باید به یاد داشته باشند ما در همه مسیرهای پرتردد و محورهای خطرآفرین استان این دوربین‌ها و سامانه‌های نظارت تصویری را به صورت فعال شاهد هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =