ایسنا نوشت: یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید گفت: قطعا دو وزیر از چهار وزیر پیشنهادی مجلس می‌تواند رای اعتماد بگیرد.

علیرضا رحیمی  اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص و وضعیت فعلی اقتصادی کشور، انتظار می‌رفت که رییس جمهور گزینه‌هایی در سطح وزارت و با سابقه وزارتی در دو وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌کرد تا بتواند موتور سنگین صنعت و راه و شهرسازی را به حرکت درآورده و به سمت مطلوبی برساند.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد وزرای پیشنهادی دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی مسیر سختی پیش رو دارند گرچه وزیر پیشنهادی صمت به دلیل سابقه نمایندگی مجلس توانسته مقداری جو مجلس را تکان داده و به حرکت درآورد منتها فضا بیشتر احساسی و رفاقتی است تا اینکه فضای حرفه‌ای و مدیریتی نسبت به آقای رحمانی وجود داشته باشد.

رحیمی اضافه کرد: آقای اسلامی نیز چهره ناشناخته‌ای برای مجلس به حساب می‌آید که مسیر طولانی در پیش دارد تا اینکه بتواند تا روز شنبه خود را به نمایندگان معرفی کرده و آن‌ها را برای رای قانع کند. این بستگی به هنر او دارد.

این عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به وزیر پیشنهادی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای شریعتمداری گزینه مطلوبی است. علی‌رغم جوسازی‌های سنگین که علیه ایشان مطرح شد، اما گزینه خوبی است و در حقش بی‌انصافی و اجحاف شده است.

وزرای پیشنهادی

جلسه فراکسیون امید با وزرا

همچنین ایلنا نوشت: ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان و عضو فراکسیون امید درباره بررسی سوابق وزرای پیشنهادی از سوی دولت برای وزارت‌خانه‌های کار،‌ اقتصاد،‌ صنعت و راه از سوی دولت در فراکسیون امید گفت: برای هر وزیر پیشنهادی از سوی دولت در فراکسیون امید یک کمیته در نظر گرفته شد و سوابق هر وزیر هم در آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچین قرار شد صبح روز شنبه با وزرای پیشنهادی در فراکسیون امید جلساتی را قبل از شروع صحن برای رأی اعتماد داشته باشیم، بعد از این جلسه روسای کمیته‌ها نتایج را در فراکسیون ارائه می‌دهند و ما بر اساس این نتایج رأی‌گیری خواهیم کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره گله برخی از اعضای فراکسیون امید مبنی بر اینکه برای انتخاب وزرا مشورتی با آن‌ها نشده است، گفت: نمایندگان گله‌مند هستند که چرا با آن‌ها برای انتخاب وزرا مشورتی صورتی نگرفته است؛ باید عنوان کرد اگر بنا بود رئیس‌جمهور این کار را از طریق تک تک نمایندگان انجام دهد باتوجه به اینکه تعداد نمایندگان زیاد است، کار بسیار سخت می‌شد.

وی ادامه داد: این گلایه شاید از سوی نمایندگان فراکسیون مستقلین هم باشد؛‌ به هر حال رئیس‌جمهور برای انتخاب افراد با تعدادی از نمایندگان مشورت می‌کند و رایزنی‌ها هم شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی گفت: آقای واعظی توضیح داد که گزینه‌های زیادی مطرح بوده و افرادی هم که جدی‌تر از بقیه می‌شدند را نام‌شان را رسانه‌ای می‌کردند تا بازخورد مجلس را نسبت به این افراد ببینند و وقتی مشاهده کردند که بازخورد خوبی ندارند آن افراد را تغییر می‌دادند.

214216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 815277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =