مدیر کل اداره محیط زیست استان گیلان با اشاره به اختصاص بودجه 2/7 میلیارد تومانی برای احیای تالاب انزلی در سال 89، گفت: بودجه‌ای در حدود 3 میلیارد و نیم برای ساماندهی و تالاب انزلی به حساب محیط زیست واریز شد.

به گزارش فارس:

کامران زلفی‌نژاد ‌ با اشاره به افزایش آلوگی‌های تالاب انزلی گفت: تالاب بین‌المللی انزلی با مساحت بالغ بر 195 تا 200 کیلومتر مربع، بزرگترین تالاب منطقه است و از 11 رودخانه بالادست سرچشمه می‌گیرد، با توجه به عبور این رودخانه‌ها از شهرهای مختلف، آلودگی‌های زیادی وارد تالاب می‌شود.

مدیر محیط زیست استان گیلان در ادامه افزود: بار آلودگی‌ها و مواد آلی تالاب بسیار بالارفته است و رسوب باقی مانده از بالادست باعث شده عمق تالاب کاهش یابد.

وی با اشاره به مصوبه دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان،‌گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان گیلان، توانستیم مصوبه احیا و ساماندهی تالاب انزلی را اخذ کنیم.

زلفی‌نژاد بیان کرد: در طرحی 10 ساله که از طرف استان ارائه شد و با توجه به حمایت‌های ویژه رئیس سازمان محیط زیست و پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم بیش از 90 میلیارد تومان بودجه برای یک دوره 10 ساله در زمینه حل مشکل تالاب پیش‌بینی کنیم.

وی اعلام کرد: طبق برنامه 10 ساله، در هر سال 9 میلیارد تومان برای مشکل تالاب بین‌المللی انزلی هزینه می‌شود تا طی 10 سال آلوگی‌ها برطرف شود.

مدیر کل اداره محیط زیست استان گیلان در ادامه گفت: با توجه به موافقت‌نامه صورت گرفته، قرار است از طرح تملک دارایی اعتباری در این زمینه اختصاص داده شود.

زلفی‌نژاد تصریح کرد: بودجه اختصاص داده شده در زمینه احیا تالاب انزلی از جمله لایروبی، جمع‌آوری فاضللا‌ب‌ها و گیاهانی که باعث کاهش اکسیژن تالاب می‌شوند همچنین باز کردن آبراه‌هایی که بسته شده است، صرف می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول شروع کار در سال 89 ، با توجه به موافقت‌نامه‌ای که بین استاندار گیلان و رئیس سازمان محیط زیست 2/7 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته زلفی‌نژاد این اولین باری است که اعتباری برای احیا و ساماندهی تالاب بین‌المللی انزلی اختصاص داده شده است.

مدیر کل اداره محیط زیست استان گیلان متذکر شد: این موافقت نامه بین اداره کل محیط زیست استان گیلان و معاونت برنامه‌ریزی این استان صورت گرفته و بودجه مورد نظر از اعتبارات خاص ملی است که به استانداری داده می شود.

به گفته زلفی‌نژاد محمدی زاده رئیس سازمان محیط زیست و قهرمانی استاندار گیلان مجری اصلی پروژه 10 ساله احیای تالاب انزلی هستند.

وی تصریح کرد: این 2/7 میلیارد تومان، حداقل اعتبار است و در ماه‌های آینده این بودجه قابل افزایش است.

مدیر کل اداره محیط زیست استان گیلان با اعلام این خبر که اولین تخصیص اعتبار که حدود 47 درصد است را 2 روز پیش دریافت کرده‌ایم، گفت: حدوداً 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای شروع کار در تالاب انزلی دریافت کرده‌‌ایم.

وی با بیان این‌که بودجه مورد نظر به حساب محیط زیست واریز شده است، گفت: ظرف چند روز آینده لایروبی تالاب انزلی آغاز می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 82047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =