اوضاع روحی من در چند سال گذشته مساعد نبود و هربار که حالم بهتر می‌شد اتفاقی روی می‌داد که دوباره انگیزه‌هایم را از دست بدهم. یک حال خیلی خوبی پیدا کردم قبل از انتخابات 22 خرداد 88 که متأسفانه آن حال هم از دست رفت و به افسردگی تبدیل شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد اصفهانی خواننده و میثم مروستی سولیست و سرپرست ارکستر عصر دوشنبه 12 مرداد در یک نشست مطبوعاتی به تشریح جزئیات برگزاری کنسرت مشترک خود و آلبومی که قرار است در آینده‌ای نزدیک منتشر شود، پرداختند.

اصفهانی درباره کنسرت آتی خود که 13 و 14 مرداد ماه در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود، گفت: «در کنسرت امسال که بعداز چهار سال برگزار می‌شود، 14 قطعه با ارکستر بزرگ زهی اجرا می‌شود. همچنین در این کنسرت یک قطعه از سامی یوسف که در وصف حضرت محمد(ص) گنجانده شده که به زبان انگلیسی خوانده می‌شود.

اصفهانی با اشاره به اینکه امسال بعد از چهار سال دوری از انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت در تهران دوباره کنسرت خواهد داشت، گفت: «قطعات این کنسرت از آلبوم‌های قدیمی‌ام انتخاب شده است. این قطعات به دلیل نوستالژی و تغییر در ارکستراسیون و سازبندی می‌تواند ارتباط حسی خوبی با مخاطب برقرار کند. در این کنسرت 40 نفر نوازنده حضور دارند و تکنوازی ویلن بر عهده میثم مروستی است.»

این خواننده موسیقی ایرانی و پاپ با انتقاد از ممنوعیت نمایش ساز در تلویزیون گفت: «برای من هنوز روشن نشده چطور موسیقی حلال است ولی نشان دادن آنچه این موسیقی را به وجود می‌آورد، ممنون و حرام است.»

او تأکید کرد: «مسؤولان ما باید قوانین خود را با پیشرفت و تغییر زمان اصلاح کنند و ببیند موسیقی دنیا در چه وضعیتی قرار دارد. سپس بررسی کنند اینکه تأثیرات کدام یک بیشتر است؛ نشان دادن ساز یا نشان ندادن آن.»

اصفهانی دلیل دوری چهارساله‌اش را از عرصه عمومی موسیقی، افسردگی و بی‌انگیزگی‌اش دانست و گفت: «هرکسی حضور خود را یک گونه تجربه می‌کند. برای من همین که مردم آثارم را گوش بدهند یعنی اینکه در جریان موسیقی هستم. اوضاع روحی من در چند سال گذشته مساعد نبود و هربار که حالم بهتر می‌شد اتفاقی روی می‌داد که دوباره انگیزه‌هایم را از دست بدهم. یک حال خیلی خوبی پیدا کردم قبل از انتخابات 22 خرداد 88 که متأسفانه آن حال هم از دست رفت و به افسردگی تبدیل شد.»

محمد اصفهانی در پاسخ به این پرسش که با اوضاع روحی نامساعد و انتقادهایش به صدا و سیما چطور همچنان با این سازمان همکاری دارد و ترانه تیتراژ سریال «زیر هشت» را خوانده است، گفت: «کارهای پروژه‌ای با آلبوم متفاوت است. این کارها به شما پیشنهاد می‌شود و اگر شما قبول نکنید، فرد دیگری آن را اجرا خواهد کرد. اما در مورد آلبوم و کنسرت، من خودم دنبال کار می‌روم و ترانه، آهنگ و تنظیم آن را انتخاب می‌کنم و یک پروژه‌ بزرگ است.»

او درباره آلبوم جدیدی که به تعبیر خودش در «دره میکس» قرار دارد، گفت: «فعلا در مرحله‌ مبهمی از این آلبوم هستیم. آوازهای آن خوانده شده و قطعات آن نیز ضبط شده است و در حال میکس این قطعات هستیم تا قطعات یک‌دست شوند و این مراحل کمی طولانی می‌شود. در این آلبوم 15 نفر از نوازنده‌های معروف ترکیه حضور دارند و این تجربه جدیدی در حوزه موسیقی به شمار می‌رود.»

در پایان نشست مسؤول روابط‌ عمومی کنسرت محمد اصفهانی درباره میزان فروش بلیت‌های این کنسرت گفت: «تمام بلیت‌های اینترنتی و فروش مرکزی این کنسرت به فروش رفته و تقریبا دیگر بلیتی برای فروش نیست و اگر استقبال به حد قابل قبولی باشد، ممکن است سانس 18 تا 21 روز پنج‌شنبه را نیز باز کنیم و بلیت بفروشیم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ندا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۲
    2 0
    درک تون میکنیم آقای اصفهانی
  • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۲
    1 0
    جالب بود به امید احیای موسیقی توسط مردانی چون او
  • علی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۲
    0 1
    حالا دلیل افسرگی ایشان بعد از انتخابات چه بوده؟ با کدام طرفی بوده اند؟
  • جابر كاظمي IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۲
    2 0
    استاد اصفهاني بي صبرانه منتظر آلبوم جديد شما هستم.
  • مهران IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۲
    2 1
    حس خیلی عجیبی نداری آقای دکتر . خیلی ها مثل شما هستند.
  • بدون نام IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۳
    2 0
    در پاسخ به اون دوستی که پرسیدن آقای اصفهانی در انتخابات با کدوم طرف بودن: دوست گرامی! به وبسایت رسمی ایشان مراجعه کنید و پیام مربوط به انتخاباتش رو مشاهده کنید، اون وقت خواهید فهمید!
  • مهدی ح IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
    1 0
    بخوان تا انسانها با صدای ملکوتی تو دوباره وجود خدا را لمس کنند
  • عباس IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
    2 1
    دکتر تو این مملکت نمیشه درست کار کرد. ول کن برو لس آنجلس هم روحیت شاد میشه و هم میترکونی!!!!