مصرف روزانه بنزین در ایران با ۸۲ میلیون نفر جمعیت،‌۷۱ میلیون لیتر است.

این در حالی است که مصرف روزانه بنزین در کشور ترکیه با ۸۱ میلیون جمعیت تنها ۸ میلیون لیتر و حتی در فرانسه با ۶۵ میلیون جمعیت ۲۵ میلیون لیتر بنزین است. با توجه به این که در آستانه فصل آلودگی هوا هستیم، به نظر شما برای کاهش مصرف بنزین در ایران چه باید کرد و شما چه راهکارهایی را پیشنهاد می دهید؟

نظرات خود را به در بخش دیدگاه در انتهای همین مطلب بنویسید.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 131
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    بايد گشت و يك دليل پيدا كرد براي سهميه بندي يا گران كردن حامل هاي انرژي كه اين تيتر بهترين هست براي اجرا شدن اين دستورالعمل
    • بی نام RO ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      26 0
      چندتا از عوامل متعدد عبارت است از ضعف سیستم حمل و نقل عمومی و کمبود شغل که باعث شده کل ملت بشن مسافرکش و اسنپ و مورد دیگه تولید وواردات افسار گسیخته خودرو برای درآمد سرشار که تو جیب دولت میره هست
    • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      1 10
      کلا طرح زوج و فرد همیشگی باشد هم ترافیک کم میشود هم مصرف بنزین افزایش وسایل حمل ونقل عمومی و کم شدن هزینه استفاده از آن
    • محمد قاسمی DK ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
      29 2
      برای کاهش افسارگسیخته حقوق مردم و کارگران و کارمندان چه باید کرد ؟ آیا کسی پرسید حال مردم را ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    در برخی ادارات حذف سرویس ها که در زمان محمود احمدی نژاد انجام شد به تشدید مصرف بنزین کمک کرد. یک نفر باید هزینه و فایده ی وجود سرویس برای ادارات رو بررسی کنه و ببینه واقعا وجود اونها هزینه برای دولت داشته یا حذف اونها؟
    • بی نام GB ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      16 5
      آره داداش.همه چی تقصیر احمدی نژاده فعلن ک داریم میبینیم دولت شما چطوره
  • عباس RO ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    93 17
    خب معلومه دیگه. برای کاهش مصرف هر کالایی باید یا جایگزینش رو عرضه کنی یا قیمتش رو ببری بالا. برای بنزین باید هم واردات خودروهای الکتریکی رو افزایش بده هم قیمت بنزین رو.
  • مهران A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    قطعا افزایش تا 4000 تومان در هر لیتر. دولت و ملت ما دقیقا عمل عکس اقتصاد جهانی عمل میکند. دلار ما امروز 14000 است و بنزین 1000 کجای این منطق است.اساسا کجای مملکت ما منطقی اقتصادی وجود دارد که در بنزین باشد. تعادل قیمت با تمام کشورهای همسایه و جهان تنها راه جلوگیری از قاچاق، مصرف بالا، الودگی و ... است.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      26 1
      با درامدی که ما داریم الان گران ترین بنزین دنیا را داریم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    210 1
    فعلا نظرسنجی های قبلی رو به ثمر برسونید تا برای اینم یه فکری بکنیم. خفه شدیم انقدر فکر کردیم چه باید کرد چه نباید کرد.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      56 1
      جواب خودروهای برقی در تعداد محدود ، کوچک کردن شهرها ، توسعه ناوگان شهری است . افزایش خودروهای احتراقی باعث افزایش مصرف سوخت ، آلودگی هوا و ترافیک و تصادفات می شود. بیش از 10 سال است بیش از 10 میلیون بار این کامنت را به هر نشریه ای فرستاده ام ولی کو گوش شنوا چه بین مردم چه مسئولین.... تا سال 2040کلا بساط خودروهای احتراقی برچیده میشود در سطح جهان
    • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      4 0
      عاااالی گفتی
  • حبیب A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    39 99
    شاید خیلی ها دوست نداشته باشن , اما سهمیه بندی بنزین تنها راه حل در دسترسه . چون نمیشه نه گرون کرد نه ماشینه رو یهو تغییر داد
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    طبق معمول کفگیر ته دیگ خورده میخوان گرونش کنن این داستانا شروع شد همه ملت رو جیگر فرض کردن .
  • دایی مهدی A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    مترو و اتوبوسها را رایگان کنید
  • حسین US ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    70 1
    توسعه و کارامد کردن حمل و نقل عمومی ؛ از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ؛ به روز کردن خودروها با هدف آلایندگی کمتر ؛ توسعه و افزایش تفریحاتی که نیاز به مسافرت در مسیرهای دور و شهرهای دیگر نداشته باشد .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    28 5
    ۱ ابتدائاً با آموزشهای لازم رسانه ای و بالا بردن سطح آگاهی های مردم ، فرهنگ عمومی و از جمله اسراف و مصرف گرایی اصلاح شود ۲ مکان هایی توسط شهرداری ها برای توزیع رایگان دوچرخه با اندازه های مختلف در سطح شهر و محله ها تعبیه شود ۳ وسایل نقلیه عمومی همچون مترو ، اتوبوس و تاکسی در حد کافی و با فاصله های زمانی مناسب و کوتاه در اختیار عموم قرار گیرد ۴ خودروهای فرسوده از رده خارج و خودروهای نو و با استاندارد بالا جایگزین آنها شود ۵ خودروهای با استاندارد بالا و مصرف سوخت کم تولید و یا وارد شود .
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    132 5
    حتی یه دونه از ماشینهایی که ایران خودرو و سایپا مونتاژ می کنند استاندارد نیستند، بعد انتظار دارید مصرف بنزین کم باشه. بنده هر روز دوبار جاده ملارد در کرج رفت و آمد می کنم بیشتر از 40 عدد سرعت گیر برای رفت و 40 عدد هم برای برگشت دارد با رسیدن به هر سرعت گیر بایستی ترمز کنم و دوباره گاز بدهم و یا پشت ترافیک آن بمانم تغییر سرعت متناوب باعث افزایش مصرف بنزین می شود و سهمیه بندی آن هم کمکی به کاهش مصرف نخواهد کرد همه کارشناسان خودرو این را می دانند. بهتر است خود را گول نزنیم.
  • سپهر A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    82 3
    فقط و فقط استاندارد کردن خودرو ها با استاندارد های معتبر بین المللی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    50 6
    اول باید کیفیت وکمیت وسایل حمل ونقل عمومی را افزایش داد،دوم نباید بزرگراهها وجاده ها عریض شود باید بجاش سییستم حمل ونقل ریلی بیشتر شود،در نهایت در شهرهای بزرگ باید مالیاتی در کنار پول بنزین گرفته شود وان مالیات صرف گسترش حمل ونقل عمومی شود.وبهبود محیط زیست شود، چون همین بنزین سرطان زا است.
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    67 3
    ماشین هاروبایدطوری طراحی کنن که نیازبه سوخت خیلی کمتری باشه
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    75 2
    اولین دلیل کیفیت بسیار نازل اتومبیلهای ساخت داخل و مصرف سوخت بسیار بالای آنها در مقایسه با خودروهای روز دنیاست که در تزکیه یا فرانسه بوفور وجود دارد و مورد بعدی اینکه سیستم حمل و نقل عمومی در ایران بسیار ناقص اجرا شده در حالیکه مثلا در تهران غیر از مسیرهای مشخصی امکان استفاده از حمل و نقل عمومی نیست این وضعیت رو میشه با استانبول مقایسه کرد که تقریبا با وسایل عمومی میتوان به هر نقطه شهر رفت که این موضوع بخاطر گسترش خطوط مترو و اتوبوس و تراموا و حتی قایقهای مسافری و مهمتراز اون اتصال عالی این خطوط به همدیگر است.
  • فاطمه A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    44 6
    هواپیما برای سفر برون شهری قطار حمل و نقل شهری درست حسابی نداریم دیگه هیچ راه کاری
  • فاطمه A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    10 5
    هواپیما برای سفر برون شهری قطار حمل و نقل شهری درست حسابی نداریم دیگه هیچ راه کاری
  • مجتبی DE ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    43 2
    دلیل اول خودروهای فرسوده و تکنولوژی قدیم دوم قاچاق زیاد سوخت
  • جوادی A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    62 3
    استاد شما اول بفرمایید متوسط سن انواع خودرو و میزان مصرفشون تو این کشورا چقدر هست بعد این مقایسه مسخره با فرانسه و ترکیه رو انجام بدید
  • فاطمه A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    10 4
    هواپیما برای سفر برون شهری قطار حمل و نقل شهری درست حسابی نداریم دیگه هیچ راه کاری
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    13 22
    آزاد سازی قیمت بنزین و تخصیص بنزین یارانه ای به وسایط حمل و نقل عمومی و نیز اختصان هزینه های صرفه جویی شده در بهینه سازی پالایشگاه ها و سرمایه گذاری در حمل ونقل عمومی.
    • رضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      5 1
      آزاد سازی قیمت بنزین با مطابقت حقوق بر اساس نرخ روزانه کارگر بر حسب دلار در دبی همیشه از یک منظر به قضیه نگاه نکنید نگاه تک بعدی مسئولین به مشکلات اصلی ترین بلای کشور هست. مردم معمولا تفریحی بجز ماشین سواری و تعطیلات آخر هفته ندارند می خواهید همین تفریح معمولی را هم از ایشان بگیرید؟ چه آلترناتیوی برای این تفریح عمومی مردم دارید؟ کنسرت در سراسر کشور؟ تئاترهای متعدد ؟ سینمای ارزان ؟ تورهای گردشگری ارزان ؟ تماشای مسابقات ورزشی به صورت خانوادگی؟ مسافرت خارج از کشور به صورت فصلی؟ ورزش های عمومی بستر سازی نشده؟ پارک های زیبا و متعدد درشهرهای بزرگ؟ پارک که می ری باید زیراندازهاتون رو روی زیرانداز همشهری بغلی بیاندازی وگرنه جایی نخواهی داشت و...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    17 2
    حمل و نقل عمومی
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    18 65
    فقط و فقط بالا بردن قیمت بنزین طبق نرخ جهانی .مردم ایران اصرافی هستند قیمت بالا باعث مبشه مصرف سوختشونو خودشون مدیریت کنند این کار هم از قاچاق سوخت جلوگیری میکنه و کاهش الودگی در پی داره و ترافیک. البته فرهنگ سازی در اموزش و پرورش باید انجام بشه
  • مجتبی A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    47 1
    1.افزایش ناوگان حمل ونقل عمومی 2.ارزانتر کردن وحتی رایگان کردن استفاده از وسایل حمل ونقله عمومی جهت تشویق مردم به استفاده از انها 3.تعطیل کردن کارخانه سایپا وایرانخودرو به دلیل تولید خودروهای غیر استاندارد الوده کننده و پر مصرفکه بخش عمده ای از مشکلات را شامل میشوند
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    48 8
    چه عیبی داره؟ نفتمون رو که نمیخرن بنزینش کنید بسوزونیمش با خودروها، این چهار روز دنیا رو دور بزنیم خوش باشیم چیز دیگه ای که نیست.... خوش باش و دمی بشادمانی گذران
  • عباس نژاد A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    11 13
    ازمضرات بی تحرکی بسیارگفته شود ماشین کمتراستفاده کنندتاجای امکان
  • فراهانی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 6
    ۱.دريافت حق خدمات شهری روی عوارض شهرداری همه خانه های تهران ۲.استفاده از سيستم حمل و نقل عمومی رايگان در کل شهر تهران اگر اينطور رفتار شود و همه ملزم به پرداخت حق خدمات شهری شوند،درنهايت همه از امکانات حمل و نقل عمومی استفاده ميکنند چراکه پولشو دارند پرداخت ميکنند اینطوری افراد زیادی از چرخه مصرف‌کننده خودرو شخصی دور ميشوند و مصرف بنزين پايين مياد اميدوارم
  • بی نام DE ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    37 2
    اکثر خودرو های ما مال 25 سال پیشه موتورهای خودرو ها همش قدیمی و پر مصرف هستن و استاندارد های لازم را هم ندارن
  • عبدل A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 49
    قیمت رو ببریم ۲۵۰۰
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 32
    سلام.بنظر بنده بهترین زمان هست جهت افزایش قیمت و البته انتظار میرود حقوق و دستمزدها را نیاز همانند مردم سایر کشورها که قیمت بنزین را با انان قیاس میکنیم افزایش دهند .سپاس
  • بهرام ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    52 1
    اون کشورایی که مصرفشون پایینه ، حمل و نقل عمومی شون خوبه ، نه مثل ایران که کلا بدرد نمی خورن
  • شب شکن US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 0
    افزایش آرامش روانی جامعه، مناسب سازی و توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش سرعت ارتباطات مجازی بیشترین تأثیر را بر کاهش مصرف بنزین دارد
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    8 0
    سلام.پیشنهاد بنده جهت کاهش الودگی نیز مدیریت درست حمل و نقل عمومی هست که بیشتر کشورهای دنیا ازین تجربه بهره مند شدند و جواب هم داده.سپاس
  • امین RO ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    16 1
    قطعا بهترین راهکار کاهش مصرف بنزین افزایش قیمتش نیست. مصرف بالای بنزین در کشور بخصوص در شهر تهران به علت عدم پوشش مناسب حمل و نقل همگانی و همچنین تواتر نامناسب اون هست. وقتی شهرها حمل و نقل همگانی درست ندارند چیکار باید بکنند، خودرو شخصی. خوردو هم بنزین میخواد. اگر مصرف بنزین توو کشور ما زیاده دلیل بر مصرف درست مردم نیست. این مدیریت نامناسب و توسعه نامناسب حمل و نقل عمومی رو نشون میده. راه حل توسعه حمل و نقل همگانی و یکپارچگی اون هست مترو، تاکسی، اتوبوس و .... شک نکنید
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    3 2
    با سلام بدیهی ترین امر این است که دولت وظیفه دارد با گسترش و کار آمد نمودن حمل و نقل عمومی و تولید و یا واردات ارزان خودرو استاندارد و کم مصرف و پس از همه اینها گران نمودن بنزین سیاستگذاری و اجرا نما ید.
  • سپهر A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    22 3
    با سلام بازهم بوی افزایش قیمت بنزین به مشام میرسد چرا همیشه مردم مخاطب اصلی هستند؟ چرا کسی نمیگوید خودرو ها باید استاندارددر اینجا از نظر مصرف سوخت باشد؟ چرا کسی نمیگوید ناوگان حمل و نقل عمومی باید از نظر کمیت و کیفیت افزایش یابد؟ درضمن نمیتوان قیمت بنزین را در ایران با کشورهای اروپایی مقایسه کرد. برای مقایسه باید میزان حقوق دریافتی یکی از مشاغلمثلا کارگر را در هر دوکشور مقایسه و با قیمت بنزین تناسب گرفت
  • موسانگ ES ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    47 0
    مردم تاوانه چیزی رو میدن که توش نقشی ندارن، اگه مصرف سوخت بالاست چون ماشین های ک تولید میشن مصرفشون بالاست، همون ماشینهایی ک مردم سوار میشن رو یه رنگ زرد یا سبز میزنن روش میشه تاکسی صبح تا شبم روشنه و داره میچرخه، باید بین سواری شخصی و تاکسی فرقی باشه، از خودروهای هیبریدی اگه استفاده بشه ب عنوان تاکسی خیلی کمک میکنه ب کاهش مصرف و الودگی، باید تاکسیهامون برا سوار شدن جذاب باشن تا مردم ترجیح بدن با تاکسی برن بیرون، تاکسیها باید هاچبک باشن و هیبریدی و تمام اتومات با اصطلاک خیلی کم
  • نیما صالحی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 3
    سلام طرح بسیار عالی و کاربردی دارم ۴ سال تلاش برای رفع ایراد و ارسال به مقاماتکه نه تنها مصرف رو با خواست و میل مردم پایین میاره بلکه سود زیده مالی برای دولت به همراه داره اما طرح رو میفروشم برای اطلاع از طرح با ایمیل در ارتباط باشید
  • محراب DE ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    9 4
    با سلام با توجه به افزایش نرخ دلار و اقدامات سودجویانه و قاچاق بنزین پیشنهاد من این است که : عرضه بنزین با نرخ پایین به اندازه مقدار معین دولتی ماهیانه یا هفتگی در کارت سوخت برای خودرو های ایرانی افزایش قیمت آزاد بنزین مطابق با ارز ثانویه عدم عرضه بنزین ارزان به خودروهای خارجی پرداخت مابه التفات بنزین به صورت یارانه هر خانوادهماهیانه یا هفتگی در کارت یارانه به افرادی که فاقد اتومبیل میباشند
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    13 0
    توسعه حمل و نقل عمومی
  • محسن رضوانی DE ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    13 0
    افزایش ناوگان حمل ونقل عمومی.نوسازی حمل ونقل عمومی.افزایش سفر بامترو واحداث ال ار تی
  • حسین مرادی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    13 11
    به نطرم باید به مصرف کننده هایی که در ماه بالای 150 لیتر مصرف میکنند بنزین نرخ دوم با قیمت 2000 تومان تعلق بگیره. البته خودروهای مسافر کش باید از این مسئله جدا بشوند
    • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      3 2
      همون سهمیه بندی خودمون
  • ملایی A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    5 1
    ۱ گسترش حمل و نقل عمومی چه در داخل شهر چه در خارج از شهر. به طوری که افراد حاشیه نشین بیش از سه ساعت را در مسیر سپری می کنن. ۲ بالا بردن امنیت تجارت الکترونیکی تا اطمینان افراد به داد وستد کالاو خدمات الکترونیکی جلب گردد.
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    18 2
    البته حکومت افزایش قیمت و همیشه پیشنهاد میده اضافه درامد هم میره جاهایی که معلوم نمیشه چی شد ولی بنظرم برای کاهش مصرف بنزین اول باید تکنولوژی روز رو بیاریم البته تا وقتی تولیدات داخلی با یم چراغ عوض کردن قیمتشون 200 زیاد میشه نه بهمراه خودروهای کم مصرف دوم اینکه حمل و نقل عمومی و توسعه بدیم البته با تکنولوژی روز حمل و نقلی سریع و امن
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    5 31
    جریمه سنگین برای خودروهای تک سرنشین متاسفانه مردم ایران تا زور بالای سرشون نباشه کار درست انجام نمیدن
  • مهدی A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    10 2
    بیشترین عامل مصرف بنزین عدم مدیریت مسئولین است، به دلیل اینکه با اخذ تصمیمات درست و وضع قوانین بازدارنده به راحتی می توان از مصرف افسارگسیخته سوخت کاهش داد. به عنوان مثال اینجانب در ناحیه ۳ اصفهان ساکن هستیم و خانم بنده دبیر آموزش و پرورش در ناحیه ۴ است و روزانه ۴۰ کیلومتر با ماشین شخصی به محل کار تردد می کند، با توجه به اینکه امکان انتقال ایشان به ناحیه ۳ وجود دارد ولی متاسفانه مسئولین آموزش و پرورش با انتقال مخالفت کرده و شخص دیگری را که ایشان هم حدود ۳۰ کیلومتر باید طی کند تا به ناحیه ۳ بیاید به این ناحیه اعزام نمودند. پس مهمترین عامل مصرف بیش از حد سوخت عدم مدیریت مسئولین و عدم شناسایی اولویت ها جهت تصمیم گیری های مدیریتی است‌.
  • علیرضا A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    23 1
    سلام اولا اگر 50000 دستگاه خودرو به مردم واگذار میشه باید خودرو سازان 60000 دستگاه از رده خارج کنن . دوما اقایان میتوانن جلو قاچاق بنزینو بگیرن .قاجاق سوخت بیشتر جنبه سیاسی و کمک به همسایگان ایران انجام میشه . نیروی انتظامی در این امر مترسک هستند فقط رانت دست اقا زاده ها والسلام
  • علی پوستی US ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    4 9
    با سلام بنظر بنده باید مثل قبل سهمیه بندی شود و با همان کارتهای قبلی فقط به مالکین خورو داده شود یعنی اینکه کوپنی کنند و به همه بدهند تا آنهایی که ماشین ندارند هم سهمی داشته باشند فقط مردم را به دلال بازی می کشاند. با تشکر
  • بهمن بابائی RO ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    8 1
    سلام عدم کیفیت مناسب بنزین تولیدی به جهت متصاعد شدن و نیز عدم سوزش مناسب در خودروها عدم فرهنگ سازی در طول سالیان ، چرا که افزایش قیمت همیشه با سازگاری مصرف کنندگان با قیمت مواجه شده است کیفیت نامناسب خودروهای تولیدی که پس از گذشت زمان کوتاهی از تولید به مصرف زیاد منجر می شوند و مردم فقط در زمان اخذ معاینه فنی به فکر اصلاح فنی خودروها می افتند ورود خودروهای پرمصرف و با حجم بالا برای کاربری متمولان جامعه که هیچگاه دغدغه مصرف و هزینه ندارند عدم دسترسی به خدمات غیرحضوری مناسب برای اقشار مردم هزینه بالای استفاده از خدمات عمومی و ایاب و ذهاب شهری و بین شهری برای اقشار پایین و متوسط جامعه و تمایل ایشان به استفاده از خودروهای شخصی که اتفاقا اکثریت خودروهای آن ها دارای کیفیت مناسب نیستند
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    14 2
    جلوی قاچاق رو بگیرید مخصوصا قاچاق سازمان یافته
  • موسوی A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    14 1
    زمانی که واردات خودرو کم مصرف و هیبریدی را ممنوع میکنند و مردم را به بهانه اشتغال و تولید داخل و ارز بری و.... مجبور به استفاده از خودروهایی با مصرف سوخت بالای 10 لیتر میکنند باید همچین مشکلاتی را انتظار کشید. با پاک کردن صورت مساله ؛ مشکل حل نمیشه
  • بی نام DE ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    5 0
    پایین بودن کفیت خودرو و سوخت نقش اصلی رو در افزایش مصرف بنزین در ایران رو داره که با بررسی و بهینه‌سازی، این مشکل قابل رفع خواهد بود.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 1
    به دلیل واقعی بودن قیمت سوخت در ترکیه و فرانسه خودروهای پر مصرف خریداری ندارن در حالی که هنوز ما از خودروهایی استفاده میکنیم که با تکنولوژی 30 سال پیش تولید میشن و حداقل دو برابر مصرف سوخت بالاتری دارن، ضمن اینکه بدلیل بالا بودن هزینه سوخت میل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه در میان مردم این کشورها بسیار بیشتر از مردم کشور ماست و فراموش نکنیم قطارهای سریع السیر و هواپیما با قیمت بلیط پایین و مناسب برای طبقه متوسط همواره در اختیار در این کشورها هست
  • بی نام DE ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    18 0
    تا وقتی سیستم درست حمل و نقل عمومی نداشته باشیم مشکل ترافیک شهری و مصرف بی رویه بنزین حل نمیشه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    16 0
    ماشین خوب مساوی است بامصرف سوخت کمتر
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    17 0
    وقتی مقایسه میکنید همه چیز را مقایسه کنید. من برای گرفتن امتیاز برق 8 ماه وقت گذاشتم و هر روز 2بار به اداره برق رفتم. به جز ایام تعطیل حساب کنید مصرف بنزین من با فاصله 20 کیلومتری چقدر میشود. آیا فرانسه و ترکیه اینجوری؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    9 0
    تا دولت و مردم به اتومبیل بشکل یک کالای تجاری نگاه میکنن مصرف بنزین پایین نخواهد امد در حال حاضر اتومبیلها با میانگین مصرف صدی ۶تا۷ لیتر در صد کیلومتر تولید میشن ولی در کشور ما یا تکنولوژی حداقل ۲۰ سال قبل تولید میشود و یا اتومبیلهای درجه سه و یا صنعتهای نو پا و در حال باز پس دادن امتحان تولید میشود با امار و ارقام دروغین و شعار اشتغالزایی و تولید داخل ولی هدف فقط کسب سود از این صنعت مونتاژ هست و بس اگر انحصار از این صنعت خارج شود خواهید دید سوخت کمتری مصرف میشود اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد قیمتها کاهش محسوسی پیدا میکنن تولید به روزتر خواهد شد بخاطر واردات بنزین ارز کمتری خارج خواهد شد بهانه دولت هم برای یکی از عوامل گرانی که قیمت حاملهای سوختی که در صدر گرانی‌هاست برداشته خواهد شد
  • مرتضی تمدن فر A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    3 6
    سلام ،تنها وتنها راه حل برون رفت از بحران مصرف بالای بنزین در کشور اینست که اختراع خودروی آب سوز جاسمی زرگانی را به تولید انبوه برای استفاده همه مردم برسانیم .واختراع آقای سکاک که کاهش مصرف در سوخت خودرو است را اجرایی کنیم .
  • امیر A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    12 0
    هزار بار داده شده ورود ماشین های برقی و به روز دنیا. اصلاح و تکمیل خطوط مترو
  • ابراهیم قربانپور A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    4 8
    سلام از ورود خودروهایی که پلاک آنها خارج از پلاک تهران است به داخل شهر جلوگیری کرده و تنها از وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به تهران استفاده کنند روزانه بیش از ده هزار خودروی تک سرنشین از سمت کرج و هشتگرد به تهران جهت رفتن به سرکار استفاده میشوند با این کار هم از ترافیک صبحکاهی که علل اصلی آلودگی شهری محسوب میشود کاسته میشود و هم مصرف بنزین بصورت چشمکیری کاهش می یابد
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 0
    تعرفه واردات خودروها و موتور سیکلت های هیبریدی و برقی صفر شود. خودروهایی هم که زیر 5 درصد مصرف دارند شامل تخفیفات مناسب در تعرفه گمرکی شوند
  • بی نام GB ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    12 0
    هه حالا میخوان قیمت رو ببر بالا از الان بهونه پیدا میکنن
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    4 1
    افسار گسیخته نیست. با طرح دوربرگردان که چند سال قبل اجرا شد مسیر حرکت در شهر های بزرگ طولانی تر و برای دسترسی به یک خیابان باید مسیر طولانی طی شود که ناچار به صرف بنزین است و البته عدم کارایی مناسب ماشین ها
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    3 2
    حل مشکل بنزین یک مدیریت قوی کوتاه مدت ومیان مدت از طرف مردم ومسوولین را هر دو می طلبد.مسوولین باید در نگاه اول وسایل حمل ونقل عمومی را باکیفیت بهتر به مردم ارایه دهند،وتعدادشان را افزایش دهند.مردم ما هم متاسفانه منافع کوتاه مدت وراحتی را به منافع دراز مدت ترجیح می دهنند،مثلا اگه دولت بخوادبنزین را بیست درصد گران کندوپولش را خرج توسعه وسایل حمل ونقل عمومی کند.که هم ترافیک کم شود هم الاینده های سرطان زا همه اعتراض می کنند،اگه مصرف بنزین در ترکیه ان قدر پایین است برای این است که وقتی لیر دوهزار تومن بود بنزین تو ترکیه لینری یازده هزارو چهار صد تومان بود درامد سرانه ترکها هم دو ونیم برابر درامد سرانه ماست اگه قیمت بنزین بخواد با درامد سرانه هم مقایسه شود، در مقاییه با ترکیه باید چهار هزار تومان
  • مهرزاد A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 0
    همون کاری که کشورهای دیگر می کنن سرمایه گذاری برای ماشینهای کم مصرف بهینه سازی جاده ها نقشه های راهبردی برای از بین بردن ترافیک
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    10 1
    ... زنده باد هیبرید... کمپین نه به خودرو داخلی ...
  • ایرانی A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    4 2
    به نظر من چند با انجام 3 راهکار مهم میشه مصرف سوخت را کاهش داد: 1 افزایش کیفیت خودرو های داخلی و مجوز ورود خودرو های کم مصرف 2 تولید خودرو های هیبریدی، برقی 3 و مهمترین قسمت توسعه حمل و نقل عمومی
  • مهربان توسی A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    3 0
    به نظر من معلم کاهش قابل توجه تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و هیبرید و افزایش نرخ بنزین و سهمیه بندی سوخت خوبه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    5 0
    شکستن انحصار خودرو و واردات خودروهای باکیفیت و کم مصرف دوم جلوگیری از قاچاق سوخت
  • ازرپاد A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    11 1
    بژوپارس سال صفر از ایران خودرو خریدم با کولر ۱۰۰کیلوتر ۱۶لیتر مصرف میکند مقصر کیه ؟کسی که محکوم به خرید خودروهای بی کیفیت داخلی هست ؟فقط خودروسازها تولید نکنند مصرف بنزین نصف میشه
  • بهزاد A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    10 0
    باز میخواین بنزین رو گرون کنید؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 1
    نفت داریم باید مصرف کنیم.واسه بنزینم بشینید نقشه بکشید.مردم که خوشی ندارن اینم به رومون ببندید
  • ابراهیم A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 1
    خودرو بی کیفیت و پر مصرف عامل هدر رفت بنزین تعرفه خودرو های با کیفیت تک سوز و هیبریدی را بالاتر ببرید تا مصرف افزایش یابد
  • بانو A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    16 1
    اونم گرون کنید ..دیگه خیالتون راحت بشه...
  • بی نام DE ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    28 1
    اگر یک هزارم هزینه‌ای که ظرف این چهل سال صرف کمک به حزب الله و سوریه و ساخت موشک شده بود صرف حمل و نقل عمومی میشد این وضع ما نبود. اگه حمل و نقل عمومی ما مثل آلمان بود آنوقت میشد قیمت سوخت رو واقعی کرد. هنوز هم دیر نیست فقط یه نظام ملی گرا و وطن پرست لازمه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    10 2
    برای کاهش مصرف سوخت باید اتوموبیل را از فرانسه تهیه کنیم که مصرف سوخت پایین داشته باشد در صورتی که تولید کننده داخلی نتواند به مصرف ۴ لبتر در ۱۰۰ کیلومتر برسد تولیداتش متوقف شوند ورود خودروهای چینی با مصرف سوخت بالا هم بلافاصله ممنوع شود
  • نوری IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    5 1
    با سلام: آزاد سازی ورود خودروهای الکتریکی و هیبرید با تعرفه گمرکی صفر.
  • امید A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    3 0
    توسعه و فرهنگ سازی حمل و نقل عمومی ، یعنی حمل و نقل عمومی از امکانات رفاهی و پراکندگی خدمات در سطح مطلوب باشد و از ناوگان به روز استفاده شود نه اتوبوسهای عهد دقیانوس ، من خودم اگر واقعا حمل و نقل عمومی شرایط لازم را داشته باشد ترجیح میدهم از آن استفاده کنم ضمن اینکه باید بحث اقتصادی حمل و نقل عمومی هم مورد توجه قرار بگیرد .
  • حمید A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    3 5
    همون سهمیه بندی بصورت کارتی خوب بود و بیش از اون به صورت آزاد حساب بشه.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 0
    تعرفه گمرکی واردات ماشین رو بردارن تا مصرف بنزین بیاد پایین. بعدش همین ترکیه که شما مثال زدین هیچ قسمتیش نیس که اتوبوس یا مترو نداشته باشه. الان همین تهران همه جاش وسیله نقلیه عمومی نداره. چه برسه به بقیه شهرها
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    4 0
    واردات خودروها بدون هیچ عوارضی ازاد بشه و سالیانه حتی از خودروهای ساخت داخل و خارجی براساس میزان مصرف بنزین مالیات گرفته بشه حتی از نیسان ابیها که بالای بیست لیتر بنزین مصرف میکنن بعنوان مثال از خودرویی که میزان مصرفش شش لیتر است سالانه سه میلیون تومان مالیات ویا هشت لیتر چهار میلیون تومان مالیات گرفته شود و از میزان مصرف ده لیتر به بالا تصاعدی سالیانه مالیات گرفته شود
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    5 1
    کتاب بخونن درست میشه...
  • ایت RO ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    2 2
    برا مهار بنزین دولت باید زیر ساخت های خودشو محکم کنه.اگه مترو و صنعت حمل نقل شهری بین شهر درست باشه که من شهروند احتیاج به خودرو نداشته باشم. و برا جابه جای خودم احتیاج به وسیله نقلیه نداشته باشم بنزین دیگه کسی مصرف نمیکنه.ولی کو گوش شنوا کو اقدام
  • احمدی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    9 0
    کافی است ما هم مثل اکثر کشورها به سمت تولید خودروهایی برویم که یک سوم خودروهای فعلی سوخت مصرف می کنند همین حالا صدها خودروی پیکان دهه پنجاهی وپژوی از رده خارج شده در سطح کشور مشغول مسافر کشی هستند معلومه که مصرف سوخت بالا می رود .
  • میلاد حمیدی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    2 8
    باید از مسافرت های بیجا و استفاده بیش از حد از خودروی شخصی جلوگیری شود این کار هم با قانون گذاری هم با فرهنگ سازی به طور موازی ممکن است. قانون گذاری باید به نحوی صورت پذیرد که استفاده از خودرو برای هر شماره خودرو روزها و ساعت های محدودی در هفته باشد و خارج از آن جریمه های بسیار سنگین در نظر گرفته شود. باید از مهاجرت به شهرهای بزرگ و بخصوص تهران جلوگیری شود. از هجوم شهرستانی ها جلوگیری شود احساسی برخورد نشود و قاطع برخورد شود. اما راهکار آن گران کردن بنزین نیست.
  • بی نام DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 2
    سلام بنظر بنده فقط ایرانخودرو و سایپا دو غول بنزین خور و ماشینهای غیراستاندارد از چرخه خارج بشن و دولت تسهیلات ارزان برای ورود اولیه خودروهای هیبریدی و برقی بده و کم کم تکنولوزی این خودروها هم بومی میشود اینبار با ارزش افزوده ای که از صرفه جویی بنزین پدید میاد خیلی کارها میشه کرد
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    11 2
    بايد بنزين به قيمت جهانى عرضه شود و همزمان واردات خودرو با تعرفه صفر درصد محاسبه شود تا خودرو هاى هيبريدى، برقى و كم مصرف جايگزين خودروهاى پر مصرف و بى كيفيت داخلى و چينى شوند.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    3 6
    واقعی سازی قیمت های انرژی بذارین با واقعیت زندگی روبرو شیم
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 0
    خودرو با کیفیت وکم مصرف و بنزین با کیفیت .
  • مرتضی A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 2
    سلام یک کار خیلی مفید اینه این همه کارمند که تو شهرستانا میفرستن خارج شهر کارکنن برگردونن داخل شهر قشنگ مصرف کارمندا نصف میشه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 1
    از قاچاق بنزین جلوگیری‌ کرد
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 0
    قیمت غیر واقعی همیشه باعث فساد بوده و خواهد بود. سیستم قیمت گذاری دولتی هیچ وقت جواب نمیدهد و فقط باعث رانت و قاچاق و ... میشه.
  • محمد A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    8 0
    اگر دولت خطوط راه آهن سريعالسير را بين شهرهاى بزرگ راه اندازى نمايد و از طرح هاى مترو شهرى حمايت بيشترى كند ،مردم كمتر بسمت خودرو شخصا مى روند، از طرفي توليد كنندگان وطنى كه توان توليد خودروهاى باكيفيت و كم مصرف ندارند و فقط بدنبال خودروهاى از رده خارج هستند. دولت مى تواند با اجازه ورود خودروهاى برقى و هيبريد با تعرفه صفر درصد به كاهش مصرف بنزين كمك كند . حتى اگر اتوبوس هاى شهرى و بين شهرى پيشرفته برقى و يا هيبريد بتعداد زياد وارد كند ، مصرف خيلى كمتر خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    10 1
    کمک به واردات خودروهای با کیفیت خارجی ،با پایین آوردن تعرفه مالیاتی و استفاده از آنها به جای خودروهای بی کیفیت داخلی،کمک به توسعه ناوگان حمل نقل عمومی و بعد از انجام این موارد میتوان به گزینه گران کردن بنزین فکر کرد،مگر نه بنزین لیتری 10هزارتومن هم که بشه مردم استفاده میکنن.
  • عماد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 1
    در شهرهاى تهران اصفهان تبريز شيراز و مشهدوكرج قيمت چندين برابر شود
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    اول حمل و نقل عمومی را خیلی خوب توسعه دهید بعد قیمت بنزین را واقعی کنید حتی مالیات هم بگیرید
  • بی نام US ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    سیل خبرهای مرتبط با بنزین در این چند روز صرفا جهت آماده نمودن اذهان عمومی برای گرانی آن است. نظر مردم چندان مهم نیست. اما تعجب می کنم، ما ملت مظلوم که آماده سازی ذهنی نیاز نداریم، دلار 5 برابر شد، مثل بره نشستیم و تماشا کردیم.
  • بنیامین A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    بی شک یکی از مهمترین اقدامات برای مقابله با آلودگی هوا ایجاد قوانینی محکم و الزام آور برای طراحی خودرو در جهت کاهش تولید الایندس. منتها نکته ای که درمورد مصرف بنزین بسیار حائز اهمتیه اینه که تقریبا همه ی مردم مسافرکش هستند. و چاره ای هم جز این کار برای بالانس دخل و خرج ندارن.بنابراین گرون کردن بنزین تنها در صورتی برای مردم نقش مثبتی داره که بخشی از یارانه بنزین به عنوان یارانه به حساب کسانی ریخته بشه که مجبورن برای متعادل کردن دخل و خرج مسافر کشی کنن و به نظرم قشر دانشجو مسافرکش ترین قشر جامعس. طبق امار سرانه بنزین یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان میشه که اگر قرار باشه حذف بشه و یک سوم این مبلغ هم ماهانه ب حساب مسافر کش ها واریز بشه کاملا منطقی و قابل قبوله هم مشکل ترافیک حل میشه هم بنزین هم الوگی
  • باران IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    آینا می خوان بنزین رو گرون کنن، دارن جو سازی میکنم که آمادگی پیدا کنیم، الکی میگن نظر شما چیه خودشون تصمیمشون رو از قبل گرفتن
  • مصطفی EU ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    خودروی هیبریدی، به همبن راحتی ، البته ما متخصص مشکل کردن مساىل پیچیده ایم
  • آرش IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    دلایل آن بدون درنظر گرفتن اولویت ها عبارت است از: ضعیف بودن و گران بودن سیستم حمل و نقل عمومی در ایران ارزان بودن قیمت بنزین پرمصرف بودن خودروها در ایران پایین بودن فرهنگ عمومی مجاز بودن مسافرکشی توسط خودروهای غیرتاکسی
  • علم EU ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    فکر کنم هیچکس تو خط قاچاق نیست هفتاد در صد گازوئیل وبنزین بخاطر سود فراوان قاچاق میشه اخه اگه چیزی ارزان است باید برای ایرانیها باشه نه برای کشورهای اطراف
  • رضا فخاری A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    با سلام اولا نفرموده اید تعداد خودرو در کشورهای ترکیه وفرانسه نسبت به ایران چقدر است .ونکته کلیدی که خیلی مهمه اینکه ایا خودروهای تولیدی این دو کسور هم مثل ایران از لحاظ کیفی هستند؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    1 0
    باید زیر ساخت ها درست شود از قبیل ۱ قطارهای بین شهری با سرعت بالا و مترو در داخل شهرها ۲ ساخت و یا واردات اتوموبیل با استاندارد روز دنیا ۳ استفاده از قطار برای حمل و نقل بار ۴ تجهیز ناوگان های عمومی با آخرین استاندارد دنیا ۵ واگذاری اختیارات دولتی و وزارتی به استاندار آن و ریس ادارات استانی برای کاهش سفر به پایتخت ۶ افزایش پروازهای خارجی از چندین فرودگاه استانی ۷ تشویق و ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه یا موتور برقی ۸ پس از انجام مراحل فوق فروش بنزین به قیمت فوب خلیج فارس
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    توسعه حمل و نقل عمومی علی الخصوص مترو پر سرعت
  • سعید A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    2 0
    سلام کاری نداره مگه نمیگید ترکیه با ۸۱میلیون جمعیت ۸میلیون لیتر مصرف داره برید ببینید اونا دارند چیکار میکنند ازشون بپرسید حتما چیزای خیلی مفیدی به شما میگند که ما هم مصرفمون کم بشه برید از ترکیه ایها بپرسید
  • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    2 0
    چرا دولت مخالفتی با قاچاق بنزین نداره؟ روزانه 100 میلیارد تومن سوخت قاچاق میشه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    باید دید چه اشخاصی از این بازار اشفته و قاچاق سود میبرن
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    وجود مسافر بر های شخصی یکی از دلایل است دوم ناقص بودن شبکه حمل ونقل عمومی سوم ارزان بودن بنزین و نا متناسب بودن نرخ آن با در آمد ها چهارم فرسوده بودن اتومبیلها پنجم گران بودن اتومبیل بخاطر سود گمرکی زیاد که باعث میشود یک اتو مبیل تا ۵ برابر عمر مفیدش کارکند.
  • عباس A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    به نظر من سهمیه بندی بشه و ماشینای تولید داخل سهمیشون کمتر باشه چون کمتر استفاده بشه بهتره مرگ و میر هم کم میشه
  • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    مردم ایران به اندازه مردم کشورهای پولدار مسافرت می روند مسافرت شده نشانه شخصیت و پز دادن. یکی باید به مردم بفهماند راه افتادن تو جاده و کنار پارک و پیاده رو خوابیدن کلاس نداره
  • بی نام RO ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    2 0
    دزدي کمتر و توسعه مترو و راه اهن
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    بدون شک بهترین راه حل، گرانتر کردن قیمت خودروست، تا هر یک ماه پنجاه هزار تا خودرو را با منت پیشفروش کنیم
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    3 1
    لیتری 1دلار هم بشود باز هم خودروهای تک سرنشین و ترافیک های خیابان گردی و ماشین های مستهلک و داغون و ویراج های شبانه در کلان شهرها تمام نمیشود با گران کردن مشکلی حل نمیشود فقط نوسازی و بهینه سازی حمل و نقل شهری و بین شهری و افزایش ان در ساعات شبانه روزی و اجرای قوانین بازدارنده تک سرنشینی در طول روز و ساعات پیک ترافیک
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    2 1
    چرا جریمه بی عرضگی مسئولین باید از جیب ملت پرداخته بشه؟؟؟؟مثلا تو شهر اصفهان بعداز 40 سال یک خط مترو راه افتاده بیان ببینید چقدر اثر مثبت داشته خوب اگر مثل کشورهای دیگه که 100ساله مترو دارن ما هم داشتیم دیگه کسی از ماشین شخصی استفاده نمیکرد پس لطفا آدرسو عوضی ندین
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    4 1
    اگرغیرط دارید جلوقاچاق رابگیرید
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    5 0
    با ارزان کردن دلار، قاچاق سوخت از رونق می افتد. بهترین کار ارزان کردن دلار است.
  • مهدی A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    3 1
    بالا بردن تعرفه گمرکی خودروهای هیبریدی حمایت و اعطای سوبسید به کارخانه‌های داخلی برای تولید خودروهای با تکنولوژیه ۳۰ سال پیش بهترین راه حل برای کاهش مصرف سوخت میباشد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    2 0
    1 آزاد کردن ورود ماشین های کم مصرف و جایگزینی ماشین های عهد چکش که با موتور 1800 سی سی اندازه موتور 8000 سی سی مصرف می کنند. 2 افزایش قیمت بنزین. اینطوری هم مصرف میتونه تا چند برابر کمتر بشه که نتیجه اون صرفه جویی مصرف بنزین و کاهش آلودگی هواست. هم به مصرف کننده فشار نمیاد. و هم ایرانیا مثل بقیه مردم دنیا ماشین های با کیفیت تر، ایمن تر و استاندارد سوار میشن.
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    3 7
    افزایش قیمت بنزین. والسلام.
  • امیر امیر A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    2 6
    ماشین های برقی یا هیبرید و افزایش قیمت بنزین
  • اژدر IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    2 7
    بنزین بادونرخ عرضه بشه ...سھمیھ ای غیر ازخودروھاى خارجی 5000تومان و آزاد 10000تومان...خلاص