دبیرخانه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش پس از چند سال وقفه با حضور دو نماینده مجلس و مسئولان فرهنگی و هنری در شهرستان بابل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منطقه  مازندران، دبیرخانه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در مراسمی با حضور هادی حسینی معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حسین نیاز آذری دیگر نماینده مازندران در مجلس و مهدی قربان پور مستند ساز و از بنیانگذاران این جشنواره در محل مجتمع فرهنگی سینمایی وارش آغاز به کار کرد.

جشنواره فیلم وارش از قدیمی ترین جشنواره های موضوعی فیلم کوتاه است که با موضوع فرهنگ عامه به صورت دوسالانه در استان مازندران برگزار می شود.

این جشنواره که از سال ١٣٧٨ آغاز به‌کار کرده ‌است مهمترین جشنواره فرهنگی شمال ایران به شمار می‌رود.

نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وارش پس از چند سال وقفه در گستره بین المللی با حضور فیلمسازان ایرانی و هنرمندان کشورهای حاشیه دریای خزر، بهار ٩٨ در استان مازندران برگزار خواهد شد.

وارش در شمال ایران به معنای باران است.

دیداربا وزیر برای دائمی شدن وارش

زمستان سال گذشته نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت تا پیگیررفع موانع برگزاری جشنواره فیلم وارش واتخاذ راهکاری جدی برای تدوام منظم این رویداد سینمایی شود.

حسین نیازآذری  در این دیدارخواستاردائمی شدن جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش در تقویم سینمایی کشور شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن استقبال از دغدغه های فرهنگی و هنری نمایندگان، آمادگی خود را برای حمایت ازجشنواره فیلم وارش اعلام کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مامور کرد تا گزارشی از جشنواره بین المللی فیلم وارش و سایر عرصه های فرهنگی و هنری شهرستان بابل تهیه کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز که تابستان امسال فعالیت خود را در این استان اغاز کرد ،یکی از مهمترین الویت های خود را برگزاری نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وارش عنوان کرده است و با راه اندازی دبیرخانه وارش ودعوت از مهدی قربان پور مستند ساز و از بنیانگذاران این جشنواره، تلاش برای تحقق مجدداین رویداد را اغاز کرده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =