عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شرایط امروز نسبت به گذشته سخت تر نیست ولی پیچیده تر است، گفت: امروز روزی نیست که ما برای لیست خودمان بجنگیم و بحث ما نباید بحث قدرت باشد بلکه باید بحث خدمت باشد و اگر یک عده از سر نادانی خط کشی هایی می کنند که برادران را از هم جدا می کنند، نباید به آنها اعتنا کرد.

به گزارش خبرآنلاین آیت الله محمودرضا جمشیدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در نشست کنگره مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم که در مؤسسه طلوع مهر برگزار شد، با استناد به آیه 41 سوره حج ابراز کرد: من خوشحالم که در جمعی هستم که دغدغه شان اقامه دین خداوند در جامعه است و به مصداق «الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ»

وی با بیان این که اقامه دین آرمان هر انسان مسلمانی است، گفت: حوزه های علمیه با انقلاب اسلامی هم جهت هستند زیرا حوزه هدفش اقامه دین است و به همین جهت است که انقلاب مولود حوزه های علمیه است و انقلاب اسلامی تا زمانی که هست حوزه های علمیه حامی این نظام هستند و این نظام تمکنی است که خدا به برکت ایستادگی امام و مردم به ما داده است.
آیت الله جمشیدی با بیان این که این انقلاب امتحان های سنگینی را داده است و شرایط امروز نسبت به دوران های گذشته سخت تر نیست، گفت: شرایط امروز سخت تر نیست ولی پیچیده تر است و دایره عمل ما گسترده تر است و ما گاهی در میدانی بازی می کنیم که دشمنان ما برای ما طراحی کرده اند و لذا باید هوشیار باشیم.

امروز رفاقت ها مقدم بر هر رقابتی است
وی با بیان این که امروز روز هوشیاری همه ارکان و اجزای انقلاب اسلامی است، گفت: امروز روز رفاقت ها است و رفاقت ها مقدم بر هر رقابتی است؛ امروز روز شرح صدر داشتن است و ما هم علاوه بر این که مشکلات مردم را می دانیم، باید گوش شنوای مردم باشیم و درد دل های مردم را بشنویم و جبهه نگیریم و نمک به زخم مردم نپاشیم.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که امروز روزی نیست که ما برای لیست خودمان بجنگیم، گفت: امروز بحث ما نباید بحث قدرت باشد بلکه باید بحث خدمت باشد و اگر یک عده از سر نادانی خط کشی هایی می کنند که نباید بکنند نباید به آنها اعتنا کرد؛ ما اگر در جهت منافع الهی و منافع جمعی حرکت نکنیم ثمره عمر ما هیچ خواهد بود ولی اگر برای خدا حرکت کنیم عمل ما ماندگار خواهد بود.
وی با بیان این که امروز بهترین روز برای کسب رضایت الهی است، گفت: نمی دانم چرا برخی از ثروتمندان و مردم غافلند؛ الان باید به مردم تخفیف داد و امروز روزی است که کاسب ها باید زرنگ باشند و هوای مردم را بیشتر داشته باشند؛ امروز روز قناعت و همدلی است و ما چند بار این شرایط را از اول انقلاب تا به حال تمرین کرده ایم و دشمن ما هم عوض نشده است.
آیت الله جمشیدی افزود: مشکلاتی که وجود دارد چیزی نیست که ما ندیده باشیم ولی امروز دشمن تبلیغات بیشتری می کند؛ و خداوند مقدر کرده است که حتما خدا و رسول غلبه پیدا خواهند کرد. «كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي »و شیطان و لشکرش به حکم الهی مغلوب تارخی اند.

جامعه از پایین درست نمی شود
وی با بیان این که جامعه از پایین درست نمی شود بلکه از بالا درست می شود، گفت: تمام کسانی که در هر رده ای مسؤولیت دارند، حتی معلمان باید درست عمل کنند تا جامعه درست شود؛ سیره پیامبران این بود که در بین مردم و مثل مردم زندگی می کردند و مردم به انها نگاه می کردند و زندگی شان را درست می کردند.
عضو جامعه مدرسین افزود: در جامعه هم هر جایی که یک مسؤول خوب است و یک روحانی و یا کاسب خوب وجود دارد مردم به او نگاه می کنند و زندگی خود را به او شبیه می کنند.

وی اظهار داشت: ما و شما و همه دوستانی که معتقد به اسلام و انقلاب و رهبری هستند باید بدانیم امروز روز همدلی و بیشتر کار کردن و گرم شدن و گرمی بخشیدن مان است و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. دولت مردان بیگانه که بندگی غیر خدا را می کنند باید بترسند که چه اتفاقی خواهد افتاد و مایی که برای رضای خدا عمل می کنیم از هیچ چیزی نمی هراسیم.
آیت الله جمشیدی اظهار داشت: کار سیاسی پیروز شدن و شکست خوردن دارد و ما اگر برای رضای الهی کار کنیم همیشه پیروز خواهیم شد و ما معتقدیم که می خواهیم اصلاح کنیم و در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنیم و تلاش خود را می کنیم و نتیجه هم با خداوند است و می دانیم که خداوند هم به ما وعده نصرت و پیروزی داد ه است.

 

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    3 0
    پائین ها مومن و وفادارند این بالایی ها هستند که صادق نیستد و ریا کار دو رو هستند