۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۶

پادشاه عربستان از جامعه جهانی خواست تلاش‌های خود را برای تحقق پیشرفت قابل ملاحظه در روند صلح دوچندان کند.

پادشاه عربستان از جامعه جهانی خواست تلاش‌های خود را برای تحقق پیشرفت قابل ملاحظه در روند صلح دوچندان کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالعزیز بن محی الدین خوجه، وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان در بیانیه‌ای که بعد از نشست هفتگی کابینه به ریاست ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برگزار شد، گفت: پادشاه عربستان از رهبران کشورهایی که به آنها سفر کرده بود تقدیر کرد و بر همبستگی عربی و ایجاد یک موضع‌گیری منسجم در جهت خدمت به منافع کشورهای اسلامی و عربی در رویارویی با چالش‌های منطقه تاکید کرد.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز از جامعه جهانی خواست تلاش‌های خود برای تحقق پیشرفت قابل ملاحظه در روند صلح به طوری که تمامی حقوق کشورهای عربی به ویژه ملت فلسطین را در زمینه تشکیل کشور مستقلشان در خاک فلسطین به آنها بدهد، خواستار شد.

به نوشته روزنامه دارالخلیج - چاپ امارات - کابینه عربستان دیدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و ملک عبدالله بن عبدالعزیز و سفر این دو مسئول به لبنان را دیداری تاریخی توصیف کرد.

کابینه عربستان هم چنین تلاش‌ها در زمینه رویارویی با چالش‌های کشورهای عربی و در راس آن چالش اسراییل که با اشغالگری‌های مداوم و تجاوزات علیه ملت فلسطین و تلاش برای یهودی سازی بیت‌المقدس همراه شده است را خواستار شد.

هم چنین خبرگزاری عربستان گزارش داد: ابوبکر القربی، وزیر امور خارجه یمن نیز با پادشاه عربستان در جده دیدار کرد و به بررسی روند صلح و مسائل دو طرف و تحکیم روابط دو کشور پرداخت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =