بیشترین عامل حوادث کار ،سقوط از ارتفاع است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت : سقوط از ارتفاع و لغزیدن در کارگاه‌ها با 40 درصد بیشترین عامل حوادث ناشی از کار در سال 96 بود

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی تعاون کار ورفاه اجتماعی استان  ،  سید حفیظ الله فاضلی افزودبا بیان اینکه حوادث ناشی از کارسقوط در 6 ماهه اول سال جاری افزایش یافته است، افزود: همین عامل در مدت مشابه سال گذشته 38 درصد از عوامل حادثه ساز را به خود اختصاص داده بود.

 وی با اشاره به سایر علت های حوادث ناشی از کار گفت: گیر کردن بین دستگاه و ماشین آلات، سوختگی و برق گرفتی، برخورد ماشین آلات و... از جمله دیگر عوامل حوادث کار در کارگاه ها هستند.

وی با اشاره به چرایی علت وقوع حوادث اضافه کرد: نظارت نکردن کارفرمایان بر کارگاه ها و رعایت نشدن اصول ایمنی توسط کارگران با 40 درصد، بی احتیاطی کارگران با 30 درصد و شرایط نا ایمن کارگاهی با 30 درصد به ترتیب مهمترین علت های وقوع حوادث کار بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: به شکل مستمر از کارگاه های مشمول قانون کار توسط بازرسان کاراین اداره کل بازدید و بازرسی می شود و اگر اصول و مقررات ایمنی کار در آنها رعایت نشده باشد با اخطار به کارفرما برای رفع نواقص ایمنی اقدام خواهد شد.

ایشان افزود: در نیم سال دوم سال جاری مقرر شده است برای 90 نفر مسئول ایمنی در کارگاه های مشمول ماده 93 قانون کار(کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار) گواهی صلاحیت ایمنی صادر شود.

سید حفیظ الله فاضلی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =