ایران نوشت: عامل جنایت در قهوه خانه که 7 سال در آلمان و ترکیه زندگی مخفیانه ای داشت سرانجام از سوی پلیس بین الملل دستگیر و به ایران منتقل شد. شامگاه 15 آبان سال 90 مأموران کلانتری 158 کیانشهر مرگ پسر 25 ساله‌ای را در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس کشیک قتل اعلام کردند.

بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که ضربات متعدد جسم نوک تیز مانند چاقو به سینه و شکم باعث مرگ پسر جوان شده است. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با حضور در قهوه خانه محل درگیری در منطقه فدائیان اسلام اطلاع پیدا کردند که مقتول طی درگیری با یکی از دوستانش به نام «مراد» به قتل رسیده و متهم نیز متواری شده است.

در ادامه مشخص شد که مراد از مجرمان سابقه دار اداره آگاهی است و به خاطر شرارت و قدرتنمایی با سلاح سرد بازداشت و محکوم به پرداخت دیه شده بود. کارآگاهان جنایی به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران بلافاصله راهی محل زندگی مراد در فلکه دوم دولت آباد شدند.

پدر متهم در تحقیقات به کارآگاهان گفت: دوستان پسرم تلفن زدند و گفتند او دوباره درگیری ایجاد کرده است. به بیمارستان رفتم اما او را پیدا نکردم؛ در بیمارستان بود که متوجه شدم یکی از دوستانش را با چاقو زده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده و در شرایطی که اعضای خانواده قاتل مدعی بودند هیچ اطلاعی از مخفیگاه مراد ندارند، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که وی به‌صورت غیرقانونی و از طریق مرزهای غربی از کشور خارج شده است. بدین ترتیب مشخصات وی برای شناسایی و دستگیری در اختیار پلیس بین‌الملل قرار گرفت.بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه 25 مهر امسال به پلیس بین‌الملل ایران اطلاع داده شد که شخصی به نام «سهیل کریمیان» به اتهام اقامت غیرقانونی در کشور ترکیه دستگیر شده است.

با هماهنگی‌های لازم سهیل در اختیار پلیس بین‌الملل ایران قرار گرفت و از طریق پایانه مرزی شهرستان ماکو به داخل کشور منتقل شد. در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که سهیل کریمیان یک هویت دروغین است وهویت اصلی متهم مراد است، همان مردی که سال 90 به اتهام قتل متواری شده بود.

متهم جوان برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان جنایی قرار گرفت و به قتل اعتراف کرد. وی گفت: شب حادثه هر دو نفرمان مست بودیم؛ با مقتول مشاجره لفظی پیدا کردم. چون حالت طبیعی نداشتم، با ضربات متعدد چاقو مقتول را از ناحیه شکم و سینه مجروح کردم. پس از جنایت مدتی را در خانه دوستانم مخفی بودم تا اینکه پس از تهیه مقداری پول، از طریق مرزهای غربی کشور و به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شدم.

مدت 5 سال به‌صورت غیرقانونی در کشور آلمان و داخل کمپ مهاجرین زندگی می‌کردم که به علت درگیری مجبور شدم تا این کشور را نیز ترک کرده و به ترکیه بروم. همچنان در کشور ترکیه نیز با هویت سهیل کریمیان زندگی می‌کردم تا اینکه به علت اقامت غیرقانونی دستگیر و به پلیس ایران تحویل داده شدم.

در نهایت با شناسایی هویت واقعی‌ام توسط پلیس ایران، آنها متوجه شدند که به اتهام قتل تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار دارم».سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با صدور قرار قانونی بازداشت موقت از سوی بازپرس سجاد منافی آذر از شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل عمد پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 821284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    0 0
    طرف سابقه شرارت و درگیری داشته که با هر بار درگیری ریشه یابی میشده و ازاد میشده و با اعتماد به نفس بیشتری درگیری میکرده تا ادم کشته