کلاهبرداری کارت به کارت بانکی در اردبیل روند صعودی دارد

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل گفت: کلاهبرداری کارت به کارت بانکی در اردبیل روند صعودی به خود گرفته است و در چندین ماهه اخیر شاهد افزایش این نوع سرقت در سطح استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل، جواد تقوی اظهار داشت: طبق تحقیقات و پیگیری‌های انجام یافته کلاهبرداری کارت به کارت بانکی در اردبیل روند صعودی به خود گرفته است و در چندین ماهه اخیر شاهد افزایش این نوع سرقت در سطح استان هستیم که در این زمینه هوشیاری هم‌استانی‌ها یک اولویت اساسی است.

وی با اشاره به این که در وهله نخست باید مردم مراقبت از وسایل شخصی از جمله طلاهایشان را جزو اولویت قرار دهند بیان کرد: متاسفانه سرقت طلا از منزل در استان اردبیل در چندین ماه اخیر قابل مشاهده بوده ولی خوشبختانه در کل در بحث سرقت مزنل 28 درصد کاهش وقوع و 86 درصد کشفیات سرقت منزل داشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل از دستگیری 7 باند سارقان غیربومی در استان خبر داد و گفت: بیشتر این سرقت‌ها نیز به دلیل نگهداری طلای زیاد در منازل بوده است به گونه‌ای که حتی در حاشیه شهر اردبیل نیز با طلایی با ارزش بالای 20 میلیون تومان مواجه شده بودند که تمامی این موارد تحریک سارقان را مضاعف کرده بود.

کلاهبرداری

تقوی تصریح با اشاره به این که آمار سرقت مربوط به کیف‌قاپی و گردنبندقاپی در استان ناچیز است بیان کرد: علی‌رغم تمامی این موارد باید نسبت به نگهداری وسایل به شکل مناسب و استفاده از صندوق‌های امانات بانکی اقدام شود تا شاهد کاهش سرقت خانگی در استان باشیم و هم‌استانی‌ها باید نسبت به ایجاد حفاظ در خانه نیز اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: با هیچ گونه کلاهبرداری که درصدد برهم زدن نظم و امنیت در جامعه است کوتاهی نخواهیم داشت و از هم‌استانی‌ها انتظار داریم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع را با ما درمیان بگذارند تا در اسرع وقت به مسئله ورود پیدا کرده و متخلفان را به سزای اعمالشان برسانیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =