استاندار چهارمحال وبختیاری گفت : شرکت‌های دانش‌بنیان از پوشش هر دستگاهی استفاده نکنند و به یک دستگاه اجرایی همانند پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سپرده شوند تا موازی کاری صورت نگیرد.

اقبال عباسی در  ستاد اقتصاد مقاومتی  استان چهارمحال وبختیاری افزود : هم اینک برخی شرکت های دانش بنیان با چند دانشگاه و دستگاه اجرایی همکاری می کنند که این موضوع باعث محقق نشدن بسیاری اهداف پیش بینی شده است.

به گفته وی : سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با همکاری اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان میزان بدهی یک دستگاه‌ اجرایی به سایر دستگاه‌‎ها و بخش خصوصی را مشخص کند و پس از آن تعیین شود که چه مقدار قابل تهاتر در مهلت مقرر است و اگر دستگاهی توان تهاتر داشته و این اقدام را انجام نداده، اعتبارات این دستگاه از اعتبارات عمرانی تایید نشود.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اگر مشکلی برای تامین کامیون دارد یک جلسه در این زمینه تشکیل داده تا کامیون به تعداد لازم تامین شود و مشکل خاصی وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

عباسی تصریح کرد: بانک کشاورزی استان در حوزه اشتغال و سایر حوزه‌ها عملکرد مطلوبی دارد.

عباسی گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اینکه چه دستگاه اجرایی چه برنامه‌هایی در این زمینه داشته و به چه میزان این برنامه‌ها را انجام داده و با چه موانعی مواجه است تشکیل می‌شود تا برای رفع این موانع تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی در حوزه صنعت بسیار مهم است، گفت: اگر یک تا دو طرح در این زمینه به نتیجه برسد استان متحول خواهد شد و لذا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این خصوص با هر مشکلی مواجه شد این مسائل را با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه حل می‌کنیم زیرا در مواردی همچون اکتشاف معدن باید خودمان کارکنیم و این امر ربطی به تحریم ندارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و صنعت، معدن و تجارت استان برای طرح‌های حوزه صنعت که بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، وقت کافی بگذارند و در صورت نیاز به تسهیلات بانکی و نیازمندی‌های حوزه زیرساختی، این مهم انجام شود تا این طرح‌ها برای افتتاح، تولید و رونق اشتغال آماده شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: گاهی اعلام برخی نظرات از سوی مسئولان در سطح معاون و یا مدیرکل یک دستگاه اجرایی تعجب آور است.

طهمورث الیاسی بختیاری تاکید کرد: شایسته نیست مدیر یا معاون یک اداره کل از قانون بی خبر و یا بی اطلاع باشد.

وی افزود: تبصره 5 قانون بودجه باید در ستاد درآمد و تجهیز منابع چهارمحال و بختیاری تشریح شود.

الیاسی بختیاری تصریح کرد: بلاتکلیفی مالی پیمانکاران، بانک ها و دستگاه های اجرایی هر چه سریع تر بررسی و تعیین تکلیف شود.

وی دانش بنیان کردن اقتصاد را از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: در این راستا باید فعالیت های دستگاه های اجرایی به صورت تخصصی دنبال، نتیجه آن اعلام و از موازی کاری و تداخل در امور پرهیز شود.

شرکت های دانش بنیان از پوشش هردستگاهی استفاده نکنند

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =