سید عباس صالحی گفت : " عده ای در پی آنند که با پر کردن پازل علائم ظهور، تکلیف ظهور را یقینی و قطعی کنند. "

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس صالحی در مطلب جدید وبلاگ خود به موضوع ادعاهای جعلی درباره ظهور امام زمان پرداخته است.

صالحی درباره وقت گذاری برای ظهور نوشته است : " به نظر می‌رسد پاره‌ای از این دیدگاه‌ها، در باوری دیگر قرار دارد. و آن باور و ایمان به «ظهور نزدیک امام زمان (عج)» است. آنان، در پی آنند که با پر کردن پازل علائم ظهور، تکلیف ظهور را یقینی و قطعی کنند! تعیین کنندگان این مسیر، گاه به تعیین سال و موعد خاص می‌پردازند و گاه دوره‌ای قریب و نزدیک را تعریف و تبیین می‌کنند.

در چند ساله اخیر موارد متعددی رخ داده‌اند. از جمله در کتابی با عنوان «ظهور الامام المهدی عام 2015 میلادیه نبوءه قرآنیه» جابر بلوشی (نویسنده آن) تلاش می‌کند که با حساب جمله و اعداد از قرآن و شواهد حدیثی، سال ظهور امام مهدی (عج) را در سال 2015 میلادی بداند. این کتاب، در عرب زبانان پژواک‌هایی یافت و حاصل آن، طعن و توهین‌هایی بود که باورهای شیعی مهدوی دریافت و هنوز ادامه دارد ... هم چنین در سال 1381 شمسی چونان دعاوی در سطح کشور راه یافت و در سخنان پاره‌ای از خطیبان و نیز تحرکات برخی از تشکل‌ها و ....... نمادی بارز یافت. "

وی درباره آسیب های وقت‌گذاری برای ظهور عنوان کرده است : " گرچه ممکن است تعیین وقت ظهور شور و التهاب‌های اولیه را ایجاد کند و شوق و اشتیاق‌هایی را بیافریند، اما پس از مدتی به یأس و انفعال می‌انجامد. چه این که با تأخیر ظهور از سال و یا دوره زمانی، شور و اشتیاق‌های برافروخته، به خاکستری سرد و خمود منتهی خواهد شد. با تأخیر ظهور از سال و یا دوره پیش‌بینی شده، تردیدهایی در اصل باور به مهدویت ایجاد می‌کند و برای منکران باورهای دینی مستمسک‌های جدید تولید می‌کند. "

صالحی در ادامه افزوده است : " تطبیق‌های مشکوک از نشانه‌های ظهور موجب تردید در باورهای مهدوی می‌شود. چه این که با این تطبیق‌های حدسی و گمانی، اصل مدعای مهدویت نیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. با آن که باور به منجی، یک باور مشترک بین الادیانی و المذاهب است؛ اما امروز باور به مهدویت شیعی، مورد تهاجمات جدی است (از سوی وهابیان تندرو و غیر ایشان) از این رو، نباید با طرح موضوعات و مسائل مشکوک، فرصت‌های جدید تبلیغاتی برای ایشان آفرید. طرح مکرر و پیوسته مساله بداء [که خداوند می‌خواسته است حضرت ظاهر شود اما در اراده خدا تغییر ایجاد شده است] می‌تواند این دیدگاه کلامی شیعه را نیز موهون و غیر موجه جلوه دهد. "

متن کامل مطلب وی " صیانت باور مهدوی از سیاست‌بازی " را بخوانید.

کد خبر 81473

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۳
    0 0
    فقط خداوند همه چیز را بهتر میداند.هیچکس نمیداند.
  • بدون نام PL ۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۴
    0 0
    ونریه قریبا تاکتیک منتظران است اما باید از مصداق گزاری خودداری کرد ولی باید همیشه آماده بود