سعید مظفری‌زاده درباره گلی که در نتیجه یک ضربه کرنر به ثمر رسید نظر داور را تایید می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم نساجی مازندران در دقیقه 43 دیدار مقابل سایپا صاحب ضربه کرنری شد که این ضربه کرنر با تاکتیکی جدید تبدیل به گل شد. با این حال داور مسابقه این گل را مردود اعلام کرد تا باعث اعتراض شدید جواد نکونام، سرمربی تیم نساجی شود.

در این صحنه ابتدا امید سینگ، بازیکن شماره هفت تیم نساجی مازندران روی نقطه کرنر ضربه آرامی به توپ می‌زند تا ضربه اول را به توپ زده باشد. پس از آن محمد میری، بازیکن شماره 19 نساجی آرام نزدیک توپ می‌شود و پس از حرکت با توپ و بدون ایجاد مزاحمت بازیکنان سایپا، توپ را ارسال می‌کند که همین ارسال تبدیل به گل می‌شود. البته داور مسابقه این گل را مردود اعلام می‌کند که در ادامه اعتراض جواد نکونام را به دنبال داشت. سرمربی تیم نساجی معتقد بود که پیش از ارسال میری، دیگر بازیکنش به توپ ضربه زده است.

سعید مظفری‌زاده کارشناس داوری درباره این صحنه می گوید: این اتفاق تازه نیست؛ قبلا هم در لیگ ما رخ داده. فیروز کریمی، داوود مهابادی، مهدی تاتار در تیم هایشان این کار را چند بار کردند. در بازی های بین المللی هم چندباری این اتفاق حتی در کشورهای عربی اطراف خودمان رخ داده. بازیکنان به نوعی می خواهند از قانون سو استفاده کنند. کار غیرقانونی انجام نمی شود. بازیکن توپ را می کارد، لمسش هم می کند و طبق قانون این توپ در بازی است و می تواند از آن استفاده کند. نه تیم مقابل نه تیم داوری اصلا شاید نبینند و اگر هم ببینند شاید متوجه نشوند که این لمس برای شروع بازی بوده. در ضربات شروع مجددی که یک بازیکن توپ را برای یک بازیکن دیگر می اندازد یا پرتاب دستی که توپ را می اندازی که بگیرد و پرتاب کند. بنابراین بهترین کار همین بود که داور انجام داد. یعنی مردود اعلام کردن گل و اعلام شروع مجدد بازی. 

شاید عده ای بگویند اگر داور ضربه را ندیده پس باید خطای زننده کرنر را بگیرد چون ضربه را زده و دوباره با توپ بازی کرده، ولی اینطور نیست. به این دلیل که داور می تواند اصلا نپذیرد و توپ را بکارد و دستور شروع مجدد بازی را بدهد. بحث قانونی درباره چنین مواردی مفصل است ولی کار عاقلانه همین است که گل مردود اعلام شود. 

 

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =