ایرنا نوشت: بعد از ابراز نگرانی وزیر امور خارجه انگلیس نسبت به سرنوشت یک تبعه دستگیر شده این کشور در امارات که به عنوان دانشجو در خصوص مسایل امنیتی این کشور مشغول جمع آوری اطلاعات بود، ابوظبی به طور رسمی اعلام کرد که این فرد جاسوس است.

'انور قرقاش' وزیر مشاور در امور خارجه امارات در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت : موضوع 'متیو هجز' جاسوس انگلیس در طی پنج ماه گذشته به طور گسترده مورد بحث بوده است.

متیو هجز

قرقاش افزود : انتظار داشتیم متحدین ما به جای افشاگری غیر معمول موضوع را از کانال های مشترک پیگیری می کردند ضمن اینکه این موضوع باید مسیر قانونی خود را در دستگاه های مربوطه طی کند.

هجز دانشجوی دکترای دانشگاه دورهام انگلیس 5 می (15 اردیبهشت ) در فرودگاه دبی بازداشت شد. مقامات انلگیسی می گویند او مشغول تحقیقات درباره سیاست خارجی امارات و امنیت داخلی این کشور پس از قیام های مردمی در برخی کشورهای عربی بوده است.

روزنامه گاردین دیروز ( جمعه ) در گزارشی نوشت: هجز پس ‌از آن بازداشت شد که یک تبعه امارات به مقام‌های این کشور گزارش داد او سؤالات حساسی را د باره وزارت خانه‌های این کشور پرسیده و در تلاش بوده است تا به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دست پیدا کند.

این نشریه انگلیسی افزود: رسانه‌های اماراتی می‌گویند هجز به اتهام‌های وارد شده اعتراف کرده و پرونده او به دادگاه امنیتی امارات ارجاع شده است.

گاردین نوشت : دادستانی امارات به این باور رسیده که او در تلاش بوده تا اطلاعات جمع‌آوری‌شده را به یک دولت دیگر، احتمالاً قطر که امارات با آن اختلاف دارد، ارائه دهد

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس دیروز ، جمعه ، با انتشار توئیتی ، نوشت: به‌ شدت نگران وضعیت «هجز» در امارات هستیم. دراین‌باره تاکنون دو بار با وزیر امور خارجه امارات رایزنی کرده و ضرورت ارائه خدمات کنسولی و برخورد انسانی و عادلانه را مورد تأکید قرار داده‌ام.

هم‌زمان دانشگاه دورهام سفر تحقیقاتی دانشجویان به امارات را تا مشخص شدن پرونده هجز منع کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =