سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعاهای وزیران امور خارجه بحرین و امارات واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی در پاسخ به ادعاهای تکراری وزرای امور خارجه بحرین و امارات در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این اظهارات را بی ارزش، واهی و برخاسته از ذهن متوهم آنها دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست همسایگی همراه با احترام متقابل و حسن همجواری را از اولويت های اساسی سياست خارجی خود قلمداد کرده و دخالت در امور داخلی سایر کشورها هیچگاه سیاست ایران نبوده و نیست.

پاسخ ایران به گزافه‌گویی مقام‌های امارات و بحرین

قاسمی افزود: همنوایی وزرای خارجه بحرین، امارات و همچنین عربستان سعودی با سیاست ها و رویکردهای ضدایرانی و جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی تنها باعث مشروعیت بخشی به جنایت ها و اختلاف افکنی های رژیم صهیونیستی و مشروعیت زدایی از خود می شود. این رویکرد اشتباه راه رسیدن به اعتماد متقابل میان کشورهای مسلمان منطقه را طولانی و دشوارتر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان به مقامات امارات و بحرین توصیه کرد دست از پیروی های کورکورانه از سیاست های دیکته شده و خلاف منافع و مصالح کشورهای منطقه و جهان اسلام بردارند و به جای ایراد هر روزه و بی فایده اتهامات واهی و بی اساس به جمهوری اسلامی ایران، به ابتکارات و ایده های ایران برای تامين امنيت، ثبات و همکاری های منطقه ای و کاهش تنش و سوء تفاهم ها در منطقه بیاندیشند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    3 0
    ميداني اقاي قاسمي پاسخ واقعي به امارات چيست? اينست كه وقتي امارات قبل از اينكه مثل امروز پرواز دبي به مشهد رو متوقف كند شما ان را متوقف مي كرديد تا تنبيه شود
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
    2 0
    دادش تا وقتي در امارات ميليار دها دلار داريد دست از اين جنگ زرگري بر داريد