از طلب نساجی از کمیته داوران تا تحریم نشست توسط علی دایی

بازی‌های لیگ برتر فردا در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر قلعه‌نویی عصر پنج‌شنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با سایپا گفت: بازی سختی فردا پیش رو داریم و شاید یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل ما باشد چرا که سایپا در ضدحملات قوی عمل می‌کند. در بازی قبلی در دقیقه ۷۰، ده نفره شدند اما مقاومت خوبی کردند. ما در بازی پیش رو ۶ بازیکن را نداریم که سه نفر از آن‌ها به دلیل محرومیت و سه نفر به دلیل مصدومیت غایبند.

علی دایی در نشست خبری شرکت‌ نکرد و همین موضوع سوژه سوال خبرنگاران شد. قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که دلیل بی‌احترامی برخی مربیان به خبرنگاران و نیامدن به نشست خبری چیست؟ گفت: وظیفه هر مربی است که به اصحاب رسانه احترام بگذارد. دست خودمان است که چه ساعتی به نشست خبری برسیم. می‌توانیم طوری زمان را مدیریت کنیم که به نشست برسیم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این پرسش که آیا در نیم‌فصل بازیکن جذب خواهید کرد یا نه؟ بیان کرد: این نقل و انتقالات زمستانی است و برای پوشش بعضی از نقاط ضعف‌مان بازیکنان جدیدی اضافه خواهیم کرد. در حال حاضر به باشگاه نامه‌ داده‌ایم که چه بازیکنانی می‌خواهیم.
او افزود: اسامی این بازیکنان را نمی‌توان فاش کرد چراکه باعث مختل شدن سیاست‌های باشگاه می‌شود.

قلعه‌نویی همچنین درمورد استعفای کفعمی، عضو جدید هیات مدیره باشگاه سپاهان گفت: این گمانه‌زنی‌هایی که در رسانه‌ها شده که من باعث برکناری‌اش شده‌ام صحت نداشت. با او کار نکرده‌ام که مشکلی داشته باشم. تمام این موارد به گذشته باشگاه برمی‌گردد و اطلاعی از مشکلات گذشته ندارم. از هواداران می‌خواهم که در فضای مجازی احترام همه را نگه داشته و به کسی بی‌احترامی نکنند. من برای کفعمی آرزوی موفقیت دارم اما همان‌طور که مربی نمی‌تواند در تمام تیم‌ها موفق باشد یک مدیر هم در تمام باشگاه‌ها موفق نخواهد بود. من مسوول فنی باشگاه هستم و همانطور که انتظار دارم کسی در کارهای فنی من دخالت نکند، من هم در کارهای مدیریتی دخالت نمی‌کنم.

جواد نکونام، سرمربی تیم نساجی مازندران هم ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر تیم استقلال خوزستان در چارچوب هفته دوازدهم لیگ‌برتر فوتبال اظهار کرد:  دو تیم شرایط نزدیک به هم از لحاظ جدول دارند. ما با توجه به این که در زمین خودمان بازی می‌کنیم به برد در این بازی احتیاج داریم. با تمام  قدرت برای این بازی آماده هستیم. امیدواریم که بتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم. استقلال خوزستان تیم خوب و خطرناکی است و چند بازیکن خوب‌شان می‌توانند به تیم حریف ضربه بزنند. امیدواریم برای بازی فردا از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم تا به برد برسیم.
نکونام درباره ضربه خوردن تیم نساجی از داوری اظهار کرد:‌ ما تا اینجای کار یازده بازی انجام دادیم و حدود شش بازی از داوری ضربه خوردیم و این مساله واقعا ظلم است. امیدواریم عدالت رعایت شود. ما نمی‌خواهیم کسی به سود ما داوری کند. کمیته داوران به خاطر اشتباهاتی که انجام داده به تیم نساجی بدهکار است. در بازی‌های نساجی سه داور از قضاوت محروم شده‌اند. این نشانه از ضعف داوری است. توقع ما این است که عدالت رعایت شود. اگر این تیم در آن شش بازی حداقل دو امتیاز بیش‌تر می‌گرفت مردم این‌قدر ناراحت نمی‌شدند. امیدوارم که تیم داوری خوبی در این بازی به میدان بیایند تا مردم قائمشهر از اینی که هست عصبانی‌تر نشوند. جایگاه ما اینجا نیست. اندازه‌ای که تیم ما زحمت کشیده حق ما را نداده‌اند.

محمد نمازی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان بعدازظهر پنج‌شنبه در نشست خبری قبل از بازی با تراکتورسازی گفت: خوشحالم که در شهر تبریز بازی خوبی را مقابل تیم پرطرفدار تراکتور پیش رو داریم و امیدوارم با پیروزی شیرین از زمین خارج شویم. محرومی برای بازی فردا نداریم اما نژادمهدی به دلیل مصدومیت همراه تیم نیست. ما مقابل تیمی قرار می‌گیریم که امسال با آمدن مالک جدید و هزینه‌هایش تیم یک‌دستی را آماده مسابقات کرده‌اند. تراکتورسازی تیم پرستاره‌ای است و بازی سختی پیش‌رو داریم.

او افزود: تراکتورسازی از اوایل فصل هماهنگ‌تر شده و می‌تواند برای هر تیمی مشکل‌ساز شود. اما ما هم دست و پا بسته نیستیم. تاکنون فوتبال خوبی ارائه کرده‌ایم. مشکل ما در فاز گلزنی بوده و امیدوارم با تمرین‌هایی که کرده‌ایم مشکل گلزنی را نیز برطرف کرده‌ باشیم.

سرمربی ذوب‌آهن تاکید کرد: معتقدم تیم ما در جایگاهی که لیاقتش را دارد، قرار نگرفته است و ما به غیر از یک بازی در جام حذفی، در بقیه بازی‌ها تیم برتر میدان بودیم اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله حواشی داوری و بی دقتی‌ها نتوانسته‌ایم نتایج لازم را بگیریم. نمی‌خواهم روی داوران فشار ایجاد کنم اما در بازی قبل هم یک پنالتی ۱۰۰ درصد برای ما گرفته نشد. مقابل همه تیم‌های قدرتمند می‌توانیم حریف سرسختی باشیم و برای بازی فردا نیز برای کسب سه امتیاز وارد میدان می‌شویم. تیم ما روی غلتک افتاده و بازی‌های خوبی ارائه می‌دهیم اما از نظر نتیجه‌گیری از هدف‌مان عقبیم. بعضی از مصدومان‌مان نیز به بازی فردا می‌رسند و مشکلی از این بابت نداریم.
نمازی هم‌چنین درباره تعطیلی‌های لیگ نیز گفت: این تعطیلی‌های پی‌درپی طبیعی نیست اما باید بدانیم که فوتبال ایران هم طبیعی نیست. کادرفنی تیم ملی باید بازیکنان را برای جام ملت‌ها آماده کند اما نمی‌دانم چرا نظر سرمربی تیم ملی این است که لیگ ایران بازیکنان را آماده تورنمنت نمی‌کند و دوست دارد خودش آن‌ها را آماده کند. باید با این مساله کنار آمد و در آینده باید تعامل بهتری بین کادرفنی تیم ملی و باشگاه‌ها ایجاد شود تا این همه تعطیلی در لیگ نباشد.
مربی پیشین تیم ملی عنوان کرد: کی‌روش معتقد است که لیگ برتر، بازیکنان را از نظر تاکتیکی و فیزیکی به شرایط لازم نمی‌رساند. اما ما در جام جهانی دیدیم که بازیکنان لیگ برتر کارایی خوبی در تیم ملی داشتند و معقتدم بسیاری از تیم‌ها خوب کار می‌کنند. خود ما در ذوب‌آهن سعی می‌کنیم استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم. بازیکنان تیم ما از نظر میانگین دوندگی از بازیکنان بین‌المللی چیزی کم ندارد. آقای کی‌روش سطح لیگ برتر ایران را در سطح استاندارد نمی‌داند.
وی هم‌چنین درباره محسن مسلمان گفت: نمی‌خواهم زیاد درباره این موضوع صحبت کنم اما قرار نبود این بازیکن از تیم اخراج شود. مساله‌ای بود که با او برخورد کرده و تذکر دادیم. به او گفتیم چنین اتفاقی در یک تیم حرفه‌یی نمی‌تواند بیفتد. او نیز به تیم ما برگشته و خوب کار کرده است. فعلا از مسلمان راضی هستیم و چیزهایی که از او خواسته‌ایم را انجام داده است. اما معتقدم یک بازیکن هر روز باید در شرایط خوبی باشد و باید خودش را به مربی تحمیل کند تا فیکس تیم باشد. متاسفانه فوتبال ایران را می‌توان بازیکن‌سالار نامید و بازیکن فکر می‌کند باید تا پایان فصل، فیکس باشد. یک مربی هم  باید آن‌قدر بی‌عقل باشد که یک بازیکن خوب را از ترکیب خارج کند.

محمد تقوی، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی بعدازظهر پنج‌شنبه درباره بازی فردای تیمش با ذوب‌آهن گفت: انسان زبان‌بازی نیستم اما باید هربار از هواداران تشکر کنم. فوتبال بدون آن‌ها معنی ندارد و ما یک تیم، با ۸۰ هزار نفر هوادار هستیم. آن‌ها نیز جزوی از این تیم هستند و در پیروزی‌های ما سهیم‌اند. برخی از تیم‌ها با تعداد انگشت‌شماری هوادار به فوتبال ضربه می‌زنند اما تراکتورسازی سرمایه فوتبال ایران است.

او افزود: هنوز از عملکرد تیمم راضی نیستم اما می‌توانم بگویم که روزبه روز بهتر می‌شویم. ما برای هربازی تاکتیک خاصی داریم. چیزی که از فوتبال ایران فهمیدم این است که اکثر تیم‌ها با یک روش بازی می‌کنند اما من سعی می‌کنم در هر بازی تاکتیک‌های مختلف داشته باشم. بعد از بازی با استققلال خوزستان نتوانستیم آن آرایش را داشته باشیم. نبی‌زاده و دژاگه که دو بازیکن تاثیرگذار بودند را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم.
سرمربی تراکتورسازی در مورد ضعف دفاعی تیمش توضیح داد: گلی که مقابل پیکان خوردیم را گل حساب نمی‌کنم چرا که روی اشتباه فردی به ثمر رسید. همه چیز در فوتبال در عرض دو ثانیه عوض می‌شود. اشتباه فردی جزوی از فوتبال است اما سعی می‌کنیم اشتباهات را کم کنیم. در حال حاضر با بازیکنانی که داریم می‌توانیم خیلی کارها کنیم اما نمی‌توانم درباره نیم فصل دوم حرف بزنم چون معلوم نیست نیم ساعت بعد در این تیم هستم یا نه.
تقوی افزود: بعد از باخت مقابل نفت به بازیکنان گفتم بروید و با مردم رو به رو شده و شجاعت خود را نشان دهید. ما نباید از باخت بترسیم. هر مربی فلسفه خاص خودش را دارد. وقتی که من به این تیم اضافه شدم هیچ دخالتی در جذب بازیکنان نداشتم و با پتانسیل فعلی باید به اهدافم برسم. هدف من این است که تحت هر شرایطی باید تیم مقابل را تحت فشار قرار دهیم. من باید به آن تاکتیک برسم و این موضوع به مدت زمانی بستگی دارد که در اختیار دارم. من بهترین بازیکنان جهان را دارم و آن‌ها حرف‌های مرا مو به مو انجام می‌دهند.
وی هم‌چنین درمورد شرایط جوی تبریز عنوان کرد: به چیزی که نمی‌توانیم تغییرش دهیم، فکر هم نمی‌کنم. امیدوارم فردا شرایط وزش باد مناسب باشد.
تقوی افزود:‌ تیم کاملی به سرمربی بعدی تحویل خواهم داد. یکی از خوش‌شانس‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران هستم که در یک مقطع زمانی خوب تیم تراکتور را تحویل گرفتم. شاید خیلی‌ها خواب این اتفاق را هم نمی‌بینند. از روزی که با این تیم قرارداد بستم یکی از هواداران سرسخت تراکتورسازی شدم. چمدانم نیز همیشه آماده است و آماده رفتن هستم. من به آکادمی تراکتور فکر می‌کنم و اولویتم این است بازیکنان را از آکادمی به تیم بزرگسالان اضافه کنیم. معتقدم تراکتورسازی باید بومی شود و تمرکزمان را باید روی بازیکنان پایه بومی قرار دهیم. تراکتورسازی به اندازه‌ای بازیکن بومی دارد که بتواند به این هدف برسد.

۴۳۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 823348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =