برنامه جدید ناسا برای پیش‌بینی دقیق آب‌وهوا از طریق ده‌ها مینی ماهواره «رین کیوب»

به عقیده محققان در ناسا قرارگرفتن ده‌ها مینی ماهواره موسوم به RainCube کنار هم می‌تواند به پیش‌بینی دقیق آب‌وهوا کمک کند.

به گزارش خبرآنلاین، ماه جولای امسال فضانوردان ناسا مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی ماهواره کوچکی به نام «رین کیوب» به‌عنوان ناظر بر رخدادهای طبیعی زمین ازجمله طوفان را پیاده‌سازی کردند تا اطلاعات لازم به محققان ارسال شود. اولین تصاویر مربوط به طوفان مکزیک در ماه اوت ارسال شد.{لینک}

سپس رین کیوب توانست اولین تصاویر مربوط به طوفان فلورانس را بگیرد.

پس‌ازاین موفقیت حالا دانشمندان ناسا عقیده دارند تعداد زیادی از مینی ماهواره رین کیوب می‌تواند به پیش‌بینی دقیق آب‌وهوا کمک کند.

پروژه موسوم به RaInCube یا RainCube مشترکا توسط ناسا و JPL باهدف توسعه معماری نانوماهواره با توانایی حمل یک رادار کوچک با محدوده کم ایجادشده تا بتواند تحول کوتاه‌مدت آب‌وهوا را ثبت کند. فرضیات فعلی آب‌وهوایی را اعتبارسنجی کرده و از طریق مدل‌های هوایی مهارت در فرضیه‌های پیش‌بینی دقیق آب‌وهوایی را صحت می‌بخشد.

گام بعدی دانشمندان قرار دادن تعداد زیادی از این مینی ماهواره‌ها کنار هم است تا بتوان مجموعه دیتای به‌دست‌آمده از آن‌ها را برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا استفاده کرد.

هسته اصلی «رین کیوب» رادار و سیگنال راداری برای مانیتورینگ آنلاین آب‌وهوا است اما یک یا دو مینی ماهواره کافی نبوده و تعداد زیادی از آن‌ها کنار هم (مانند دسته‌ای از غازها در آسمان) می‌تواند پاسخگوی محققان برای پیش‌بینی صحیح باشد.

برنامه جدید ناسا برای پیش‌بینی دقیق آب‌وهوا از طریق ده‌ها مینی ماهواره "رین کیوب"

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =