باشگاه‌ها به این مسئله معترض هستند که چرا تیم ملی، بازیکنانشان را در فاصله 48 ساعت مانده به لیگ برتر در اختیارشان نمی‌گذارد.

عقربه‌های ساعت که به 12 ظهر فردا برسند، دقیقا راس ساعتی که می‌گویند خورشید در عمودی‌ترین زاویه نسبت به زمین قرار می‌گیرد، اردوی جنجالی تیم ملی فوتبال ایران شروع می‌شود؛ اردویی که با اعتراض تیم‌های مدعی لیگ برتر همراه بوده است.

هنوز یک ماه از اردوی اتریش تیم ملی نگذشته که حاشیه‌ها، دوباره تیم ملی را احاطه کرده‌اند. افشین قطبی که پیش از شروع لیگ برتر بازیکنان را به اردویی بلند مدت برد و صدای باشگاه‌ها را درآورد، حالا دوباره مقابل مسئولان تیم‌هایی قرار گرفته که چند بازیکن در تیم ملی دارند.

سرمربی تیم ملی از بازیکنانی که به اردوی تیم ملی دعوت کرده، خواسته که تا قبل از ساعت 12 ظهر یکشنبه خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند که اردوی تیم ملی از بعدازظهر همان روز شروع شود. او به این دلیل بازیکنان را به اردوی تیم ملی دعوت کرده که قرار است تیم ملی مسابقه‌ای تدارکاتی با تیم ملی ارمنستان برگزار کند؛ آن هم در خاک ارمنستان.

مهدی رحمتی، هادی عقیلی، احسان حاج صفی، سید جلال حسینی، خسرو حیدری از سپاهان، علیرضا حقیقی، حمیدرضا علی عسکر، ،محمد نوری، هادی نوروزی، غلامرضا رضایی از پرسپولیس، فرزاد آشوبی، میلاد میداوودی، ایمان مبعلی، حنیف عمران‌زاده از استقلال، کریم انصاری‌فر از سایپا،حسن اشجاری و میلاد زنیدپور از استیل آذین، قاسم حدادی فر،سید محمدی حسینی، محمدرضا خلعتبری از  ذوب‌آهن، ابراهیم میرزاپور از پیکان، محمد نصرتی از تراکتورسازی، پژمان نوری و مهرداد اولادی از ملوان بندر انزلی نفراتی هستند که قرار است به این اردو بروند و تیم مورد نظر قطبی را برای بازی با ارمنستان تشکیل دهند.

سپاهان، پرسپولیس و استقلال سه تیمی هستند که بازیکنان آن‌ها تقریبا اکثریت تیم ملی را تشکیل می‌دهند و مهره‌های کلیدی تیم ملی از همین سه تیم هستند. اتفاقا همین سه تیم هستند که به برنامه تیم ملی برای بازی با ارمنستان اعتراض کرده‌اند. پرسپولیس و سپاهان هر کدام 5 بازیکن در تیم ملی دارند و استقلال هم 4 نماینده در این تیم دارد. البته ذوب‌آهن اصفهان و استیل‌آذین تهران هم به این برنامه اعتراض دارند، گرچه آن‌ها به ترتیب 3 و 2 نماینده در این لیست دارند.

4 باشگاه از جمع این 5 باشگاه که به تاریخ بد برگزاری هفته چهارم لیگ برتر اعتراض دارند، طی نامه‌هایی جداگانه فدراسیون فوتبال را تهدید کرده‌اند که اگر برنامه لیگ تغییری نکند، یا بازیکنان خود را به تیم ملی نمی‌دهند یا در مسابقه لیگ برتر شرکت نمی‌کنند. آن‌ها به قوانین فیفا استناد می‌کنند و می‌گویند طبق این قوانین، باشگاه‌ها باید 48 ساعت قبل از بازی‌های رسمی خود، بازیکنان ملی‌پوش خود را از تیم ملی تحویل گرفته باشند. اما تیم ملی که بیستم مرداد با ارمنستان بازی می‌کند، نمی‌تواند بازیکنان را تا 48 ساعت قبل از لیگ برتر به باشگاه‌هایشان برساند. در نتیجه تنها فدراسیون فوتبال است که باید تاریخ برگزاری لیگ را عوض کند.

البته این موضوع در مورد پرسپولیس صدق نمی‌کند چراکه بازی پرسپولیس در لیگ برتر، طبق برنامه 23 مرداد برگزار می‌شود و بازیکنان این تیم صبح روز 21 مرداد در اختیار باشگاه هستند. اما سایر باشگاه‌ها که مسابقه‌شان در روز 22 مرداد برگزار می‌شود، بازیکنان ملی‌پوش خود را کمتر از 48 ساعت در اختیار دارند و می‌توانند به این موضوع اعتراض کنند. به همین دلیل هم هست که این 4 باشگاه تصمیم گرفته‌اند طی نامه‌هایی جداگانه، اعتراض خود را رسما اعلام کنند.

پرویز مظلومی سرمربی استقلال تهران که از چند روز قبل تهدید خود را رسانه‌ای کرده و می‌گوید: «واقعا از این وضعیت خسته شدیم. قرار است 17 مرداد بازیکنان ما را برای بازی با ارمنستان به اردو ببرند و درست شب بازی مقابل استیل‌آذین تحویل بدهند. با این وضعیت به مدیریت باشگاه اعلام کردم که نمی‌توانیم مقابل استیل آذین بازی کنیم. نامه مربوط به عدم حضور استقلال مقابل استیل آذین در صورت برقرار بودن برنامه کنونی را به پورحیدری داده‌ام.»

مظلومی که ظاهرا خیلی جدی مسئولان فدراسیون فوتبال را تهدید می‌کند، از مسئولان فدراسیون فوتبال توقع دارد برنامه لیگ را عوض کنند تا لطمه‌ای به باشگاه‌ها وارد نشود. او احتمالا در این روزها بارها به یاد صحبت‌های پیش از شروع فصل عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ افتاده که تاکید می‌کرد: «در تنظیم برنامه بازی‌های این فصل، تمام مسائل از قبیل بازی‌های ملی را در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم هیچ مشکلی پیش نیاید.»

البته عزیز محمدی هم در پاسخ به درخواست باشگاه‌ها می‌گوید: «اولا که هنوز هیچ نامه‌ای به دست ما نرسیده. اما به هر حال ما تغییری در برنامه بازی‌ها نمی‌دهیم. ما طبق برنامه‌ای که قبلا اعلام شده لیگ را برگزار می‌کنیم و تغییری نخواهیم داشت. باشگاه‌ها هم بروند مشکل‌شان را با تیم ملی حل کنند.»

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 82173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =