باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون، ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت در لوازم خانگی رخ داده است.

مهدی طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی، درباره افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون، ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت در لوازم خانگی رخ داده است.

وی در پاسخ به این سوال که از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده مجوزی برای این افزایش قیمت صادر شده یا خیر افزود: سازمان حمایت نمی‌تواند دستوری بدهد چرا که این سازمان بیشتر جنبه نظارت و بررسی را عهده دار است.

طحان پور، با اشاره به اینکه هم اکنون مواد اولیه بین ۵۰ تا ۱۲۰ درصد گران شده است اظهار کرد: تولیدکنندگان، مواد اولیه با نرخ ۴۲۰۰ تومان را دریافت نکرده اند و مجبورند مواد اولیه را از بازار آزاد بخرند بنابراین ناگزیر به افزایش قیمت آن هستند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی، با اشاره به اینکه سازمان حمایت ، حمایتی برای تولیدکننده نداشته که بخواهد ورود کند افزود: این سازمان فقط حکم نظارت را دارد و نمی‌تواند ورود داشته باشد، این درحالی است که با نوسانات نرخ ارز و گرانی مواد اولیه هیچ یک از لوازم خانگی نمی‌تواند قیمت ثابت داشته باشد.

فروشگاه لوازم خانگی

طحان پور، در پایان با اشاره به اینکه زمانی برای افزایش قیمت لوازم خانگی وجود دارد یا خیر گفت: زمان خاصی برای این افزایش قیمت وجود ندارد چرا که هر زمان مواد اولیه گران شود به همان نسبت قیمت تمام شده هم گران خواهد شد.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =