ایسنا نوشت: نیروی دریایی عربستان اولین بالگرد چند منظوره را که بر روی عرشه کشتی فعالیت می‌کند، از شرکت لاکهید مارتین آمریکا تحویل گرفت.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، فهد بن عبدالله الغفیلی، فرمانده نیروی دریایی عربستان روز پنجشنبه اولین بالگرد از مجموعه بالگردهای دریایی چندمنظوره از نوع  MH-60R را تحویل گرفت و ارتش عربستان این بالگرد را به خدمت خواهد گرفت.


 بالگرد چندمنظوره را از شرکت لاکهید آمریکا

 

الغفیلی در مراسم تحویل گرفتن این بالگرد از شرکت لاکهید مارتین در نیویورک گفت: پیوستن بالگردهای چندمنظوره به نیروی دریایی عربستان با اهداف استراتژیک چشم‌انداز آینده وزارت دفاع همسو است.

وی گفت: این جنگنده‌ها جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی را در اختیار دارند و همچنین از توانایی‌های بالای جنگی برخوردارند و همین مسئله موجب تقویت توانایی‌های نیروی دریایی برای مقابله با انواع چالش‌ها و تهدیدات در منطقه می‌شود.

فرانسیس مورلی، مدیر برنامه همکاری بین‌المللی در نیروی دریایی آمریکا نیز این پروژه را فرصتی برای تقویت روابط استراتژیک میان عربستان و آمریکا دانست و گفت که تحویل این بالگردها تحولی در روابط تاریخی دو کشور است.

این بالگردها جزو قراردادی هستند که سال 2015 امضا شد و به موجب آن عربستان به 10 بالگرد از نوع Sea Hawk MH-60R دست می‌یابد. این قرارداد 1.9 میلیارد دلاری همچنین شامل حمایت لجستیکی و تحویل ابزارهای یدکی و آموزش به کارکنان است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =