باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: روزنامه واشنگتن‌پست با انتشار کاریکاتوری به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره ارجح بودن روابط اقتصادی واشنگتن و ریاض بر موضوع ناپدید شدن روزنامه‌نگار عربستانی واکنش نشان داد.

روزنامه واشنگتن‌پست با انتشار کاریکاتوری انتقادی از رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در قبال عربستان سعودی و واکنش وی به ناپدید شدن یا قتل احتمالی جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، در کنسولگری عربستان در استانبول نوشت: ترامپ در سخنرانی انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود «من با عربستان سعودی همراهم و آنها را دوست دارم. آنها از من آپارتمان می‌خرند. آنها ۴۰ و ۵۰ میلیون دلار هزینه می‌کنند. آیا باید از آنها بدم بیاید؟ خیر من آن‌ها را بسیار دوست دارم».

کاریکاتور واشنگتن پست درباره ترامپ پولکی

به نوشته این روزنامه آمریکایی، تضاد منافع دیگری در درون خانواده ترامپ دیده می‌شود و آن هم ارتباط صمیمی جرد کوشنر، داماد ترامپ، با ولیعهد سعودی است.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ چند روز پس اعلام کرده بود که عربستان خریدار عمده تسلیحات ساخت آمریکاست و او نمی‌تواند به سبب ناپدید شدن یک روزنامه‌نگار در روابط واشنگتن و ریاض تجدید نظر کند!

خاشقجی که ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست بود، از روز دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است. بنا بر اعلام پلیس ترکیه، او در ساختمان این کنسولگری به قتل رسیده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    2 0
    اینجوریه. با تفکر بنگاه داری نمی شه مملکت داری کرد.