در پی حرکت جریان شدید سیل به سمت نواحی جنوبی پاکستان، مقامات محلی این کشور از مهاجرت 500 هزار نفر از این مناطق خبر دادند.

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مقامات ایالت سند پاکستان اعلام کردند که با نزدیک شدن موج گسترده سیل به مناطق زراعی و حاصل خیز این ایالت، بیش از 500 هزار شهروند پاکستانی را از این مناطق تخلیه کردند.

مقامات محلی هشدار دادند که طی چند روز آینده جریان شدید سیل که از مناطق شمال غربی پاکستان آغاز شده، به مناطق جنوبی می‌رسد و مهم‌ترین زمین‌های کشاورزی این کشور در حوزه رود "ایندوس " را تخریب می‌کند.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که با رسیدن موج سیل به بخش‌های جنوبی پاکستان، شمار افراد سیل زده در این کشور به بیش از 4 میلیون نفر می‌رسد.

"عمران خان " خبرنگار اعزامی الجزیره از شهر جنوبی کراچی گزارش داد که تاکنون 500 هزار نفر از مردم مناطق جنوبی پاکستان شهرهای خود را ترک کرده و به مناطق امن رفتند این در حالی است که گسترش سیل در دیگر ایالات مجاور 250 هزار خانه و چندین هکتار زمین کشاورزی را نابود کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامت اولیه در این نواحی برای مقابله با سیل صورت گرفته، افزود: جریان سیل به سمت جنوب پاکستان در حرکت است و کسی نمی‌داند که آیا این جریان به شهر کراچی برسد یا خیر اما تاکنون چندین هشدار جدی از سوی مقامات این منطقه منتشر شده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد کشته‌های ناشی از سیل شمال پاکستان و اقلیم کشمیر و شمال شرق افغانستان به بیش از 2هزار و 500 نفر رسیده است که یک هزار و 500 نفر آن متعلق به مناطق شمال غربی پاکستان است.

جاری‌شدن سیل که موجب طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی و رانش زمین در روستا‌های شمال غربی و مرکزی و جنوبی شده، بسیاری از محصولات و زمین‌های زراعی را تخریب کرده است. این سیل در ایالت سرحد پاکستان شدیدترین سیلاب در منطقه از سال 1929 بوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =