سرمربی نساجی مازندران از دیدار حساسش در مقابل استقلال گفت.

نساجی مازندران روز شنبه اول مهرماه درچارچوب مسابقات هفته هفتم لیگ هجدهم و درورزشگاه شهید وطنی قائم شهربه مصاف استقلال تهران خواهد رفت. درآستانه این دیدارجواد نکونام سرمربی نساجی مازندران حرف های جالبی در گفت و گو با کانال رسمی نساجی مازندران دارد که درزیرمی خوانید؛

* شنبه باید به مصاف استقلال بروید که زمانی پیراهن این تیم را پوشیدید و توانستید حتی قهرمان لیگ برترشوید. چه احساسی دارید؟

- بله، من سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را درکارنامه داشته وهمراه این تیم درفصل 92-91 به قهرمانی لیگ برتررسیدم. خاطرات خیلی خوبی هم ازاین تیم محبوب دارم اما درحال حاضرسرمربی نساجی مازندران هستم. تمام توانم را دراین چند روزه به کاربستم و روز مسابقه هم به کارخواهم بست که نساجی مقابل استقلال به نتیجه دلخواه برسد.

*این حرف به این معناست که شما برای برد به مصاف استقلال تهران می روید؟

- ما درهرمسابقه ای برای موفقیت به زمین می رویم اما با استراتژی متفاوت و خوشبختانه این بازی درورزشگاه وطنی قائم شهربرگزارمی شود. ما فرصت خوبی داریم که مقابل چشمان تماشاگران پرشورنساجی و درخانه بازی کنیم. این می تواند فاکتورمثبتی برای ما باشد چرا که بازی کردن درورزشگاه وطنی برای هیچ تیمی راحت نیست حتی تیم های بزرگ!

*آیا دربازی با استقلال تهران هم مثل بازی با پرسپولیس کنار زمین و لب خط جنب و جوش زیادی خواهید داشت؟

- من برای همه حریفان احترام قائلم اما کارخودم را انجام می دهم. استقلال تیم سابق من است اما به نساجی تعهد دارم و سرمربی این تیم هستم.

*ولی این رفتارها در فوتبال ایران مرسوم شده که برخی سرمربیان درتقابل با تیم سابق خودشان روی نیمکت نمی نشینند یا شادی نمی کنند!

- من با کسی کاری ندارم. هرمربی مختاراست برنامه خودش را داشته باشد اما من این طرز تفکر را ندارم. درمورد استقلال هم من تعصبم را زمان بازی دراین تیم نشان دادم و حتی گل قهرمانی  استقلال درلیگ برترایران  را زدم. آن دوران با استقلال به جمع 4 تیم برترآسیا رسیدیم اما الان تمام فکر و ذکرم موفقیت نساجی در بازی شنبه و ادامه لیگ برتر است.

*استقلال همچون پرسپولیس عملکرد خوبی درمرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا داشت ولی اسیربدشانسی شد و ازاین رقابت ها کناررفت. ارزیابی شما ازاین اتفاق چیست؟

- باردیگرصعود پرسپولیس نماینده ایران به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تبریک می گویم. خوشحالم که نساجی مازندران هم سهم کوچکی دراین صعود داشت. همان طورکه می دانید با موافقت ما برای دو روز زودتربرگزارشدن بازی با پرسپولیس، نماینده ایران بیشتراستراحت کرد و موفق شد الدحیل را حذف کند. الدحیل مدت ها بود که شکست نخورده بود و 9 برد درلیگ قهرمانان این فصل داشت ولی 3 گل درآزادی خورد تا ثابت شود نساجی 10 نفره با آن شرایط و قضاوت اشتباه داورچقدرخوب برابرپرسپولیس قدرتمند ایستادگی کرده است. استقلال هم به نظرمن شایسته صعود به نیمه نهایی بود و  بدشانسی جلوی پیشروی این تیم را گرفت.

*بعضی ها معتقدند جنب و جوش زیاد شما کنار زمین شباهت زیادی به حرکات دیه گو سیمئونه سرمربی آتلتیکو مادرید دارد؟

- نه، من کار خودم را انجام می دهم. به هر حال بازیکن داخل زمین نیم نگاهی هم به حرکات سرمربی اش کنار زمین دارد و به نظرم از او روحیه و انرژی می گیرد. من هم سعی می کنم با جنب و جوش زیاد بازیکنانم را کوچ کنم و به آنها انرژی مثبت بدهم.

*یکی دیگر از بدشانسی های شما شاید قرعه سختی بود که داشتید و باید همین ابتدای لیگ هجدهم برابر تیم های مدعی به میدان بروید و حتی بعد از استقلال هم با سایپا و سپاهان در اصفهان بازی دارید که مدعی قهرمانی هستند؟

- به هر حال برنامه بازی ها بر اساس قرعه کشی ریخته شده و این اتفاق افتاده است. با توجه به اینکه نساجی مازندران پس از ۲۴ سال به لیگ برتر صعود کرده و سال ها از سطح اول دور بوده است برای ما بهتر بود با بازی مقابل تیم های دیگری مسابقات را آغاز کنیم. با وجود این بدشانسی و قرعه سخت معتقدم بازی های بعدی شرایط نساجی را در ادامه لیگ بهتر می کند.

*در آستانه بازی با استقلال چه صحبتی با هواداران نساجی دارید؟

- هواداران و تماشاگران نساجی همیشه حامی ما بوده و هستند. نیازی به توصیه یا درخواستی هم ندارند و مطمئن هستم روز شنبه ورزشگاه شهید وطنی را پر خواهند کرد. شنبه من، همکارانم در کادر فنی و به ویژه بازیکنان نساجی با دیدن ورزشگاه مملو از هوادار نساجی انگیزه و روحیه می گیریم. 

* چه قولی به هواداران پر شور و شمار نساجی می دهید؟

- در فوتبال حرفه ای قول نمی دهند ولی من و بازیکنان نساجی قول می دهیم همه وجود خود را برای برد و موفقیت مقابل استقلال بگذاریم و هواداران دوست داشتنی خود را خوشحال روانه منزل کنیم.

*به عنوان سئوال آخر فکر می کنید بازی با استقلال چه تفاوتی با ۶ هفته گذشته داشته باشد؟

- قبل از هر چیز امیدوارم بد شانسی و اشتباهات داوری دست از سر ما بردارد. بعد هم اینکه به اعتقاد من این بازی برای بازیکنان ما هم می تواند ویژه باشد. یک مسابقه ارزشمند که موفقیت در آن می تواند پایان بدشانسی های ما در این فصل و شروعی خوب برای یک فصل بهتر برای نساجی و همه هوادارانش باشد. امیدوارم با تمرکز بالا و حمایت نود و چند دقیقه ای طرفداران نساجی به این مهم دست پیدا کنیم.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =