ایرنا نوشت: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل این سازمان خواست تا تهدید اتمی رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کنند.

در نامه نمایندگی ایران در سازمان ملل، تهدید چندی پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در کنار تاسیسات اتمی آن رژیم انجام شد، تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی یاد شده است.

در این نامه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین المللی دارد، بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در برابر اقدامات لجام گسیخته و تهدید اتمی رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کنند.

درخواست ایران از شورای امنیت درباره رژیم‌صهیونیستی

ایران همچنین خواستار آن شده است تا این رژیم را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار سازند.

در این نامه از سازمان ملل خواسته شده است ضمن محکوم کردن تهدید اخیر رژیم صهیونیستی، آن را وادار کند تا به پیمان منع گسترش سلاح های سلاح هسته‌ای بپیوندد و برنامه هسته‌ای اش را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

نمایندگی ایران با اشاره به اینکه کشورمان خود قربانی تسلیحات کشتار جمعی و بطور مشخص سلاح شیمیایی است، خطر این سلاح ها را یادآوری و اعلام کرد اعضای سازمان ملل نه تنها نباید این تهدید اتمی را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات اتمی این رژیم به عمل آورند چون این تنها تضمین قطعی در برابر تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک به شمار می‌رود.

قرار است نامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شود.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =