فارس نوشت: یک رسانه آمریکایی در یک گزارش تحقیقی مفصل از راز ثروتمند شدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پرده برداشته و ادعا کرده بخش زیادی از ثروت او از پدرش به او منتقل شده است.

 «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا همواره تلاش کرده خودش را میلیاردی معرفی کند که با تلاش و به صورت خودساخته به ثروت و مکنت فعلی‌اش رسیده، اما تحقیق جدید یک روزنامه آمریکایی از حقایقی متفاوت در این باره پرده برمی‌دارد و از ترامپ تصویر یک فرد اصطلاحاً «ژن خوب» که با ثروت پدر و تخلف‌های مالیاتی توانسته به جایگاه فعلی برسد ارائه می‌دهد.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته تحقیقاتش نشان می‌دهد دونالد ترامپ دست‌کم ۴۱۳ میلیون دلار (بر حسب ارزش پول فعلی) از ثروت پدرش را صاحب شده که بخش زیادی از این پول حاصل تخلف‌های مالیاتی در دهه ۱۹۹۰ بوده‌اند.

مادر ترامپ

این رسانه نوشته در تحقیقاتش مشخص شده رئیس‌جمهور ترامپ در دهه ۱۹۹۰ با مشارکت در طرح‌های مالیاتی مشکوکی که برخی از آنها مصداق تخلف صریح از قانون بوده‌اند ثروتی که از پدرش به او رسیده را افزایش داده است.

مطابق این گزارش، بخش زیادی از این ثروت به این دلیل نصیب ترامپ شده که او به والدینش برای فرارهای مالیاتی کمک کرده است. اسناد و مصاحبه‌ها نشان می‌دهند ترامپ به همراه خواهران و برادرانش پس از تأسیس یک شرکت جعلی توانسته‌اند میلیون‌ها دلار هدیه‌ای که از والدینشان دریافت کرده‌اند را پنهان کنند.

این اسناد، همچنین نشان می‌دهند ترامپ به پدرش کمک کرده از کسورات مالیاتی قابل توجه برخوردار شود. ترامپ روشی را به کار برده بود تا در اظهارنامه‌های مالیاتی ارزش املاک و مستغلات پدرش را صدها میلیون دلار کمتر از آنچه واقعاً بوده نشان دهد که این به نوبه خود باعث کاهش قابل توجه مالیات بر این دارایی‌ها هنگام انتقال آنها به ترامپ و براداران و خواهرانش شده است.

والدین ترامپ بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه به فرزندانشان انتقال داده‌اند که صورتحساب مالیاتی آن با توجه به نرخ ارز ۵۵ درصدی برای هدایا و اموال موروثی دست‌کم ۵۵۰ میلیون دلار می‌شده است. اسناد نشان می‌دهند ترامپ برای این دارایی‌ها مجموعاً ۵۲.۲ میلیون دلار مالیات پرداخت کرده که معادل حدود ۵ درصد است.

نیویورک‌تایمز نوشته بر اساس مصاحبه با کارکنان و مشاوران برادر ترامپ و مرور بیش از ۱۰۰ هزار صفحه سند به نتایج یاد شده در بالا دست پیدا کرده است. این یافته‌ها سوالات تازه‌ای را درباره امتناع دونالد ترامپ از انتشار اظهارنامه‌های مالیات بر درآمدش پیش می‌کشد.

طبق این گزارش، حاصل این مستندات، زندگی‌نامه‌ای از چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا است که تصویری کاملاً متفاوت از او در مقایسه با آنچه در کتاب‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و زندگی سیاسی درباره نحوه ثروتمند شدنش ارائه می‌دهد.

ترامپ، از خودش تصویر یک فرد ماهر در عقد قراردادهای تجاری ارائه کرده که خودش را از سایه ثروت پدرش خارج کرده. او گفته که پول پدرش را همراه با سودش به او برگردانده است.

مجموعه زیادی از روزنامه‌نگاران و شرح‌حال‌نویسان که نیویورک‌تایمز از چهار نفر از مطرح‌ترین آنها در آمریکا نام برده این روایت ترامپ و ادعای او درباره ثروت ۱۰ میلیارد دلاری‌اش را زیر سوال برده‌اند.

اما تحقیق نیویورک‌تایمز از حیث دقت و گستره، بی‌سابقه محسوب می‌شود و اولین بررسی دقیق از میزان ثروت رسیده به ترامپ و تخلفات مالیاتی او به شمار می‌رود. این گزارش آشکار می‌کند منابع مالی ترامپ در تمام دوران‌های زندگی با سرمایه‌های پدرش در هم آمیخته بوده و او کاملاً به ثروت پدرش وابسته بوده است.

نیویورک‌تایمز می‌گوید ترامپ در سن ۳ سالگی، با در نظر گرفتن مقیاس‌های امروزی سالانه ۲۰۰ هزار دلار از ثروت پدرش درآمد داشته و در سن ۸ سالگی، میلیونر شده است. زمانی که او ۱۷ ساله شد، پدرش او را در مالکیت یک آپارتمان ۵۲ واحدی سهیم کرده بود. ترامپ، مدت کوتاهی بعد از فارغ‌التحصیل شدن از کالج، معادل ۱ میلیون دلار از پدرش درآمد داشته است. در سال‌های بعد، زمانی که او به دهه ۴۰ و ۵۰ سالگی عمرش رسید، این رقم به بیش از ۵ میلیون دلار در سال افزایش پیدا کرد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    0 0
    طرف ترامپ ریگان نیست
  • عبدالکریم A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    0 0
    این مردک ترامپ یک انسان قمار باز و فاسد و دزد و فریب کار و دروغگو است و از اساس بر پایه فسخ و فجور رشد کرده ولذا این موارد باید مورد توجه مقامات ما باشد تا ببینند حاضرند با چنین انسان نمایی دست بدهند و وارد مذاکره شوند؟
    • نوید IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      0 0
      آخه شما از ترامپ چی میدونین مردم ایران فقط بلدن حسودی کنن خوب تو هم اگه میتونی یه تاجر خوب باش و میلیاردر شو بگو نمیتونی دیگه چرا حسودی میکنی
  • بی سواد A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    0 0
    بالا غیرتا قبول کنیم آمریکا یک توحش گاه بزرگ است . دور زدن قانون و اختلاس های بزرگ و حقه های کثیف به اسم و رسم دموکراسی و حقوق بشر و سایر الفاظ عوام فریبانه در همین جنگل وحشی پایه ریزی شده و به دیگر کشورها سرایت کرده است .