جمهوری‌خواهان ۵۲ کرسی و دمکرات‌ها و نمایندگان مستقل، ۴۸ کرسی مجلس سنا را به‌دست اوردند

نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا نشان می دهد که دموکراتها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت های ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا موفق شده اند نمایندگان کنونی جمهوریخواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند. در مقابل جمهوریخواهان تاکنون با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت های تنسی و تگزاس موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شدند.

شبکه تلویزیونی NBC اعلام کرد دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای آمریکا کنترل مجلس نمایندگان این کشور را به دست گرفتند.
 شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز اعلام کرد، براساس آرای بدست آمده در مجلس نمایندگان، تاکنون دموکرات ها ۱۲۳ کرسی و جمهوریخواهان ۱۲۴ کرسی را به خود اختصاص دادند.
در همین حال سخنگوی کاخ سفید نیز رسما از پیروزی جمهوری خواهان در سنا خبر داد.

شبکه تلویزیونی NBC نیز اعلام کرد در پی برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا، جمهوری خواهان کنترل مجلس سنای این کشور را حفظ کردند.
گفتنی است در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا، دموکراتها تاکنون ۱۲ کرسی را از جمهوری خواهان پس گرفته اند.
 

ابقای برنی سندرز در مجلس سنا
برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ موفق شد برای یک دوره شش ساله دیگر به عضویت در مجلس سنا انتخاب شود.
شکست کریس کوباچ، نامزد مورد حمایت ترامپ در انتخابات فرمانداری کانزاس
کریس کوباچ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات فرمانداری ایالت کانزاس از لورا کلی، نامزد حزب دموکرات شکست خورد. کریس کویاچ در انتخابات مقدماتی ایالت کانزاس برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه با حمایت دونالد ترامپ موفق به پیروزی شده بود.
او در حالی در انتخابات فرمانداری کانزاس شکست خورد که این ایالت از جمله ایالتهایی است که دونالد ترامپ دو سال پیش به راحتی در آن به پیروزی دست یافته بود.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز روز سه شنبه از داخل حوزه‌های اخذ رای برای انتخابات کنگره آمریکا گزارش داد که ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این انتخابات، مخالف سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور بودند.
 ۴۷ درصد این افراد «مخالفت شدید» و ۷ درصد آنها «مخالفت کلی» با ترامپ داشته‌اند.
از میان شرکت‌کنندگان در انتخابات روز سه شنبه، مجموعا ۴۴ درصد هم از سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا ابراز رضایت کردند.

در نظرسنجی دیگری که شبکه سی‌ان‌ان در همین رابطه منتشر کرده، آمار موافقان و مخالفان ترامپ به ترتیب ۵۵ و ۴۴ درصد ذکر شده است.
دیگر نتایج این دو نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد بالایی از شرکت‌کنندگان، حمایت ترامپ از نامزدها را نوعا در انتخاب و یا رد افراد مد نظر قرار داده‌اند.
بنا به نتایج نظرسنجی ان‌بی‌سی، ترامپ روی رای دست‌کم دو سوم از رای‌دهندگان آمریکایی تاثیرگذار بوده است.

۶۵ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سی ان ان هم گفته‌اند که عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در تصمیم آن‌ها تاثیر مثبت یا منفی داشته است.
نظرسنجی این شبکه همچنین نشان میدهد که ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بوده‌اند که آمریکا در مسیر نادرستی قرار گرفته است.
بنا به پیش بینی های اولیه، انتظار می‌رود دمکرات‌ها ۲۲۷ کرسی و جمهوریخواهان ۲۰۸ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا را از آن خود کنند. 


با وجود ارزیابی های صورت گرفته مبنی بر پیروزی دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان، انتظار می‌رود جمهوریخواهان همچنان اکثریت سنای آمریکا را حفظ کنند.
پیش‌بینی سی‌ان‌ان حاکی است که در مجلس بعدی سنا، جمهوریخواهان ۵۲ کرسی و دمکرات‌ها و نمایندگان مستقل، ۴۸ کرسی را در اختیار داشته باشند.
تا این لحظه، آرای برخی از حوزه‌های انتخاباتی شمارش شده و بر مبنای آمار منتشر شده، دمکرات‌ها با کسب دو کرسی که پیش از این در اختیار جمهوریخواهان بود، ۲۹ کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورده‌اند.
در انتخابات روز سه شنبه تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، ۳۵ کرسی مجلس سنا و ٣٦ کرسی فرماندار به رای گذاشته شد.

۵۲۵۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 823060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =