فینالیست شدن پرسپولیس و حسرتی دوچندان برای استقلال

پرسپولیس در حالی به فینال آسیا رسید که استقلال هم چند سال پیش در آستانه این اتفاق مهم قرار داشت.

عرفان حاج‌بابایی: پرسپولیس سه شنبه شب توانست با ارائه یک نمایش شجاعانه و دلچسب و با کسب نتیجه مساوی مقابل تیم قدرتمند السد قطر، به عنوان نماینده غرب آسیا راهی دیدار پایانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شود.

آخرین بار همین سال پیش بود که پرسپولیس توانست راهی نیمه نهایی آسیا شود اما آنجا از حضور در فینال بازماند و پیش از آن هم استقلال بود که در سال 2013 طعم صعود به نیمه نهایی را چشیده بود اما دستش از فینال رقابت ها کوتاه مانده بود.

با این حال به نظر می آید تغییر قوانین رقابت های لیگ قهرمانان آسیا طی سال های اخیر، در این که نماینده ای از ایران راهی فینال این مسابقات شود بی تاثیر نبوده.

در سال 2013 استقلال که به عنوان قهرمان ایران پا به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گذاشت، ستاره های بسیاری مثل سید مهدی رحمتی،پژمان منتظری، امیرحسین صادقی،جواد نکونام،آندرانیک تیموریان،مجتبی جباری و فرهاد مجیدی را در ترکیب خود داشت و توانست با هدایت امیر قلعه نویی، در مرحله گروهی بالاتر از قدرت های سنتی عربی یعنی الهلال عربستان،العین امارات و الریان قطر قرار گیرد و در مرحله یک هشتم نهایی هم مقتدرانه از سد الشباب امارات بگذرد با این حال پس از مرحله یک هشتم، تیم های آسیایی بدون توجه به منطقه جغرافیایی شان در مقابل هم قرار می گرفتند و دیگر تقسیم بندی شرق و غرب وجود نداشت.

استقلال در یک چهارم به مصاف بوریرام تایلند و در نیمه نهایی به مصاف تیم قدرتمند اف.سی سئول کره جنوبی رفت و در نهایت با شکست 4-2 در مجموع دو بازی رفت و برگشت، از رسیدن به دیدار فینال باز ماند.

شاید اگر 5 سال پیش قانون فعلی این مسابقات جریان داشت و تیم های غرب و شرق تا فینال به هم برخورد نمی کردند، فوتبال ایران می توانست خیلی زودتر از این ها یک نماینده در فینال آسیا داشته باشد تا شانسش را برای قهرمانی بیازماید.

 

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 815156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =